GDC: Heavy Rain visar vägen för nytänkande?
Vet ej vad jag ska säga, spel som Heavy Rain är tyvärr väldigt lite spel...
Mer interaktiv film, eller en perfekt korsning mellan film och spel, det licensspelen alltid försökt vara. Kanske framtidens licenslir?
Lite för lite kontroll för min sak, och för stelt, vilket hör genren till men inte riktigt min kopp te...
Kan nog bli ett bra mellanting mellan casual och hardcore, inte Wii Fit men knappast ett God of War.
Jag förstår inte denna mening: "är hela spelhuset jätteglada över mottagandet från såväl kritiker som konsumenter."
Spelet har fått 5.9/10 från konsumenterna, för att inte nämna att spelet sålt väldigt lite. Någon som kan förklara hur denna de Foundaumiere tänker?
Where one man falls,
another one stands.
Laddade ner demot på ps3 och spelade genom 2 första banorna bara så jag kanske inte kan uttala mig om hela spelet men av det lilla jag såg så gillade jag handlingen/storyn Men tyvärr är kontrollen lite väll bökig för min smak. Ex där man ska klättra i backen i jakt på bevis. Bara den lilla biten fick mig att sluta.
Man hinner inte njuta av spelet och ska hela tiden Timma in och hålla på med knappar vilket jag ogillar. Det är kan fungera som i shenmue men här är det vara för mycket. Skulle föredra vanlig kontroll för det mesta delen.
Fick köpa FF vilket är mer skoj