GDC: Heavy Rain visar vägen för nytänkande?

Robot
GDC: Heavy Rain visar vägen för nytänkande?
Medlem
GDC: Heavy Rain visar vägen för nytänkande?

Jag vill gärna se mer liknande spel, heavy rain var ett av dom bästa spelen på länge!
Finns tillräckligt många fps spel, no more! Please!

Medlem

Jag gillade det! Fast det krävs att där finns en stark handlingen bakom det annars är det kört!

Medlem

Vet ej vad jag ska säga, spel som Heavy Rain är tyvärr väldigt lite spel...
Mer interaktiv film, eller en perfekt korsning mellan film och spel, det licensspelen alltid försökt vara. Kanske framtidens licenslir?
Lite för lite kontroll för min sak, och för stelt, vilket hör genren till men inte riktigt min kopp te...
Kan nog bli ett bra mellanting mellan casual och hardcore, inte Wii Fit men knappast ett God of War.

Medlem

hehe, innovationen må vara en sak, men det är nog all PR som fick spelet att sälja imho

Medlem

Hur mycket har det sålt då? .______.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

I platinumed that B*tch! Heavy Rain var riktigt bra. Bästa på länge. Skulle vilja se mer sådana spel, möjligtvis format mer som ett klassiskt äventyrsspel. Peka-och-klicka med nya Playstation Move kanske?

Medlem

Jag förstår inte denna mening: "är hela spelhuset jätteglada över mottagandet från såväl kritiker som konsumenter."
Spelet har fått 5.9/10 från konsumenterna, för att inte nämna att spelet sålt väldigt lite. Någon som kan förklara hur denna de Foundaumiere tänker?


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Laddade ner demot på ps3 och spelade genom 2 första banorna bara så jag kanske inte kan uttala mig om hela spelet men av det lilla jag såg så gillade jag handlingen/storyn Men tyvärr är kontrollen lite väll bökig för min smak. Ex där man ska klättra i backen i jakt på bevis. Bara den lilla biten fick mig att sluta.
Man hinner inte njuta av spelet och ska hela tiden Timma in och hålla på med knappar vilket jag ogillar. Det är kan fungera som i shenmue men här är det vara för mycket. Skulle föredra vanlig kontroll för det mesta delen.
Fick köpa FF vilket är mer skoj

1
Skriv svar