Playstation 3-försäljningen ökar

Robot
Playstation 3-försäljningen ökar
Medlem
Playstation 3-försäljningen ökar

sålde ps2 1,9 miljoner på 3 månade! :O?

så aktiv trodde jag inte den var än ^^
kommer alltså ta ett tag innan ps2spel kommer till psn om det kommer då

Medlem

Jag undrar lite grand på det här med hur de räknar med fortsatta försäljningar. Blir inte marknaden mättad någon gång?
Var och varannan familj köper väl bara en konsol en gång med några få undantag.
Hur lång livslängd har en typisk konsol på sig att sälja?

Medlem
Skrivet av Vad Var Mitt Namn?:

sålde ps2 1,9 miljoner på 3 månade! :O?

så aktiv trodde jag inte den var än ^^
kommer alltså ta ett tag innan ps2spel kommer till psn om det kommer då

Jo hoppas också att ps2 spel kommer släppas på psn,
men förr eller senare så måste ju även ps2 dö,
och jisses vad många bra ps2 spel det då kommer finnas på psn, eller nästa generation Playstations psn

Medlem

Låter lite oroligt, kanske blir Sony tvingade till att ha avgifter för att lira online som krysslådan har


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Inaktiv

hoppas inte det

Jag ska sdödja Sony genom att köpa ps3 spel

Medlem

En fördel Sony har iaf är väl att piratverksamheten på ps3 är obefintlig,
medans på 360 och Wii är det ju en barnlek att chippa/ flasha maskiner och köra brända spel.
Man ser ju hur utbrett sånt är när 4 av mina kompisar som har 360 så är det 2 stycken som kör med piratspel.
Så Sony får iaf ut maximalt med cash ur spelförsälning på ps3.

Inaktiv

Priset är ju skit bra! Nästan som en blueray spelare till tven.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Sony gick väl back på ps2:ans produktionskostnad ett bra tag i början också?

Medlem
Skrivet av seppuko:

Sony gick väl back på ps2:ans produktionskostnad ett bra tag i början också?

Jo det gjorde dom, så det Sony förlorar nu tar dom igen om 1 år eller så, ps3an lär bli långlivad den också såsom ps2 är, så den lär fylla Sony´s skattkista.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Blir inte marknaden mättad någon gång?

Jo man borde ju tycka att den blir det. O.o

Medlem

Totalt har 27 miljoner PS3: or sålts och PS3 har en attach rate på 7.9 vilket är högre än wii (mycket imponerande då wii är no1) och ligger nästa jämsides med xb360 (8.1 är de senaste siffrorna)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Totalt har 27 miljoner PS3: or sålts och PS3 har en attach rate på 7.9 vilket är högre än wii (mycket imponerande då wii är no1) och ligger nästa jämsides med xb360 (8.1 är de senaste siffrorna)

Ojdå, såpass bra. Det trodde jag inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har själv beställt en slim, får den på måndag!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Äsch, det de förlorar tar det ju säkerligen igen inom sina andra områden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag tror att anledningen till att PS3 börjat sälja mer nu under en tid är för att alla som redan har PS3 byter upp sig till PS3 Slim. Finns knappt någon som har kvar sin gamla, alla säljer/byter in och skaffar slim versionen.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag tror att anledningen till att PS3 börjat sälja mer nu under en tid är för att alla som redan har PS3 byter upp sig till PS3 Slim. Finns knappt någon som har kvar sin gamla, alla säljer/byter in och skaffar slim versionen.

Det finns nog ett par stycken, skulle aldrig göra mig av med min för att skaffa en underlägsen slim.

Medlem

Har man redan en PS3 och köper en slim bara för att, så är man antagligen rik, gillar att kasta pengar i sjön eller bara jävligt osmart.

Sen skulle jag inte vilja kalla det för att "byta upp sig" som föregående skrev. Snarare tvärtom.

Medlem

Dom kan ju börja med att sänka priserna på spel så vanligt folk har råd att köpa dom. Dom finns ju inte att låna på nätet så dom kan ju inte skylla överpriserna på det.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Spectral:

Har man redan en PS3 och köper en slim bara för att, så är man antagligen rik, gillar att kasta pengar i sjön eller bara jävligt osmart.

Sen skulle jag inte vilja kalla det för att "byta upp sig" som föregående skrev. Snarare tvärtom.

Tycker nog mer att det är kasta pengar i sjön när man betalar 400-500 kronor om året för guld på Xbox 360.
Efter några år han man slängt bort en hel del pengar på en onlinetjänst på Xbox 360 som är gratis på Wii och ps3,
dom pengarna kunde man lagt undan så kunde man köpa en till konsoll efter några år istället.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Dom kan ju börja med att sänka priserna på spel så vanligt folk har råd att köpa dom. Dom finns ju inte att låna på nätet så dom kan ju inte skylla överpriserna på det.

Vanligt folk har ett jobb, priset är inget problem då.

Medlem

eller så kan man önska sig ett kort varje jul som en eller en annan

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Spectral:

Har man redan en PS3 och köper en slim bara för att, så är man antagligen rik, gillar att kasta pengar i sjön eller bara jävligt osmart.

Sen skulle jag inte vilja kalla det för att "byta upp sig" som föregående skrev. Snarare tvärtom.

Tycker nog mer att det är kasta pengar i sjön när man betalar 400-500 kronor om året för guld på Xbox 360.
Efter några år han man slängt bort en hel del pengar på en onlinetjänst på Xbox 360 som är gratis på Wii och ps3,
dom pengarna kunde man lagt undan så kunde man köpa en till konsoll efter några år istället.

Tycker inte man kastar pengar i sjön på xbox live då man får en snabb och fräsch onlinetjänst för de ungefär 40 kronorna i månaden man betalar

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Tycker inte man kastar pengar i sjön på xbox live då man får en snabb och fräsch onlinetjänst för de ungefär 40 kronorna i månaden man betalar

Får jag fråga vad Xbox Live gör så mycket bättre än Psn så att de måste ta betalt för det? Jag har nämligen inte en aning så jag undrar...!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Får jag fråga vad Xbox Live gör så mycket bättre än Psn så att de måste ta betalt för det? Jag har nämligen inte en aning så jag undrar...!

Mindre lagg i de flesta titlar, om ens något, snabbare, bättre arcade-utbud (större iaf).

sen enligt mig känns det helt enkelt livligt, glatt och roligt, medans jag av någon anledning inte får samma euforiska känsla utav PSN. det känns grått, dött och tråkigt. samt jävligt segt. min erfarenhet iaf. och det ligger sanning i uttrycket att man får vad man betalar för. kom då inte och säg att man skall kunna förvänta sig något jättebra utav en tjänst som är gratis. nej, inget konstigt att microsoft tar betalt, de får pengar som de kan använda till att förbättra och erbjuda en bra tjänst.

Skrivet av Petah:

Vanligt folk har ett jobb, priset är inget problem då.

Är du helt blåst? Vanligt folk kanske har barn, familj, andra utgifter? har du någon som helst aning hur DYRT det är med barn? kom inte och säg att "vanligt folk" har jobb.

sedan finns arbetslöshet. jag har en lång fin lysande karriär bakom mig, men står idag utan jobb på grund utav finanskrisen helt klart! Även vanligt folk står ibland arbetslösa. trotts detta köper jag spel, för jag har det bra ställt hur som. men det spelar ingen roll. din kommentar är helt jävla blåst!

Medlem

sony låter utvecklarna betala för psn medans microsoft låter användarna betala.

Sen så tycker jag att psn är riktigt snabbt och bra.

Inaktiv

Svårt att jämföra PSN och Xbox Live. Väljer man att köpa en Xbox 360 så får man ta "konsekvenserna" att betala och tvärtom.

Man är inte tvungen att betala men man är tvungen att betala för att kunna spela Online.

http://news.teamxbox.com/xbox/19847/Xbox-Live-Sets-a-New-Worl...

Har 20 miljoner personer blivit tvingade till att köpa Xbox Live?

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Petah:

Vanligt folk har ett jobb, priset är inget problem då.

Är du helt blåst? Vanligt folk kanske har barn, familj, andra utgifter? har du någon som helst aning hur DYRT det är med barn? kom inte och säg att "vanligt folk" har jobb.

sedan finns arbetslöshet. jag har en lång fin lysande karriär bakom mig, men står idag utan jobb på grund utav finanskrisen helt klart! Även vanligt folk står ibland arbetslösa. trotts detta köper jag spel, för jag har det bra ställt hur som. men det spelar ingen roll. din kommentar är helt jävla blåst!

Naww...

Konstigt att flera andra familjer har inga problem med att köpa ett spel då och då till sina barn eller sig själv, och om man är i en familj så har med stor sannolikhet åtminstone en i familjen ett jobb, men om man har ekonomiska problem så ska man inte köpa onödiga saker som konsoler/spel eller dylikt.

Om du är arbetslös så ska du inte köpa ett spel överhuvudtaget då du ska utnyttja dina pengar för viktigare saker.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Mindre lagg i de flesta titlar, om ens något, snabbare, bättre arcade-utbud (större iaf).

sen enligt mig känns det helt enkelt livligt, glatt och roligt, medans jag av någon anledning inte får samma euforiska känsla utav PSN. det känns grått, dött och tråkigt. samt jävligt segt. min erfarenhet iaf. och det ligger sanning i uttrycket att man får vad man betalar för. kom då inte och säg att man skall kunna förvänta sig något jättebra utav en tjänst som är gratis. nej, inget konstigt att microsoft tar betalt, de får pengar som de kan använda till att förbättra och erbjuda en bra tjänst.

Mindre lagg? Hur kan du skriva sådant då alla spel som Sony står bakom har dedikerade servrar? Alla andra spel står utgivarna för servrarna precis som på xblive.

Grått och trist? Vet inte vad du gör med din ps3:an men PS Store är i en ljusblå färg och erbjuder en snyggare och lättnavigerad interface.
XMB är en prisbelönad interface som till och med Microsoft tagit inspiration av när de skapade NXE.

Sedan har PS3 HOME vilket gör att PSN är en betydligt mer levande community än vad xbl någonsin kan vara.

Det som saknas är corss game voice chat vilket är på väg. Finns redan implementerad i firmwire 2.4 men tyvärr så har rättsliga processer hindrat denna funktion att vara aktiv på PS3: an. Därför finns bara cross game text chat just nu. Förutom vanlig röstchat i spel så klart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Känner en som köpte en ps2 för inte länge sedan och är nöjd...den säljer ännu väldigt bra...Jag själv har sneglat länge på en ps3, men inte köpt någon ännu....men att många klagar på slim tycker jag är knepigt...har ni sett en slim...??.. mindre samt drar mycket mindre ström.. om ni räknar på el priset lite kanske ni fattar att slim är ett bra köp mot den äldre versionen...Den har inte den glans som den nya, men många andra fördelar...

Siffrorna är precis som Sony själva har sagt många gånger redan, att de kör i 10år intervaller, som de första 5 åren brukar vara i förlust som de sedan tar in...Sedan har alltid Sony släppt slim efter en viss tid...PS1,PS2,PSP Slim..PS3...Det är så de gör..fattar ni...?

EDIT: Vill lägga till det, att jag själv tycker det är bra att de fin slipar sin konsol efter tiden går som de gör...Och lägga till att PSP Slim är det som gäller för PSP... den nya PSP portable är bara ett alternativ till slim, för de som vill ha en lite mindre version...den ersätter inte PSP slim....

12
Skriv svar