Underwater Wars filmat

Robot
Medlem
Underwater Wars filmat

Innovativt! Alltför få spel har ordentliga fajter under vattnet. (NEJ JAG RÄKNAR INTE MED BIOSHOCK.)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Innovativt! Alltför få spel har ordentliga fajter under vattnet. (NEJ JAG RÄKNAR INTE MED BIOSHOCK.)

Nee BS kan man inte räkna med eftersom man är inomhus fast under vattnet;)

Kan ju inte påstå att jag är speciellt intresserad av spelet just nu, men får väl se hur det ser ut när det är klart!;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Öh känns som ett ganska värdelöst koncept

Medlem
Skrivet av zyr0k:

Innovativt! Alltför få spel har ordentliga fajter under vattnet. (NEJ JAG RÄKNAR INTE MED BIOSHOCK.)

Word. Konstigt egentligen då det är ett hyfsat enkelt knep för att få till den där tryckande känslan av ondska och farligheter som lurar bakom varje vajande sjögräsdunge.

Imo enbart X-Com: TFTD som lyckats hitintills dock. Aquanox och andra "descent-under-vattnet" variationer har ju varit rätt trista historier.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

åh fy bubblan vad tråkigt


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Med tanke på att farkosterna i den andra halvan av filmen (undervattensscenerna) snurrar runt och rör sig hur snabbt som helst så tycker jag att all känsla av att det är under vattnet är obefintlig. Man förväntar ju sig en viss tröghet i rörelserna och långsammare acceleration/deceleration i vatten.
Så även om konceptet är intressant så får dem nog putsa lite på utförandet om det skall gå hem.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Med tanke på att farkosterna i den andra halvan av filmen (undervattensscenerna) snurrar runt och rör sig hur snabbt som helst så tycker jag att all känsla av att det är under vattnet är obefintlig. Man förväntar ju sig en viss tröghet i rörelserna och långsammare acceleration/deceleration i vatten.
Så även om konceptet är intressant så får dem nog putsa lite på utförandet om det skall gå hem.

Vad hade du väntat dig?? Det är ändå PhysX som gör fysikberäkningarna?? Dom flesta vet att physx är inte ens nära lika "äkta" som Havok på fysiken. Jag hoppas att havok snart kommer till directx compute aka opencl. Så blir det mycket bättre fysik i framtida spel.

Varför tror du Havok används av många filmbolag, just för att dom har så verklighetstrogen fysikmotor, istället för physx som är en stor gimmick för att sälja fler nvidia kort.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hmm, ja, varför inte, påminner något om det första Red Faction; men konceptet blev inte speciellt långlivat.

Medlem

verkade lite småhäftigt i början men efter att ha kollat lite fler videos om spelet så förstår jag varför ingen riktigt vill sponsra spelet.... föresten, är det bara jag som stör mig på att man måste se VARJE GÅNG 15 sekunder reklamsnutten.... efter 3-5 filmklipp blir man bara less på att se den varje gång... kan ni inte spärra den så man behöver bara se den max 1-2 gånger / dygn och sen kan man klicka förbi den?

Medlem
Skrivet av jakssdsfs:

verkade lite småhäftigt i början men efter att ha kollat lite fler videos om spelet så förstår jag varför ingen riktigt vill sponsra spelet.... föresten, är det bara jag som stör mig på att man måste se VARJE GÅNG 15 sekunder reklamsnutten.... efter 3-5 filmklipp blir man bara less på att se den varje gång... kan ni inte spärra den så man behöver bara se den max 1-2 gånger / dygn och sen kan man klicka förbi den?

FZ har länge kämpat med att etablera sig som Sveriges motsvarighet till IGN, och målet är att tjäna pengar. Det gör man genom att först attrahera massa "kunder" genom bra service och när de till slut gjort FZ till den dagliga rutinen så bloatar man sönder hela skiten med flash o reklam hit o dit. Jag har inget emot banners och har vid flertalet tillfällen klickat på sådana på sidan men när det går såhär långt (reklam innan man får gå in på sidan och filmklipp innan varje filmklipp bl.a.) så säger jag tack och hej! Det finns en anledning till varför jag inte gått in på IGN på över 2 år.

ON TOPIC: Spelmotorn och spelet verkar suga.

Medlem
Skrivet av pazu:
Skrivet av jakssdsfs:

verkade lite småhäftigt i början men efter att ha kollat lite fler videos om spelet så förstår jag varför ingen riktigt vill sponsra spelet.... föresten, är det bara jag som stör mig på att man måste se VARJE GÅNG 15 sekunder reklamsnutten.... efter 3-5 filmklipp blir man bara less på att se den varje gång... kan ni inte spärra den så man behöver bara se den max 1-2 gånger / dygn och sen kan man klicka förbi den?

FZ har länge kämpat med att etablera sig som Sveriges motsvarighet till IGN, och målet är att tjäna pengar. Det gör man genom att först attrahera massa "kunder" genom bra service och när de till slut gjort FZ till den dagliga rutinen så bloatar man sönder hela skiten med flash o reklam hit o dit. Jag har inget emot banners och har vid flertalet tillfällen klickat på sådana på sidan men när det går såhär långt (reklam innan man får gå in på sidan och filmklipp innan varje filmklipp bl.a.) så säger jag tack och hej! Det finns en anledning till varför jag inte gått in på IGN på över 2 år.

ON TOPIC: Spelmotorn och spelet verkar suga.

Hehe, trodde först du skulle såga mig för att jag klagade på det men efter man hade läst hela så förstår man sen

FZ: Kan ni komma med ett svar här?
Ni måste göra något åt reklam-filmklipp-för-varje-filmklipp-taktiken, det är EXTREMT frustrerande! Förut tittade jag gärna på olika videos och läste flertal av era nyheter men nu börjar man bli sugen på att läsa sina nyheter någon annanstans (speciellt vidoes iaf)...

1
Skriv svar