Multiplayer ett tvång i Stranglehold

Robot
Medlem
Multiplayer ett tvång i Stranglehold

Vem är överraskad, ledningen vill få bra reviews och många recensenter idag ger spel sämre betyg bara för att spelet inte har multiplayer även om spelet och konceptet inte passar i multiplayer form.

Var ju ett jävla gnäll kring bioshock från många håll att det var katastrof att det inte fanns något multiplayer läge och är personligen fortfarande skeptiskt till att det finns med i tvåan.

Medlem

Ja, detta larv med att varenda spel måste ha multiplayer börjar bli störande, det finns alldeles utmärkta multiplayer-only spel, då kan det gott få finnas singleplayer-only spel oxå...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Själv har jag hellre ett välgjort SP-only spel än ett spel där för mycket resurser las på ett dåligt MP läge. När det tvingas in ett MP läge kan det bara bli katastrofalt.

Medlem

Jag håller med om att multiplayer känns onaturligt påklistrat i många fall. Men det faktum att en utgivare beter så på det viset - så till den grad, när *hela* teamet stretar emot - är dock något jag höjer lite på ögonbrynen över. Det är rent "ministerstyre" och borde inte tolereras. Som utvecklare skulle jag envisas med en klausul i kontraktet som säger att utgivaren inte kan komma dragandes med en massa dumheter i elfte timmen som ingen, utom dom, vill göra.


signatur
Medlem

Så funkar tyvärr inte världen, beställare av alla de slag får alltid för sig att "det är nog lugnt om vi kommer med den här ändingen/begäran" eftersom de sällan har inblick i processen.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så "varje" spleutvecklare måste ta sig igenom detta? Har har tydligen aldrig hört talas om Illwinter Games......... Vilket inte är så konstigt:p Väldigt få som har...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Onödigt att sitta och försvara val kring utvecklingen av ett spel som redan släppts, passerat och glömts bort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Onödigt att sitta och försvara val kring utvecklingen av ett spel som redan släppts, passerat och glömts bort.

När problemet fortfarande är högaktuellt? Gör du något annat än att klaga på varje tråd du är inne i?

1
Skriv svar