En titt på Battle.net 2.0

Medlem
En titt på Battle.net 2.0

"en marknadsplats där privatpersoner säljer egenhändigt ihopknåpade kartor och moddar."
o.O
Hoppas det inte gäller wow addons också ><

Har det tagits upp något om SC2 kommer att klara av gammla repriser, alltså någon version bakom det nuvarande ?

Medlem
Medlem

Låter som match repriser fungerar som i Supreme commander, väldigt smidigt när man kan vara inne i matchen precis som man själv spelade och kolla runt på buildques etc

Medlem
Skrivet av Burtas:

"en marknadsplats där privatpersoner säljer egenhändigt ihopknåpade kartor och moddar."
o.O
Hoppas det inte gäller wow addons också ><

Kommer inte gälla wow addons (De har inte nämnt det), utan de maps man kan göra i den medföljda world editorn. Dessutom kommer denna service inte finnas vid release så vitt jag vet, men när den väl kommer tror jag inte den kommer användas av så många. Som en mapmaker ser jag hellre att min map spelas och uppskattas än att jag får betalt för ngra enstaka orkar punga upp pengar för att prova en map.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Jag ryckte också till lite först angående det här med att kunna ta betalt för kartor och så, men när man tänker efter så handlar det ju bara om incitament. Finns det en möjlighet att tjäna pengar så kommer fler folk utveckla kartor (folk kommer kanske till och med skänka bort kartor för att kunna promota fler från samma person) och alla kommer ju tjäna på det i slutändan.

Kolla bara på iPhone och app-affären till den. Den hade knappast sett ut som den gör idag om det inte funnits incitament att kunna tjäna pengar, det tror åtminstone inte jag. Det är väl i och för sig en annan diskussion, men kort och gott tror jag att detta kan vara bra för spelets överlevnad.

Har vi tur kanske man också kan bygga (och sälja) kampanjer. Tänk att kunna spela massa väl genomarbetade kampanjer från tredje part! Det lär vi väl dock inte få se

Medlem
Skrivet av notwist:

Jag ryckte också till lite först angående det här med att kunna ta betalt för kartor och så, men när man tänker efter så handlar det ju bara om incitament. Finns det en möjlighet att tjäna pengar så kommer fler folk utveckla kartor (folk kommer kanske till och med skänka bort kartor för att kunna promota fler från samma person) och alla kommer ju tjäna på det i slutändan.

Kolla bara på iPhone och app-affären till den. Den hade knappast sett ut som den gör idag om det inte funnits incitament att kunna tjäna pengar, det tror åtminstone inte jag. Det är väl i och för sig en annan diskussion, men kort och gott tror jag att detta kan vara bra för spelets överlevnad.

Har vi tur kanske man också kan bygga (och sälja) kampanjer. Tänk att kunna spela massa väl genomarbetade kampanjer från tredje part! Det lär vi väl dock inte få se

Instämmer.

1
Skriv svar