Online-fraggande i Dead Space 2?

Robot
Medlem
Online-fraggande i Dead Space 2?

Tja, kan man få till det som i L4D med att man kan vara monster mot människor, så kanske.

Kan tänka mig att snurra omkring i ventilationerna som en necromorph


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Nej tack.

Vissa spel passar med MP, andra inte. Dead Space är det senaste.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Medlem

Det kan nog vara knepigt att få till MP i Dead Space, men jag tror att det går att göra bra ändå. Man kanske får ändra lite på spelmekaniken dock jämfört med SP. Det är ju inget som säger att MP och SP måste fungera precis likadant.

Medlem

Versus nja
Co-op yes plx

Medlem

Co-op ftw! Hade varit nice om man fick möjligheten att välja 1:a person iställer för 3: person, för tyckte kameran och styrningen var jobbig i första spelet...

Medlem

ööh.. jag kan inte tänka mig att köra online på Dead Space men iså fall Coop som ni andra säger här över mig samt ett survival mod eller nått liknande skulle inte vara fel

Medlem

Jag hade varit överlycklig om jag sluppit springa omkring ensam på det där ruggiga skeppet...

Medlem

Dead Space ska upplevas i ensamhet. Med någon blir det inte läskigt längre.


signatur

Rawr

KoP
Medlem

Så länge mp tillägget inte inverkar på sp upplevelsen så är det helt ok. Ingen co-op i storyläget tack. Det vill man ju avnjuta för sig själv i ett mörklagt rum.

Medlem

Co-op behövs under de långa transportsträckor som fanns i spelet, ett välskrivet spel blir inte sämre för att man har någon att dela upplevelsen med, tvärt om. På samma sätt som en skräckfilm behöver mer än 1 offer. Vill man kan man alltid spela själv, så jag ser inte problemet?
Vill man spela själv så spelar man själv

Hellre polare än en död och trist värld, "tomma" spel är så sjukt tråkiga och lite TP är aldrig fel. Dock är frågan hur multiplayer skulle bli, kontrollen av karaktären var ju seg och lite fumlig, så dödsmatch vore nog ingen höjdare. Survival/horde/Fire Fight skulle däremot fungera bra

1
Skriv svar