Call of Duty-zombies till iPhone

Robot
Medlem
Call of Duty-zombies till iPhone

Härligt med iPhone nyheter FZ. Mer sådant om jag får önska.
Som nybliven iPhone ägare tycker jag det är svårt att veta vilka spel som är värda att satsa på, så jag hade gärna sett att FZ skrev recensioner på de lite mer seriösa och/eller tyngre spelen.
Kan tänka mig att knåpa ihop saker själv för att fylla detta spelvakuum!

Medlem

Call of Duty: Zombies?

Kommer varenda titel från Activision Blizzard som har skjutvapen nu innehålla namnet Call of Duty?

Medlem

COD WAW hade ju ett zombiemode.. antar det är därför det heter COD

Medlem

om nån testara det säg din mening här tack! men tvekar på att jag slänger ut 70 spänn på det ändå men kul o veta hur det är

Inaktiv

Jag köpte det direkt när det släpptes och det är riktigt bra! Det medföljer endast en bana, fler banor kommer med in app köp inom en snar framtid lovar utvecklaren. Vad de nya banorna kommer att kosta vet ingen. Men troligen mellan $0.99-$2.

Banan, eller själva spelet rättare sagt, är en direkt portning från Call of Duty:World at war: Zombies på 360 och PS3 och de har lyckats till fullo! Du har möjligheten att spela offline (singleplayer) eller Multiplayer (Bluetooth lokalt dock bara 2 spelare, Wifi lokalt eller Wifi ONLINE!), japp du läste rätt, du kan köra med upp till tre polare eller främlingar online och smiska zombies så det står härliga till! Det bästa av allt är att online läget fungerar klockrent! Tyvärr så finns inget stöd för att köra över 3G än, så ett trådlöst nätverk är ett måste.

Spelet ger dig tre olika sätt att styra din karaktär på. Swipe med ena tummen för att titta runt, dual-stick kontoll för att titta runt och skjuta och till slut, min egen personliga favorit faktiskt, Accelerometer styrning för att titta runt. Då har du ena tummen helt fri för att skjuta och "zooma" in. Mumma!

Grafiskt är COD Zombies otroligt. De har lyckats återskapa banan från ovan nämnda konsoller med nästan exakta detaljer och känsla. Månens ljus (jag vet att månen inte lyser som strömmar in från det spruckna taket, till zombies som rör sig riktigt naturtroget (tro mig, jag ser många zombies på morgonen på väg till jobbet Hela paketet är helt enkelt makaslöst gjort för att vara ett spel till en telefon!

Det har sina brister dock. Om du spelar, som jag gör, på en iPhone 3G så laggar det rätt friskt vid senare levlar. Dvs i början när spelet startar och det kommer 1-3 zombies så är det inga som helst problem. Men efter ett tag när du har 3 pers som springer runt med flamethrowers och zombies i drivor, då laggar det en hel del. Det är inte ospelbart i min mening, men det är nåt att tänka på om man inte klarar av minsta framedropping. Tydligen så ska spelet flyta som en dröm på iPhone 3GS, men det fungerar som sagt bra på iPhone 3G också.

Jag ger spelet en väldigt välförtjänt 9/10. Jag har spelat de flesta stora titlar (och "små" titlar) på min iPhone och detta är nog det som jag haft mest skoj med direkt efter release.

Så tveka inte, om du gillar att panga Zombies och äger en iPhone så säger jag bara "Schnell, schnell! Spring och köp!"

Peace
/J

1
Skriv svar