Playstation Network blir betaltjänst?

Robot
Playstation Network blir betaltjänst?
Medlem
Playstation Network blir betaltjänst?

så länge de inte tar bort något som är gratis för tillfället så går det bara bra. Dock är det dåligt av sony ändå

Medlem

Riktigt uselt av Sony!


signatur

_______________________________________________
Psn: CseRoQ

Medlem

Nää... att det är gratis att spela online är ju ett av de stora plusen med PS3.

Medlem

dem har väl äntligen fattat hur mycket pengar Microsoft tjänar på alla sina betalande kunder via live haha

fatta inte hur Sony som ett vinstdrivande företag kunde låta deras tjänst vara gratis. dem lär ju förlorat så mycket pengar att dem sitter och gråter när dem ser hur MS pumpar in pengar varje månad


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Medlem

Är väl inte så oväntat egentligen.

Inaktiv

Verkar som bara ska köra på pc i framtiden! förstår dock inte varför dom ska ha betalt för att köra online?! alla köper ju deras spel! men ms borde höja sin månads avgift istället!

Medlem

svårt, om kvaliten högs så de blir värt, självklart, men svårt att se det :/


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Hallå är det någon hemma?Dem säger att dem verkar ha planer på det inte att dem redan har det.


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

aldrig använt psn så kan inte säga hur bra kvalitet det har.
att Xbox live är så bra kvalitet tror jag är pga avgiften med guldabbonemang.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gratis är alltid gott. Men jag förstår hur dom resonerar att hur som helst så kommer dom tjäna mer pengar om dom börjar ta betalt för att spela online. Även om dom förlorar spelare så tjänade dom inget på gratisspelandet från början så.

Inaktiv

1 vecka gammal nyhet FZ!
Det Sony menar med detta är att de KANSKE kommer ta extra betalt för s.k premiumtjänster och INTE ta bort multiplayer för vanliga användare som 360 har.

Medlem

Beror ju såklart vad de tar betalt för. Ska MP kosta så suger det.

Medlem

Så länge det kommer fortsätta vara gratis att spela online...

Flakmonkey

De har ju redan det här iofs... Qore kostar pengar så förstår inte hur någon kan bli förvånad... och som sagt, allt som har med själva spelandet att göra ska ju vara gratis även i fortsättningen och eftersom det är det som alla hävdar att de bara vill göra på sin konsol så spelar det väl inte någon roll om de tar betalt för annat onödigt?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Om det nu blir nån avgift så återstår det att se hur mycke det blir,
knappast 400-500 kr per år som guld kostar,
tror isåfall mer på 100 eller 200 kr per år,
en låg summa men på många användare så blir det ändå en bra slant per år för Sony.

Men som dom mesta saker FZ citerar så stämmer inte alltid allt i slutändan,
God of War 3 skulle ju ha co-op skrev FZ rätt så nyligen,
men det utalandet, ryktet var ju helt osant.

Medlem

Cross-game voice chat kommer väl kosta sen då.


signatur

Rawr

Medlem

det nämns ju dock inget om att det är multiplayer som kommer kosta...möjligtvis vissa features (partychat,tidigare demos etc)

Medlem

hahaha, PSanvändarna kommer få mindre och mindre "gratis" med tiden, detta är bara början ^^


signatur

Retro.

Medlem

För min del spelar det iaf ingen roll om det blir avgift eller ej,
har ju inte kvar 360n så då slipper man deras avgift, då är ps3ans eventuella avgift lättare att smälta,
för dom som har både 360 och ps3 blir det ju dyrare, fast inte så mycket egentligen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

aldrig använt psn så kan inte säga hur bra kvalitet det har.
att Xbox live är så bra kvalitet tror jag är pga avgiften med guldabbonemang.

Precis mina tankar. Om de ska börja ta betalt så får de banne mig lov att erbjuda något mycket bättre än vad de har idag. Betalar gladeligen för Live (jobbar man så är det i slutändan en struntsumma) med tanke på den kvalité som det håller.

Skrivet av Hizzi:

Men som dom mesta saker FZ citerar så stämmer inte alltid allt i slutändan,
God of War 3 skulle ju ha co-op skrev FZ rätt så nyligen,
men det utalandet, ryktet var ju helt osant.

De sa aldrig att det skulle komma coop i GoW3 utan de förmedlade att en annan site hört rykten om det (http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35467). Så länge de kan visa på en källa och påpekar att det är ett rykte så tycker jag det är helt korrekt att rapportera om det för det kan ju trots allt vara sant.

Sen är det ju en viss skillnad på om en site säger sig ha hört ett rykte och att en chef på Sony gör ett officiellt uttalande som i det här fallet.

/ LordDaimos

Medlem

Om dom behåller dom gammla som finns idag gratis, och tar betalt för nya saker så är det väl ok antar jag.

Inaktiv

Visst priset är inte bestämt och det är inte bestämt att det ska bli en betaltjänst.

Varför säger man att det är en " en låg summa " ?

Betaltjänst som betaltjänst.

Medlem

Om dom fixar en prenumerations tjänst som inte kostar och en som kostar (som har bonus förmåner) så är jag nöjd (A)

Medlem

Fortsätter PSN som de är idag att vara gratis samtidigt som en betaltjänst med mer påkostat innehåll kommer så finns de inget att klaga över.

Skrivet av Golvis:

hahaha, PSanvändarna kommer få mindre och mindre "gratis" med tiden, detta är bara början ^^

Det är jävligt mycke som kostar på PSN idag, de som är gratis jämfört med Xbox är onlinespelandet, vilket jag tolkar de som verkar bli oförändrat.

KoP
Medlem

Om det kan höja kvaliten på PSN så är det väl helt ok med en kostnad. För som det är nu sitter jag hellre på Xbox live där det flöder av aktiviteter i form av bl.a en nästa daglig update av streamade reportage och interljuver m.m. En mer levande community helt enkelt.

Medlem

Kan jag få ett HELL NO?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Bryr mig inte om hur de gör, jag har Ps3 för film och singleplay spel. Multiplayer spelar jag på PC...

Skrivet av Hizzi:
Skrivet av showerguy:

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Men som dom mesta saker FZ citerar så stämmer inte alltid allt i slutändan,
God of War 3 skulle ju ha co-op skrev FZ rätt så nyligen,
men det utalandet, ryktet var ju helt osant.

Heh. Vi skrev om ett RYKTE (och förklarade också att det var ett RYKTE), och så fort som detta RYKTE förnekades så skrev vi också en uppföljande nyhet om detta. Case closed.

Skriv svar