Svt.se direktsänder e-sport

Flakmonkey
Svt.se direktsänder e-sport

Hehe, självklart är det Quick som håller i det Kan bli riktigt intressant. Hoppas de visar mycket från Quake och att man får se hela matcher också och inte bara ihopklipp.

Medlem

Ja, hopklipp är inte lika kul.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad var det roliga eller elaka med svt.kr?... I dont get it...

Eftersom det ska vara LIVE från DH så antar jag det blir lite svårt för dom att klippa ihop från matcherna!!??


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Spelaren går under aliaset Quick och spelade för esportsunited freaks4u mfl, där bla vesslan venom swift mfl lirade.

Hade ju varit kul om någon som satt på denna sidan hade lite koll på esport men tydligen icke iaf värt att se om ni är intresserade av esport.

Medlem

.kr är sydkoreas domännamn iaf

Hursomhelst, verkar vara en bra idé, men SVT brukar ju ha en tendens att få sina program att verka gjorda av en mellantadieklass och producerat av pensionärer, så man vet inte, de kan lyckas förstöra det totalt


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Medlem

Spelar hellre själv.

Medlem

Kul att SVT börjar vakna och inse att esport visst funkar som underhållning precis som en fotbolls match bara det görs på rätt sätt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Ledarn=):

men SVT brukar ju ha en tendens att få sina program att verka gjorda av en mellantadieklass

Nu måste du mena Kanal 5 eller TV3 va? SVT's produktioner brukar oftast andas väldigt mycket kvalitet till skillnad från 5an och 3ans blaha.

Personligen finner jag ingen glädje i att se andra spela datorspel av samma anledning jag inte fann tittande på fotboll roligt under den perioden jag själv spelade. Kanske när/om jag slutar spela någon gång i framtiden detta kan vara något för mig


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Varför visar de inte Starcraft turneringen?

Medlem

BRA initiativ SVT
Äntligen lite ny moderniteter i den gamla kanalen. Hoppas de fortsätter sträva framåt så jag slipper gråta varje gång jag betalar TV licensen för TV-kanaler jag inte använder.

Vet inte vem som postade den här, men det ger ju en bild av hur sunkig TV är nuförtiden >:(
http://www.fz.se/wtf/item.fz?id=6577

Medlem
Skrivet av Ledarn=):

Hursomhelst, verkar vara en bra idé, men SVT brukar ju ha en tendens att få sina program att verka gjorda av en mellantadieklass och producerat av pensionärer, så man vet inte, de kan lyckas förstöra det totalt

Nja, snarare gjorda för mellanstadieklasser och pensionärer. Nu kanske de kan locka lite nytt blod till kanalen.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Nja, snarare gjorda för mellanstadieklasser och pensionärer. Nu kanske de kan locka lite nytt blod till kanalen.

Då lär ju multiplayer i spelen som visas vara fyllda med småbarn under ett antal veckor efter sändingen.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hockey Stick:

Nja, snarare gjorda för mellanstadieklasser och pensionärer. Nu kanske de kan locka lite nytt blod till kanalen.

Då lär ju multiplayer i spelen som visas vara fyllda med småbarn under ett antal veckor efter sändingen.

CS kommer att visas. Ingen förändring där i alla fall

Medlem

Hur i helsike tävlar man i WoW?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hur i helsike tävlar man i WoW?

Jag antar att de spelar Arena.

Eller kollar vem som kan farma mest guld på kortast tid...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Hockey Stick:

Nja, snarare gjorda för mellanstadieklasser och pensionärer. Nu kanske de kan locka lite nytt blod till kanalen.

Då lär ju multiplayer i spelen som visas vara fyllda med småbarn under ett antal veckor efter sändingen.

Inte direkt några småbarn i den stora Counter-Strike turneringen. Många av dem är 20+


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Werzion:

Vad var det roliga eller elaka med svt.kr?... I dont get it...

Eftersom det ska vara LIVE från DH så antar jag det blir lite svårt för dom att klippa ihop från matcherna!!??

http://www.google.co.kr/

Protip: De har att göra med ett asiatiskt land som är känd för bevakning av Starcraft på tv.

Sedan så undrar jag hur stor andel av "proffsen" som är "småglin" dvs under 18 år. Då de är mer eller mindre ett företagande man håller på med.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Alltid kul när spel får erkännande.

EDIT: Ursäkta mitt utspel med svt.kr, men för mig handlade det på ngt vis om att SVT suger ut pengar snarare än svt.korea. Kanske borde klargöras?

Medlem

wut vem kollar på svts kanaler?

Inaktiv
Skrivet av dmon:

wut vem kollar på svts kanaler?

Vi (rättare sagt jag) som inte ser charmen i Paradise Hotel, Mammas Pojkar, Robinson, och DESSUTOM föredrar "Uppdrag granskning" framför "Kalla fakta".

Synd att jag inte har TV8....

E man tråkig eller;)


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Skrivet av dmon:

wut vem kollar på svts kanaler?

SVT är de enda svenska kanalerna värda att titta på då de erbjuder lite annat än sitcoms, sjukhusdramaserier och fördummande dokusåpor...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av dmon:

wut vem kollar på svts kanaler?

SVT är de enda svenska kanalerna värda att titta på då de erbjuder lite annat än sitcoms, sjukhusdramaserier och fördummande dokusåpor...

+1


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Hehe, skrev om det här i "Dagens nyheter"-tråden redan igår


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Blir helhelg med chips, bärs och Quake då. Heja fazz!!!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Grymt att de sänder hederliga quakematcher på svt. Hade man aldrig kunna trott

Medlem

dom borde sända det på engelska med ett par grymma kommentatorer så att dreamhack når ut även till övriga världen tror det hade blivit en gigantisk succe

Medlem

Var det inte Miguel Bonett som var med i en tv-show på MTV där han coachade ett tjejlag i counter-strike?

Medlem

Trevligt initiativ av Svt. Blir att strökolla på även om jag inte vanligtvis är så intresserad av e-sport.

Medlem

SVT's program om datorer, spel och mjukvara har hittills varit väldigt, väldigt dåliga. Oinformerade fjantar som suttit och tyckt om saker de inte har nån aning om. Alltsammans producerat som ett barnprogram. Förstår faktiskt inte varför det ska vara så svårt att få till ett professionellt och insiktsfullt program om just dessa företeelser. Men det är klart, om gubbarna som sitter och bestämmer aldrig sett något annant spel än MSRöj och Spindelharpan så har man iallafall lite förståelse för deras inkompetens. Skrattretande att det visas massa fjantig hästsport som torde intressera en mycket begränsad publik medans det mycket mycket sällan visas nått som kan intressera oss gamers.


signatur

In war, truth is the first casualty

12
Skriv svar