Rykte: Akira Yamaoka lämnar Konami?

Robot
Medlem
Rykte: Akira Yamaoka lämnar Konami?

Han gör otroligt bra musik till spelen, lyckas verkligen dra in en i spelen ännu mer med musiken.

Inaktiv

Älskar hans musik, är en av mina största influenser till mitt musik projekt Rosewater Park. Dock eftersom inte team Silent har gjort något Silent Hill spel sen 4an, känns det inte mer än rätt att han lämnar, då inget spel efter 4an har varit ett Silent Hill. Men om team Silent skulle återuppstå och göra ett nytt spel ska ingen annan än Yamaoka göra soundtracket. Det kommer troligen aldrig hände, och därför borde Konami låta Silent Hill dö. Serien kommer aldrig igen leva upp till sina forna glansdagar igen.

R.I.P. Silent Hill 1999-2004.


signatur

The world is not going to end. It has already ended.

Inaktiv

Alltid älskat hans musik, hoppas att han fortsätter med spelmusiken på andra håll.

Medlem

4:an var för den delen inte ens tänkt att vara ett Silent Hill spel från början, så 1 - 3 är de sanna Silent Hill-spelen. På sätt och vis håller jag med att det är lika bra att han lämnar och kanske går med något annat spelföretag (fast det är inte troligt eftersom han är mer intresserad av musik än spel) men det är ändå Konami som äger Silent Hill och om han slutar kommer serien bara fortsätta att bli våldtagen... fast nu utan bra musik.

Känns mest som att man är glad för man vill vara skadeglad mot Konami.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

4:an var för den delen inte ens tänkt att vara ett Silent Hill spel från början, så 1 - 3 är de sanna Silent Hill-spelen. På sätt och vis håller jag med att det är lika bra att han lämnar och kanske går med något annat spelföretag (fast det är inte troligt eftersom han är mer intresserad av musik än spel) men det är ändå Konami som äger Silent Hill och om han slutar kommer serien bara fortsätta att bli våldtagen... fast nu utan bra musik.

Känns mest som att man är glad för man vill vara skadeglad mot Konami.

Helt sant, fyran känns inte särskilt mkt Silent Hill. MEN, det är ändå team Silent som gjort spelet och spelet innehåller ju Walter Sullivan. Dock, rätta mig om jag har fel, innehåller fyran inget UFO-ending.

Önskar jag kunde köpa Silent Hill licensen och sen inte låta någon använda den. Om inte team Silent skulle återuppstå förstås.


signatur

The world is not going to end. It has already ended.

1
Skriv svar