Empires multikampanj betatestas snart

Robot
Medlem
Empires multikampanj betatestas snart

Äntligen! Fyfan vad seg dom har varit.

Medlem

Säkert en ensam stackare som måste försöka kränga ihop nåt knappt spelbart så att de kan hävda att de inte bryter löften.

Medlem
Skrivet av Shaef:

Säkert en ensam stackare som måste försöka kränga ihop nåt knappt spelbart så att de kan hävda att de inte bryter löften.

Usch vad dumt det där låter.

I vilket fall som helst, det här står för en väldigt stor del av varför jag köpte E:TW från första början. Trodde ärligt talat att det inte skulle bli av.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Jag var nära att polisanmäla svinen för bedrägeri. Detta spelläge var ju det som de tryckte på vid lanseringen.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ni tänkt på att CA kanske vill göra detta ordentligt och 100%igt istället för att släppa ut något halvklart? Det må ha tagit lång tid, men jag tror detta blir bra. Ska lätt betatesta!

Medlem
Skrivet av Mender:

Ni tänkt på att CA kanske vill göra detta ordentligt och 100%igt istället för att släppa ut något halvklart? Det må ha tagit lång tid, men jag tror detta blir bra. Ska lätt betatesta!

Du har inte tänkt på att utgivaren har ett ansvar att informera om fördröjningen i så fall? De har ju hela tiden sagt att det ingår i spelet vid releasefilmer och dylikt.

Nej, gamers har verkligen för mycket förståelse för utvecklarna, medan de själva medvetet lurar oss och skrattar hela vägen till banken.

För övrigt så skulle de inte ha släppt spelet vid den tidpunkten överhuvudtaget. Det VAR ju halvfärdigt med tanke på buggar och den helkassa AI:n, eller hur?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Oj... redan ~~
Får se om man har tid får bli mitt svar på detta nu. För 9 månader sedan när spelet kom fanns det hur mycket tid som helst. Värre med det nu :/


signatur

osv.

Medlem

Tror det först när man ser det på sin egen skärm o hör motståndaren samtidigt skrika ut sin besvikelse över en neslig nederlag.

Väntat på mp i total war sedan shogun o egentligen ännu tidigare när man blev besviken på bristerna i braveheart ;/

Medlem

Spelet är ju fortfarande inte 100%igt.. Så jag har inga större förhoppningar om att detta multiplayer läge kommer funka som det ska. Och napoleon kan dra nått gammalt över sig.. =P

Medlem

Hm, köpte spelet för några månader sedan men... det blev aldrig av att spela pga problem. Mestadels då jag och polaren, som båda har en köpt kopia via steam, inte alls kunde köra multiplayer hur mycket vi än försökte, både genom vanlig internetuppkoppling och hamachi.
Det kanske är fixat nu?

3e
Medlem

@Mender:
Har köpt alla TotalWar-spelen och något du lär dig är att Creative Assembly aldrig gör något helt bra. Det kommer ut buggit och fortsätter vara så i ca 2 år framöver med kanske 2-3 patchar på den tiden om man har tur.

Dem har skitit fullständigt i vad communityt har sagt om E:TW om t.ex. Melee buggen (allt infanteri rushade för melee charge istället för att ställa upp), BAI (battle ai) och fixade kosmetiska detaljer mer i första två patcharna.

Ja, lite flame men det ska dem fan ha. Slutar köpa deras spel efter detta. Falsk marknadsföring på E:TW också. Bra jobbat.


signatur

Unless you conquer all, you will be conquered.

ro
Medlem

Köper aldrig ett TW spel vid release. Har lärt mig att som tidigast köpa dem ett år senare, om jag ens köper dem.. Det är lite sorgligt att Mod skaparna är de ända som gör att TW kan släppa halvfärdiga spel och komma undan med det.

Medlem

Har själv kört alla TW spel, och jag har aldrig blivit besviken. jag har nästan aldrig varit med om större buggar i spelet, och vilket spel har inte buggar i sig idag?
CA har överträffat många spel med ETW och då är det första folk gör att klaga på minsta lilla detalj.. Tror ni att det är enkelt att göra ett spel?
Har endast sett folk som har problem pågrund av Vista fel och dålig dator, annars funkar Empire galant. Fast krävdes en Sverige mod för att få bättre känsla med Sverige.

Medlem

Hela Empire var en besvikelse. De hade hypeat det såpass mycket att det nästan är olagligt, och så när det kom ut var en buggig och opolerad klutt med lite innehåll.

Medieval 2: Kingdoms var lätt bäst i serien. Antalet faktioner och enhetstyper var oslagbart. Sen att man fick 4 kampanjer utöver orginalkampanjen var grymt. Skulle till och med påstå att AIn var bättre än den i Empire.

Medlem

Rome Total War är imo det bästa total war-liret.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vad sägs om att fixa AI:n som inte funkat ordentligt sedan Rome istället för att bara prångla ut massa ny skit med snyggare grafik?

Shogun: Total War och Medieval: Total War är fortfarande de bästa i serien. Rome med moddar kan vara spelbart ibland.

Medlem
Skrivet av Mender:

Ni tänkt på att CA kanske vill göra detta ordentligt och 100%igt istället för att släppa ut något halvklart? Det må ha tagit lång tid, men jag tror detta blir bra. Ska lätt betatesta!

Du menar att dem ska börja med det nu? Inte sedan Shoguns dagar har CA släppt ett TW som funkat. Hela tiden har dem förlitat sig till moddarna som räddar spel efter spel!

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Rome Total War är imo det bästa total war-liret.

Tycker jag med men det blir lite tråkigt när man tagit över mycket, samma samma ta över ta över och hur trovärdigt är det att en faktion tar över en hel planet inte ens britterna eller mongolerna gjorde det, trasig spelserie tills det kommer nya funktioner t.ex man spelar assasin själv ibland som ett FPS eller nått att pyssla med för ta över alla zoner är inte kul eller realistiskt som sagt.

Medlem
Skrivet av lvitriol:
Skrivet av Dumlen:

Rome Total War är imo det bästa total war-liret.

Tycker jag med men det blir lite tråkigt när man tagit över mycket, samma samma ta över ta över och hur trovärdigt är det att en faktion tar över en hel planet inte ens britterna eller mongolerna gjorde det, trasig spelserie tills det kommer nya funktioner t.ex man spelar assasin själv ibland som ett FPS eller nått att pyssla med för ta över alla zoner är inte kul eller realistiskt som sagt.

Whaaat? Vad för sorts spel trodde du Rome: TW var när du köpte det?

Medlem

Jag önskade mig spelet i 18 års present för co-op kampanjen som en kompis sa skulle komma efter inte så lång stund.

Har spelat spelet tre gånger och låtit det samla damm sen dess


signatur

Game long and prosper

Medlem

BÄÖTTRE SENT ÄN ÄÖLÄLDRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
1
Skriv svar