Årets spel - Skribenternas val #5

Medlem
Årets spel - Skribenternas val #5

Ser ut som att årets spel topp 3 blir Dragon Age, Batman: Arkham Asylum och Modern Warfare 2. Någon inbördes ordning vågar jag mig inte på.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Ser ut som att årets spel topp 3 blir Dragon Age, Batman: Arkham Asylum och Modern Warfare 2. Någon inbördes ordning vågar jag mig inte på.

Jag tänkte precis likadant
Hoppas personligen på att Dragon age står själv på toppen sen, tycker inte MW2 är alls bra och Arkham har jag tyvärr inte prövat :/

Medlem

Vill bara göra en sak klar innan kommentaren kommer: jag har tyvärr inte lyckats spela Uncharted 2 än :c


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Mycket konsoll nuförtiden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hittills är nog detta listan jag håller mest med om.

Medlem

Äntligen kom Uncharted 2 med på listan!
Har lirat 60% av Batman:AA som tomten kom med och börjar förstå varför folk har det som kandidat till årets spel men enligt mig slår det inte Uncharted 2 men tävlar hårt om andra platsen med Prototype och Resident Evil 5!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Tur att Uncgarted 2 kom med så vi alla slipper dessa jobbiga ps3-fanboys som tror att ps3 spel är allt i världen

Inaktiv

Jag skriver här istället för PM skiten nu när det kommer på första sidan. För de som är intresserade så finns det en community GOTY här.

DO'H! Det gjorde den ändå inte. Bättre lycka imorgon.:down:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Tur att Uncgarted 2 kom med så vi alla slipper dessa jobbiga ps3-fanboys som tror att ps3 spel är allt i världen

Nån som är lite sur för att dom inte äger en PS3!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:
Skrivet av LyktstolpeN:

Tur att Uncgarted 2 kom med så vi alla slipper dessa jobbiga ps3-fanboys som tror att ps3 spel är allt i världen

Nån som är lite sur för att dom inte äger en PS3!

Det tror jag knappast, i varje topp 3-nyhet har 2-3 personer undrat varför inte någon av skribenterna har tagit med Uncharted 2. Nu är ju det ur världen och alla är nöjda.

Medlem

Dragon Age och Batman med igen.
Bionic Commando måste vart den största nyheten här, eftersom att jag själv anser att det är skit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har också klurat på vart Uncharted 2 tog vägen, men det har inget att göra med att det råkar vara på PS3, utan att det har ju fått tokigt bra betyg på många håll.

Har inte spelat det själv än heller.

Medlem

Mitt GOTY hittills är Dragon Age: Origins. Dock har jag har inte spelat Batman eller Uncharted 2 än. Call of Juarez: Bound in Blood ligger långt upp på min lista. Bra story, röstskådespelare, fantastiska miljöer och roligt gameplay. Men det verkar som jag är den enda som tycker det.

Sen förstår jag fortfarande inte varför Modern Warfare 2 ligger på så många listor. Det är ett helt okej spel men långt ifrån GOTY imo.

Mina 3:

  • Dragon Age: Origins

  • Left 4 Dead 2

  • Call of Juarez: Bound in Blood. (kommer kanske bytas ut mot Uncharted 2)

FM-guru
F.d. Sisyr

Skulle personligen lista Batman: Arkham Asylum, Dragon Age samt Football Manager 2010.

KoP
Medlem

Egna listan för 2009:

Batman: AA
Dragon age
Call of Juarez: BiB

Gott nytt år.

År 2010 blir det svårt att lista 3 favoriter. Verkar komma många heta titlar.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Tur att Uncgarted 2 kom med så vi alla slipper dessa jobbiga ps3-fanboys som tror att ps3 spel är allt i världen

är själv ps3 ägare men håller med:)
blir lite jobbigt med allt det där tjatet om uncharted 2 efter ett tag


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Murdin:

Mitt GOTY hittills är Dragon Age: Origins. Dock har jag har inte spelat Batman eller Uncharted 2 än. Call of Juarez: Bound in Blood ligger långt upp på min lista. Bra story, röstskådespelare, fantastiska miljöer och roligt gameplay. Men det verkar som jag är den enda som tycker det.

Sen förstår jag fortfarande inte varför Modern Warfare 2 ligger på så många listor. Det är ett helt okej spel men långt ifrån GOTY imo.

Mina 3:

  • Dragon Age: Origins

  • Left 4 Dead 2

  • Call of Juarez: Bound in Blood. (kommer kanske bytas ut mot Uncharted 2)

Call Of Juarez 2 var faktiskt riktigt bra det med!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Ser ut som att årets spel topp 3 blir Dragon Age, Batman: Arkham Asylum och Modern Warfare 2. Någon inbördes ordning vågar jag mig inte på.

Håller med helt och hållet men man borde klämt in Uncharted 2 där på en hörna också, de var fantastiskt bra!:up:

Inaktiv

Äntligen någon som lyfter fram Uncharted 2

S_Z
Medlem

Kul att se Batman:AA högt på så mångas listor. Helt klart året spel enligt mig. Varierat gameplay, grym atmosfär och utmärkta röstskådespelare. Extra kul tycker jag det var för att (som Calle säger) det var helt oväntat. Jag hade knappt tittat åt det förrän demot släpptes. Kan ju knappast påstå att man hade några högre förväntningar om ett Batman-spel, skönt att bli positivt överraskad...händer inte alltför ofta i spelvärlden tycker jag.

Uncharted 2 var helt klart ett bra spel i mina ögon, otroligt snyggt och kul story med bra röstskådespelare men jag tycker det blev lite för enformigt och hade definitivt inte samma härliga atmosfär som Batman:AA.

Dragon Age har jag verkligen försökt att gilla men har inte fastnat tyvärr...

Medlem

Dragon Age är helt enkelt 2009 års bästa spel. Inte bara pga all den högst hantverksmässigt höga grad av engengemang i story. Utan helt enkelt för hela upplevelsen.

En kombination av "bara-en-stund-till" tänket utblandat med ett gameplay, grafik, ljudbild och story som lägger sig högt över alla andra spel.

Det enda riktiga minus som kan tänkas är att det just är ett lite mer nischat spel. Det är ju inte alla som är för riktiga rollspel...många vill ha mer enkelt spelande likt Cod MW2. Men för alla som har fantasi nog att känna sig om än lite deltagande i berättelsen har här ett spel som verkligen ger valuta för pengarna.

Jag är en arbetande pappa till två barn, som kunnat spela enbart då och då. Men ändå så faller man tillbaka på spelandet ju fort man kan, endast för att man vill se vad mer av spelet och världen ferelden man kan uppleva.

120 tim i Dragon age till dags dato...och börjat om nu med en Alv som Magi istället.

Detta spel ÄR i Baldurs klass.

ps. har även nya Modern warfare....men spelat enbart ett par timmar.....Dragon AGER!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

rätt schjyssta listor men min lista goes..
Arma 2, trots en skurhink med buggar så är det strong!
alien shooter 2, old school!
call of duty modern warefare 2, intensivare blir det knappt!
Borderlands, different men det är en sleeper!

Medlem

Även jag blev kär i Bionic Commando.Enormt bra spel.

Medlem

Hmm... efter allt det här positiva snacket om Uncharted 2 kanske man måste åka över till någon med ps3 och prova det lite så man vet vad alla pratar om. Känns lite som att den här listan bara baseras på liknande spelgenre förutom MW2 då... vad sägs om forza 3, är det inget som borde passa in lite bland årets bästa spel?

Redaktör

Jag satte Forza 3 på lista #2.


signatur
Medlem

Jag såg det nu att det här bara var en av listorna... fick för mig att det här var listan från alla skribenter på fz :$

Redaktör

Topp 20-lista är på gång, första delen dyker upp om knappt en timme.


signatur
1
Skriv svar