Sega förlorar pengar

Medlem
Sega förlorar pengar

Inte konstigt (enligt mig) då dom släpper ett multiplatform spel som IronMan och drar portningen till pc ifrån ps2 versionen och säljer den på steam för lite över 500kr.

Blir sällan besviken på utvecklare, och anser oftast att det finns en anledning till varför dom gör som dom gör. Men just där går gränsen!

Inaktiv

Empire Total War är väl ett av deras spel som sålt bra (med andra ord, storspel). Men det släpptes alldeles för tidigt och visar att Sega verkar vara lite desperata.

Flakmonkey

Trist när det känns som om de för en gångs skull satsar hårt och rätt - även om det säkert kommer visa sig att det blir fel. Jag menar Mario & Sonic är det som håller dem flytande när de har Madworld och The Conduit... Yakuza 3 också även om de vägrar släppa det här... och de har ju flera intressanta spel på gång...

Medlem

Dom skulle nog spara pengar om dom tar och pensionerar Sonic en gång för alla. För dom senaste 5-10 sonic spelena har ju varit total floppar.

Inaktiv

Det intressanta med Empire Total War som är en av Segas bättre sålda spel är att Creative Assembly också gjort Stormrise (en annan studio dock) som måste vara en av Segas större fiaskon på senare tid.

Medlem

Tycker det är lite trist att detta sker, de har släppt väldigt bra titlar det senaste året, så som Yakuza 2 och Valkyria Chronicles, men de verkar inte riktigt sälja. Vilket är synd.

Ser fram emot Alpha Protocol och Sands of Destruction som Sega är utgivare för.

Skulle även vilja se Yakuza 3 släppas på engelska, serien är en stor succe i Japan men går inte så bra utanför Japan. Och jag gillar Yakuza 1&2 mycket.

Medlem

The Conduit var ju givet. Dem flesta som lirar på wii, är ju familjer.
Hade nog kunnat bli bättre om de släppts till ps3 och xbox 360. Men ekonomin kanske inte räckte till.

Medlem

Tycker det är tragiskt att SEGA inte längre är vad dem var förr. Dem gjorde egen konsol och allt. Och titta så det ser ut idag...
Dem behöver nytt folk som tar dem till toppen igen!

Medlem

jag säger bara dreamcast 2 och släpp alla titlar sega någonsin har gjort exklusivt till konsollen.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Grymt synd dom var en av dom stora kungarna
Shining Force, Phantasy Star, och sonic i 2d det var grejor det

Medlem

De gör ju fortfarande en del spel som jag mer än gärna skulle lägga pengar på om jag kunde:

Valkyria Chronicles 2 men det kommer bara till PSP. Ettan var/är fantastisk.

Yakuza 3 men det verkar inte släppas här. Hur många exemplar måste ett spel sälja för att det ska vara motiverat att kosta på och lägga in textning?

Medlem

^- Mer än 40.000 kopior iallafall, vilket är vad tvåan sålde i västvärlden ungefär.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Mer än 40.000 kopior iallafall, vilket är vad tvåan sålde i västvärlden ungefär.

Ja, men då gjorde de väl en komplett dubbning vilket borde vara betydligt dyrare än att bara lägga till ny text?

1
Skriv svar