Call of Juarez får Vilda västern-paket

Robot
Call of Juarez får Vilda västern-paket

Nice


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Inaktiv

Hoppas materialet kommer till pc sen, funderar på att köpa spelet idag någon som provat det till pc och vet om det funkar bra?


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Det funkar kalas på PC, kräver ingen värstingdator hellr, but still really beautiful.

Men aningen konsollkänsla över de är de ju.

Inaktiv
Skrivet av Vapendragaren:

Hoppas materialet kommer till pc sen, funderar på att köpa spelet idag någon som provat det till pc och vet om det funkar bra?

Köpte det när det kom ut (till pc då) Och det funkade finfint och var snyggt som fan :). Multiplayer kändes lite tomt dock, inte många servrar och när det väl är det så är inte många som spelar.

Medlem

Älskade ettan, men tvåan.... den är väldigt snygg och ger verkligen den rätta "wild west"-känslan (precis som jag fick med ettan), men usch så linjärt... "gå hit, döda detta, gå dit, plocka upp detta".. gör du inte det så blir det genast game over. Tröttnade allvarligt på spelet när jag fastnade på ett ställe (när man skall skjuta på en hjulångare) och på något sätt missade att träffa allt inom rätt tid. Efter att ha kört samma jox fyra gånger så gav jag upp och avinstallerade spelet.

Wasted money...

Medlem

avinstallera efter 4 misslyckade försök? ja nu för tiden verkar då folk inte vilja lägga ner nå större besvär för att klara spel.
vissa verkar vilja att spelet ska spela åt dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

avinstallera efter 4 misslyckade försök? ja nu för tiden verkar då folk inte vilja lägga ner nå större besvär för att klara spel.
vissa verkar vilja att spelet ska spela åt dom.

Det är inte endast på grund av att jag misslyckades som jag avinstallerade spelet, jag har spelat bra svårare spel där jag nött igenom samma sak 10-20-50 gånger innan man lyckats. Utan det är helt enkelt idiotin i spelet som jag stör mig på. För problemet är inte att spelet är svårt att klara sig igenom, utan att man "dör" för att man inte gör en viss sak exakt som spelet vill. Om spelet nu vill att jag ska bomba sönder en båt innan den anländer så tycker jag det är taffligt om jag inte kan t.ex försöka att klara mig med horder av gunmen om nu båten anländer ändå...

Just nu är det typ "Prevent the steamboat to reach the dock"... Men de säger inte riktigt hur, och jag testar verkligen allt utan att lyckas. Och man har typ 20-30 sekunder på sig att göra *något*, men man får aldrig riktigt veta vad exakt man skall göra. Jag vill ha flera olika lösningar på ett problem.

Sedan kanske lösningen är jätteenkel, men då blir det verkligen ännu dummare då man måste lösa något EXAKT som spelet vill, istället för att ha ett par olika vägar att gå. Alldeles för linjärt helt enkelt, på gränsen till absurdum.

Men jag kommer säkert installera spelet en regnig höstdag och försöka igen.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

...massa text...

Det finns en (stationär) kanon på stranden du ska skjuta med... Lite krånglig att skjuta med i början, men man fattar efter några försök.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av mrpijey:

...massa text...

Det finns en (stationär) kanon på stranden du ska skjuta med... Lite krånglig att skjuta med i början, men man fattar efter några försök.

Japp, den hittade jag också. Och jag sköt och sköt. Ner med alla pistolviftare på båten och mer därtill. Man tycker ju t.ex att ett maskingevär borde göra någon skada på ett skepp av trä... men icke. Skjuta på bakre motordel hjälper inte heller. Dock så kommer båten alltid i land. Game over.

Så något fundamentalt måste jag ha missat...

Medlem

Jag trodde spelet var ett Vilda Västern-paket från första början?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Gabor:
Skrivet av mrpijey:

...massa text...

Det finns en (stationär) kanon på stranden du ska skjuta med... Lite krånglig att skjuta med i början, men man fattar efter några försök.

Japp, den hittade jag också. Och jag sköt och sköt. Ner med alla pistolviftare på båten och mer därtill. Man tycker ju t.ex att ett maskingevär borde göra någon skada på ett skepp av trä... men icke. Skjuta på bakre motordel hjälper inte heller. Dock så kommer båten alltid i land. Game over.

Så något fundamentalt måste jag ha missat...

Ett problem.. ok.

Lyssna nu på farbror "vajld väst".

Ta kanonen och mangla på fartyget. Döda de gubbar du måste, men mangla kanonkulor på sidan av båten.

Båten kommer då att sprängas innan den når "hamn".

Jag körde på "hard" genom hela spelet, så det lär nog inte vara någon omöjlighet för dig.

Lycka till!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av mrpijey:

...

Kommer man inte förbi ångbåten i Bound in Blood, ja... Då kanske man ska hålla sig till måla i Paint eller något i stil med det. Inte för att låta självgod, men ångbåten var absolut inget problem.

Skulle vara kul att höra vad som anses vara en utmaning i din bok, om du tycker att ångbåten var ett stort problem.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Köpte spelet idag, var förvånansvärt snyggt. Är fövånad över att jag fortfarande kan maxa spel med mitt 8800 GT :S

Förstår inte hur folk kan ha problem med ångbåten. Jag började med att ta skydd och skjuta ner gubbarna på båten med geväret, sen tog jag kannonen och sköt några skott sen vare klart.

Ska försöka hinna klara ut spelet nu innan barnprogrammen börjar sändas på tv, wish me luck.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Är vä'l inget att klaga på om vissa har problem vid vissa ställen. Vi är alla olika och har olika slutledningsförmågor.vad som är enkelt för någon kan vara svårt för en annan och vice versa.
Får mitt till 360n imorgon. Någon som vet lite mer om det är många online på spelet??

Medlem
Skrivet av Molotov:

avinstallera efter 4 misslyckade försök? ja nu för tiden verkar då folk inte vilja lägga ner nå större besvär för att klara spel.
vissa verkar vilja att spelet ska spela åt dom.

Haha, verkligen!

Kommer ihåg när jag och polaren fastnade i Kane and Lynch, den där truck-scenen. Det var dessutom alltid en halvminuts cut-scene före som inte gick att avbryta. Tror vi körde om scenen minst 20 gånger, tills det lossnade till slut.

Patience is a virtue...

Medlem

Svarar på min egna fråga: jepp, det är en del som lirar det på 360n live.Var satans kul.
mappacken finns tillgänglig via Xbox marketplave sidan, men inte ännu på dashboarden.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Lyssna nu på farbror "vajld väst".

Ta kanonen och mangla på fartyget. Döda de gubbar du måste, men mangla kanonkulor på sidan av båten.

Båten kommer då att sprängas innan den når "hamn".

Jag körde på "hard" genom hela spelet, så det lär nog inte vara någon omöjlighet för dig.

Lycka till!

Det konstiga är ju att jag gjorde just det... manglade på med kulor både på sexskjutarpellarna samt på båten... tänkte att det kan ju inte vara svårare än så... så något måste ha varit fel eller så sköt jag inte tillräckligt på de ställen man skulle...

@mr.bear:

Men oj så duttig du var då... man behöver ju liksom inte nervärdera någon annan bara för att denne kanske inte varit uppmärksam nog. Jag anser mig vara en "pro gamer" med 25 års "erfarenhet" och spelar det mesta och har ännu inte hittat ett spel som jag inte klarat av förr eller senare (undantaget de spel man aldrig kan klara av såsom vissa kända MMO:n och spel jag inte vill spela...). I detta fallet har jag väl bara missat att vara lite extra uppmärksamt helt enkelt. Och du lät självgod ja :).

Medlem

Super, men då måste det komma till PC...

1
Skriv svar