Spana in King Arthur

Robot
Medlem
Spana in King Arthur

Känns som lite Total War rip-off tycker jag

Skrivet av Charlie5:

Känns som lite Total War rip-off tycker jag

Huvudet på spiken precis vad jag tänkte


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Ser rätt bra ut. Kul med fantasy tema i war-version. Dark Omen vibbar ;b

Inaktiv
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av Charlie5:

Känns som lite Total War rip-off tycker jag

Huvudet på spiken precis vad jag tänkte

Och? Det behövs fler sådana spel. Klagas ju inte alltför ofta när det kommer ett nytt fps.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ser roligt ut!

Förhoppningsvis kan de lyckas där Empire : Total War misslyckades.

Medlem

Total War möter Heroes of Might and Magic?
Ser mycket lovande ut, hoppas att dom lyckas bra med mixen!


signatur
Inaktiv

Håller med, detta spel som jag aldrig sett tidigare gjorde mig verkligen intresserad!

Kommer definitivt att hålla koll på det i fortsättningen.

Medlem

Haha den gamle knugen. Okej nu ska jag inte märka ord, spelet såg lite intrssant ut, jag tycker det kommer många sånna spel där man spelar JÄTTEgubbar som vandrar runt i hela världen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Ser riktigt kul ut det dära.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ok......så för att vinna strider måste man ta kontroll över gamla stenar? lawl:o


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Tycker det känns exakt som det gamla hederliga Warlords, fast med snyggare och rörigare strider

Det finns bara ett riktigt King Arthur-RTS.

Medlem

Ja, den där Arnold dialekten sålde spelet, måste ha, und ja!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ellehbg:

Haha den gamle knugen. Okej nu ska jag inte märka ord, spelet såg lite intrssant ut, jag tycker det kommer många sånna spel där man spelar JÄTTEgubbar som vandrar runt i hela världen.

Nu är iofs "knugen" ett relativt vanligt skämtsamt uttryck som kan användas istället för, just det, "kungen". Såväl i skrift som i tal. Sen angående jättebubbar, vad snackar du om? Såg du en annan video? Demigod eller nått?

Ser ut att kunna blir något detta i alla fall, men jag vet alldeles för lite än för att bli uppjagad/nedstämd.

Medlem

*/tysk brytning* GIFF ME NAOW!! */end tysk brytning*

det ser för skönt ut för att missas för min del

Medlem

Hade inte särskilt höga förväntningar när jag började titta på det, men den lyckades faktiskt få mig lite intresserad. Kanske lyckas spelet där Warhammer: Mark of Chaos misslyckades, och fylla det hål som Warhammer: Dark Omen skapade.

Ach du liebe måste ha


signatur
Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Det finns bara ett riktigt King Arthur-RTS.

http://i30.tinypic.com/118zmls.jpg

!! Jag har det spelet till SNES. Väldigt roligt spel.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Hoppas verkligen det här spelet blir bra, att de lyckas med AI:n och spelkänslan. Får lite känsla av gamla Shogun Total War med ett mindre omfång, mer fokuserad och detaljerad gameplay.

Senaste Empire Total War är delvis en besvikelse, verkade som de inte klarat av omfånget. Fortfarande ett halvår efter release så kan inte AI:n göra vettiga anfall eller ens invasioner över havet.

Oavsett så ser jag fram emot King Arthur. Det finns plats för fler spel med kombinerad turbaserad strategidel och realtids stridsdel. Kombinationen tilltalar mig.

Dessutom är legenderna om King Arthur ett perfekt ämne enlig mig. Strategiska maktkamper mellan faktioner. En dos verklighet i form av riddare, soldater m.m. Men även lite fantasy i form av magi och mytologiska väsen.

Medlem

Beskrivningen av en kombination av Heroes of Might and Magic + Total war tycker jag är passande. I teorin verkar det mycket lovande, men sen får vi se om de kommer att använda sig av ett sådant komplext system som i TW. Gör man det så tror jag det kan bli väldigt bra, men förenklar man det så blir det nog bara fel.

Medlem

Ser väldigt bra ut. Mycket magi och blänkande brynjor. Bra tema, jag gillar King Arthur-sagan.


signatur

Memento Mori

Detta kommer äga sönder Total war


signatur
1
Skriv svar