Ultima Online lever än

Robot
Medlem
Ultima Online lever än

Jag spelade Ultima ett, två och tre. Tyvärr aldrig något av onlinespelen. Är det kul?

Edit: Spelade en del av fyran också tror jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gärna källhänvisning tack? FZ behöver bli bättre på det.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Gärna källhänvisning tack? FZ behöver bli bättre på det.

Har du en källa på att FZ behöver det?

Medlem

UO lever än? Nej tyvärr så dog UO 2003 när AoS släpptes. Finns dock privata servrar som kör utan allt det carebare-aktiga och itembaserade bjäfs som dödade UO om man nu skulle vilja spela fortfarande.

Medlem

I min mening slutade UO leva när Trammel kom...

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Har du en källa på att FZ behöver det?

Hahaha vad snackar du om ens

Bra om det finns källhänvisning om man vill läsa vidare, eller en direktlänk till spelets hemsida och liknande. Bekvämt för läsarna bara.

Inaktiv
Medlem

som de säger...EA games dödade UO.... jag hoppas richard garriot gör Ultima Online 2 som skulle släppas


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

IT`S ALIVE!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

UO gick att spela med Trammel om man höll sig i Felucca. Dock dog det efter publish 16 någonstans enligt mig. Gillar verkligen inte allt det här med klasser och skit de infört under åren.

Inaktiv

UO var bra i början... men givetvis var dom tvungen att börja införa saker från andra spel och göra spelet itembaserat och dom där satans powerscrolls som gjorde pengar=bra karaktär. Lessnade rätt rejält på spelet där i 2002-2003.

Medlem

Det första riktiga MMORPG:et i bred skala (enligt mig) blev rejält insugen då det begav sig, höga teleräkningar med ett 56k modem... Men riktigt kul.

Medlem

UO är ett av de bättre MMO's som finns,, dock är grafiken så otroligt utdaterad så det är inte alls kul att spela pga av det.
De höll på att skapa ett UO2 en gång i tiden, skulle se ut lite som EQ, men av oförståeliga skäl så avbröt de projektet och konsentrerade sig på ettan.

Ni som vill prova att spela Ultima bör prova Ultima 7, klart bästa Ultima spelen. Ultima 6 och Ultima 8 är också störtsköna. Men som sagt, de har några år på nacken och grafiken får ögonen att blöda
Vore tid med en remake på Ultima spelen, samt en Ultima Online 2.

Medlem

Spelade det gamla Ultima Underworld - The Stygian Abyss.
Tror inte jag kommer köra igång UO igen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Spelade det gamla Ultima Underworld - The Stygian Abyss.
Tror inte jag kommer köra igång UO igen

Jag spelade Ultima Underworld 1 och 2, kom till slutet av ettan men som vanligt på den tiden så var det någon av datan som var korrupt och jag kunde inte klara av spelet. Tvåan spelade jag igenom kanske halva.
Goda tider

1
Skriv svar