Många vill lira Starcraft II lokalt

Robot
Medlem
Många vill lira Starcraft II lokalt

Dom som har skrivet under borde då inte heller köpa spelet, borde ha större effekt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

100k är inte i närheten av nog imo, men aja. Så farligt är det inte utan LAN.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Nån lär väll göra en mod eller nått så man kan lana. Men grymt dumt att inte ta med det från början.

Inaktiv

lol palla vem fan bryr sig? jo dom men endå.

Inaktiv

Alla har internet idag, man behöver det för hamachi också.

Ser inget fel i att inte att inkludera lan spel.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

fjantigt har nog fan inte kört lan lokalt utan internet sen 1995 typ


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ett hundra tusen pirater...

nä men tycker det seriöst är dåligt att dom inte har lan stöd... som om det inte kommer gå att sätta upp ett virtuellt battle.net och få starcraft att peka om på det

kanske inte är så lätt iofs...

Medlem

Ja nog vare väldigt länge sen man lanade på "allvar". Jag känner absolut noll behov av ett lan-stöd i SC2 då man ändå kan köra mot polarna över nätet.

Medlem

En läkare borde skriva ut Bensodiazepiner åt en av de som kommenterar. Låter som han kommer få hjärtsnörp när som helst.

Medlem

Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Att inte ha internet idag är relativt ovanligt. Och det krävs ju heller ingen überanslutning för att lira detta antar jag eftersom World Of Warcraft är så pass resurssnålt.

Totalt meningslöst att gnälla. Men det är ju som vanligt. Hur fan ska utvecklarna göra för att ALLA ska vara nöjda? Det är omöjligt... vad de än gör så är det alltid folk som gnäller. xD

Medlem

Spelar in SC men LAN är ett måste, la in en post ;P

Medlem

Exxo: Jag förstår inte ett dugg hur du tänker. Hur många skulle gnälla på att de inkluderar LAN-stöd?

Medlem

Kan man skriva på en namninsamling om att uppmuntra Blizzard till att fortsatt INTE inkludera LAN-stöd till SC2?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:

Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...

Om det händer så kommer dom troligen lägga till LAN stöd

Inaktiv

Kommer säkert att bli så att det blir en månadsavgift på battle.net.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av Aftonstjaerna:

Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...

Om det händer så kommer dom troligen lägga till LAN stöd

Precis som Flagship gjorde då menar du?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

tycker man ska kunna spela över LAN. what if internet lägger av under ett lan liksom. Eller om man inte orkar vara inloggad. Men antagligen så är väldigt många tusen av de som skrivit på pirater som bara vill spela över Hamachi.


signatur

Rawr

Medlem

Tycker dock det är störigt att behöva vara beroende av att spelföretagets server ska vara uppe bara för jag ska kunna lira med min Sambo. Det är väl det som stör mig mest..

...sen och andra sidan är jag inget Starcraft fan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Förstår inte hur vissa kan avfärda LAN-funktionen så snabbt. LAN är något som borde finnas med i alla typer av multiplayer-spel, vare sig just du använder det eller inte.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag kommer då inte köpa StarCraft II om LAN inte inkluderas. Att sitta på LAN och spela de spelet fallerar totalt om lokalen man är i inte har inernet, eller om internet är riktigt drygt.
Jag bor dessutom på landet och kan inte få mer än 2Mbps. Inte så skoj om jag och tjejen vill lira lite tillsammans!

Medlem

Så länge Battle.net inte hostar spelen utan bara listar öppna spelservrar hos privatpersoner är ju detta inga problem. Det enda legitima skälet att klaga på avsaknaden av LAN-stöd skulle ju vara för att man kan få onödigt hög latency om all trafik ska gå via Battle.net, särskilt vid tävlingsspel. Om de inte tänkt låta spelare hosta egna servrar så borde nog alla inse hur detta skulle påverka spelet negativt?

Medlem

jag är 1 av dom som skulle starta en namn insammling om att dom inte ska ha LAN stöd blir så mycket mer cash dom kommer få av att folk kommer inte kunna ladda hem spelet och lira offline.

Blizzard bör kunna möta kritiken exempelvis genom att kräva Internet-verifiering var tionde dag för att det Internet-befriade LAN-stödet ska funka. På så vis behöver man inte oroa sig för ingen/dålig Internet-uppkoppling om man ska LANa, samtidigt som pirater får det väsentligt mycket svårare (om de nu ändå inte finner ett sätt att gå runt systemet).

Om det nya battle.net är så bra som de påstår att det kommer bli så kommer ju folk att vilja använda det. Spelet kan ju automatiskt försöka ansluta till battle.net vid uppstart (något annat vore väldigt märkligt), och finner den ingen Internet-anslutning så kollar den när spelet verifierades sist. En sådan lösning tror jag de flesta av de där 100 000 kan leva med.

Inaktiv

blir väl att folk kör någon crackad piratversion om de vill spela lokalt

Inaktiv

Jag tycker dom ska slopa det.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Medlem

Som många säger kommer det fixas så det blir spelbart i LAN (på ett eller annat sätt) så varför låta de som betalar för det inte få den möjligheten? På många "Lan" så finns inte internet och tillräckligt snabbt för att 10pers ska lira lagg fritt... det finns MÅNGA fördelar med LAN och nackdelar men fördelarna vinner i detta fallet... mina 2öre

Medlem

Korkat av dem att skippa LAN-stöd. Har varit på en hel del LAN utan internetanslutning. Blir ibland så när man hittar en bra lokal.
Blir väl till att köra Trackmania vid nästa

Ja just det, till er som tycker att det är onödigt att ha LAN-stöd för att alla har uppkoppling... skit ner er. Jag vill inte tvingas koppla upp mig mot Battle.net varje gång.
Skulle gärna skriva på listan, men det skulle ju inte göra någon skillnad. Blizzard bryr sig ju inte, eftersom de vet att de tjänar in hela produktionskostnaden på spelet bara i Korea...

123
Skriv svar