Mass Effect uppdaterat

Robot
Medlem
Mass Effect uppdaterat

Äntligen!

Medlem
Medlem

Äntligen, minsann, men den enligt mig mest stoppande är overheat-buggen. Den står inte ens omnämnd... :\


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Äntligen, minsann, men den enligt mig mest stoppande är overheat-buggen. Den står inte ens omnämnd... :\

Stör mig också otroligt på overheat-buggen. Är det fixat i denna patchen???

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Äntligen, minsann, men den enligt mig mest stoppande är overheat-buggen. Den står inte ens omnämnd... :\

Samma här Fjornsvavne, men jag tror att det funkar bättre om man raderar "Profile.MassEffectProfile"-filen i "X:.\Users\X\Documents\BioWare\Mass Effect\Save"-mappen (mina dokument),

Kör backup på filerna i mappen först, och var medveten om att achivments försvinner samt att savesen inte är uppdelade efter karaktär i spelet, tror dock det sista löser sig när man laddar en fil men är inte säker.

Sorry om det är lite rörigt

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Äntligen, minsann, men den enligt mig mest stoppande är overheat-buggen. Den står inte ens omnämnd... :\

* -The issue where PCs with NVIDIA GeForce 8xxx and above video cards were experiencing random General Protection Fault crashes appears to have been fixed with the GeForce 182.06+ drivers. Please ensure when playing Mass Effect that all PC drivers are up to date.

Det är den det handlade om. Jag kunde inte heller spela ME på min burk tidigare men under semestern så testade jag och kunde köra igenom det utan problem.

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Fjornsvavne:

Äntligen, minsann, men den enligt mig mest stoppande är overheat-buggen. Den står inte ens omnämnd... :\

* -The issue where PCs with NVIDIA GeForce 8xxx and above video cards were experiencing random General Protection Fault crashes appears to have been fixed with the GeForce 182.06+ drivers. Please ensure when playing Mass Effect that all PC drivers are up to date.

Det är den det handlade om. Jag kunde inte heller spela ME på min burk tidigare men under semestern så testade jag och kunde köra igenom det utan problem.

Det Fjornsvavne syftar på är att vapnen fastnar på "overheat". Dvs dom kyls inte ner som dom ska utan blir obrukbara tills man laddar om spelet.

Det du hänvisar till är att spelet krashar "randomly" pga general protection fault.

(Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade

Medlem

Lite väll sent att komma med patch 1.02?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Lite väll sent att komma med patch 1.02?

Hellre att dom kommer med en patch än ingen alls? Du kan alltid välja att inte uppgradera... :crazy:

Medlem

Har aldrig haft några problem med Mass Effect. Har haft det till X360 och äger det just nu till PC. Det är visserligen sällan jag råkar ut för buggar. *klad*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

man undrar ju om de också har fixat texturen på kläderna i spelet

Medlem

skönt det hände OFTA att jag fastnade i hörnet på vid galaxymappen
denna kommer väl via live också antar ja


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Bra grejer. 1.01 lade för egen del till fler buggar än den löste...

Medlem

Vad bra, håller med om att 1.01 skapade mer buggar än vad de fixade, hade inte problem med overheat buggen i 1.0

Medlem

Det står ingenting om att de fixat physx:/
Spelet förstör nämligen physx drivrutinerna så du måste installera om de om du vill spela t.ex mirror's edge. Annars får man inte mer än 5-15 fps när physx används.

Skrivet av rayzorz:

Det står ingenting om att de fixat physx:/
Spelet förstör nämligen physx drivrutinerna så du måste installera om de om du vill spela t.ex mirror's edge. Annars får man inte mer än 5-15 fps när physx används.

Ajdå låter inte bra. :(:down:


signatur
1
Skriv svar