Större Xbox 360-hårddisk i vardande?

Robot
Inaktiv
Större Xbox 360-hårddisk i vardande?

Det är väl bra att deom höjer hårddiskien lite grann när man ska köpa deras spel på xboxlive och annat svammel:)

Medlem

Aldrig fel med lite space

Medlem

Skönt att man själv har klarat sig på 20gb sen 2005.

Qjt
Medlem

Dom måste sänka priserna på Games on Demand för att denna dealen ska kännas lockande.

Inaktiv

När kommer Hyper Mega Super Elite?

Inaktiv

med tanke på att man får en 500gb stor disk för ungefär samma pris som en 120Disk för 360 så vågar jag inte ens föreställa mig vad en en motsvarande 250 kommer att gå lös på...

Medlem

Det skulle vara ett välkommet tillskott till 360-familjen.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av frunk:

med tanke på att man får en 500gb stor disk för ungefär samma pris som en 120Disk för 360 så vågar jag inte ens föreställa mig vad en en motsvarande 250 kommer att gå lös på...

+1
Jag tycker det är helt jävla absurdt att de har sina finpaketerade hårddiskar för dessa priser.
Man borde ju kunna ta vilken 2.5" som helst och bara trycka i, men då tjänar ju inte MS några pengar på utrymmet...

Medlem
Skrivet av Gagoff:

+1
Jag tycker det är helt jävla absurdt att de har sina finpaketerade hårddiskar för dessa priser.
Man borde ju kunna ta vilken 2.5" som helst och bara trycka i, men då tjänar ju inte MS några pengar på utrymmet...

Med lite trilskande så kan du stoppa i egen disk men det är inte speciellt enkelt.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Gagoff:

+1
Jag tycker det är helt jävla absurdt att de har sina finpaketerade hårddiskar för dessa priser.
Man borde ju kunna ta vilken 2.5" som helst och bara trycka i, men då tjänar ju inte MS några pengar på utrymmet...

Med lite trilskande så kan du stoppa i egen disk men det är inte speciellt enkelt.

Och det skapar inga problem med XBL eller min profil, samt går att göra med vilken disk som helst?

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av frunk:

med tanke på att man får en 500gb stor disk för ungefär samma pris som en 120Disk för 360 så vågar jag inte ens föreställa mig vad en en motsvarande 250 kommer att gå lös på...

+1
Jag tycker det är helt jävla absurdt att de har sina finpaketerade hårddiskar för dessa priser.
Man borde ju kunna ta vilken 2.5" som helst och bara trycka i, men då tjänar ju inte MS några pengar på utrymmet...

Håller med. Det är rent ut sagt löjligt med dessa ockerpriser på hårddiskarna. En snabb titt in på Komplett visar att de säljer 120GB-disken för 1249kr samtidigt som man kan få en vanlig 2,5" på 500GB för 825kr. Det är 424kr mer för 380GB mindre.

Inaktiv

Byte av HD:n på PS3 var hur enkelt som helst och kan nog anses vara en feature som Sony erbjuder.

Verkar lite bökigare att göra det på 360:n.

+1 M$

Medlem

Fast ryktet är ju ytterst vagt, med tanke på att användare kan lägga upp annonser på Amazon.de utan några större problem.
Skulle inte tro det.

Medlem

Mjo, tillbehörs-priserna är så sjuka till konsoler. Samma med wifi-adaptern till Xbox 360, 800spänn liksom, när en likadan till PC kostar 150kr. Eller Wii-kontrollerna som kostar 1000kr om man ska ha "hela".

Tycker dock fortfarande att Microsoft nu kunnat producera en ny Xbox 360 Slim eller liknande, så man slipper ha en tegelsten utanför konsolen(klarar Sony av det med slim, så borde ju MS kunna få plats med nätagget i stora klumpiga 360).

Men är ju i alla fall bra att man får 2handkontroller + forza 3 +250gb för under 3000kr.
Var ju som när jag köpte mitt Xbox 360 Pro 20gb förra våren innan GTA4, så hade Dustin försäljning där man fick 2kontroller +pgr4 +xbox360n för 2500kr.

Jee
Medlem

[http://kotaku.com/5348188/250gb-xbox-360-looking-more-likely]

Om man kan köpa den nya hårddisken separat och den inte kostar lika mycket som halva konsolen så kanske det är värt att uppgradera från 20gb. Annars försöker jag nog sätta i en egen.


signatur

Eller inte?

Medlem

Går inte fippla in en större HD i MS skal. Läste om det på nätet.
Deras 2.5" hårddisk kör med specialfirmware och sådan där fin nyckel för att låsa.
Sedan så även om man lyckas få över informationen till en ny annan disk så kommer inte 360 lådan att registrera den som en större ändå.
På grund av att firmwaren är för en 120bg disk.

Edit; Enkelt eller hur ? http://www.gamerwok.com/archives/786


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Jee
Medlem

Men när dom släpper en 250gb version så borde det ju gå att få tag på den firmwaren. Annars duger 120gb för mig.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag har sju 360 spel och en hejdans massa film & musik. 20/120 GB använt hittills.


signatur

Metal is best served heavy.

Umi
Medlem

Tycker att MS är lite för mycket och då är det betoning på för mycket !

Medlem

Är de så giriga att de inte ens låser upp USB porten? Varför då sälja fullspel online. Fast på Sony kan man lätt byta hårddisk men stora spel lyser med sin frånvaro. Inte ens deras egna Motorstorm säljs. Jag tror det endast är Paradis City spelet som finns.

1
Skriv svar