Schweiz bannlyser byggandet av muslimska bönetorn

Medlem

Ska väl säga det så att ingen fattar fel. Vi tar aldrig bort användare (jag har iallafall aldrig varit med om det) utan bannar dem istället om det krävs. Ta bort konton gör endast användare själva.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vi tar aldrig bort användare (jag har iallafall aldrig varit med om det)

Du har inte kommit tillräckligt högt upp i hierarkin än.;)

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av WildThing:

Vi tar aldrig bort användare (jag har iallafall aldrig varit med om det)

Du har inte kommit tillräckligt högt upp i hierarkin än.;)

Att de förnekar det är bevis för att de är en förgrening av NWO.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu rotar ni i saker ni inte borde! Ni borde akta er innan ni blir "tvungna" att ta bort era konton!

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

(bäst jag lägger till denna "Ta inta ovanstående seriöst" rad)


signatur

Videomupp

Medlem

Ruuuuuuuuuuuuuuuuun!!

Tybalt, tillsammans är vi starka, de kan inte fånga oss:

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nu rotar ni i saker ni inte borde! Ni borde akta er innan ni blir "tvungna" att ta bort era konton!

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

(bäst jag lägger till denna "Ta inta ovanstående seriöst" rad)

Visst, försök att vagga in oss i säkerhet, men vi vet vad som egentligen pågår!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fantastiskt bra. Ge oss en omröstning också, jag vill inte ge religion oavsett slag något som helst utrymme i vårat land.
Framförallt inte en där de som tolkar religionen (religionen i sig är väldigt väldigt bra och sund vad jag förstår) lever som vi levde för 500-1000 år sedan. Herregud hur de behandlar sina kvinnor.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Framförallt inte en där de som tolkar religionen (religionen i sig är väldigt väldigt bra och sund vad jag förstår)

Koranen är, precis som Bibeln och andra heliga skrifter, skriven för en annan tid. Vad som kanske syntes progressivt då, är i många fall bakåtsträvande i dag. Det finns saker som ansågs okej då, men som inte är det i dag. Men självklart finns det också saker som på intet sätt var nytt i och med de böckerna, som hänger med i dag; till exempel den gyllene regeln som vi hittar inom i stort sett alla religioner genom historien.

Eftersom det finns motsägelsefulla saker, och att mycket kanske inte passar in på vår tid, är tolkningen viktig. Man kan i stort sett få ut vad man vill från vilken religiös skrift man än väljer, ingen är egentligen "bättre" än den andra. I sekulariserade länder har man en väldigt liberal tolkning av religiösa skrifter, något som tyvärr ofta saknas i länder där religionen fortfarande har kvar sin starka ställning.

Därför är det svårt att säga att religiösa/heliga skrifter är väldigt "bra och sund[a]", för med vår tids ögon är de i många fall det inte. Där kommer dock tolkningarna in, och tycker man att religionen kan få finnas kvar, bör man ändå kämpa för liberalare tolkning.

Citat:

lever som vi levde för 500-1000 år sedan. Herregud hur de behandlar sina kvinnor.

Detta är hemskt och bör bekämpas i varje fall det händer. Detta är vanligt i många muslimska länder, men är tyvärr ingen ovanlighet i länder där andra religioner härskar eller länder där religionen saknar större inflytande. Kvinnor behandlas olika världen över, vilket självklart bör upphöra.

Medlem
Medlem

fan va uppståndelse detta fick då..

Medlem
Skrivet av WildThing:

(bäst jag lägger till denna "Ta inta ovanstående seriöst" rad)

lite synd att du behöver säga detta, du borde kunna få säga ditt och inte känna dig kvävd av att vara moderator.
Du avgör såklart själv, men wildthing skrev en del i allmänt prat en gång i tiden...


signatur

thank you, come again

Medlem

Tjenixen ville bara berätta en lite rolig historia om religon.

Det var en gång en hjärnkirurg och en astronaut som samtalade om religon.

Astronauten: Jag har flygit ovanför himmlen många gånger och jag har inte sett en enda ängel...

Hjärnkirurgen: Och jag har opererat många hjärnor men jag har inte sett en enda tanke...

Medlem

Skillnaden är väl att det påståtts att man ska kunna se änglar i himlen.

Medlem

Jag kan berätta en annan rolig anekdot om religion.

Väldigt många människor har sett tomten, men ingen tror på honom. Ingen människa har sett Gud, men väldigt många tror på honom.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Väldigt många människor har sett tomten, men ingen tror på honom. Ingen människa har sett Gud, men väldigt många tror på honom.

Inte? Här har du massor av bilder på Jesus: http://whatwouldjesussee.com/

Med klassiker som Jesus på strykjärn:

Och Jungfru Maria på en sten:

Medlem

Notera att jag pratar om Gud och inte Jesus.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Notera att jag pratar om Gud och inte Jesus.

Som ju påstås vara samma sak inom kristendomen iaf.

Medlem

Jag tycker dem kan komma hit och bygga mera, fan det är på tiden att någon annan tar över det här landet, för vi klarar bevisligen inte av att bo här.

Oavsett vad man tycker så kommer ingen religion att rädda oss.

Kristendom - Korståg
katolicism - står för mer död och pina än någon annan tro
Islam - Påstått heligt krig, det gör att usa och allierade kommer jaga fundamentalister till jordens ända.
buddhism - vacker men tandlös tro om att alla är goda, vilket vi dagligen bevisas motsatsen.

Nej kom hit och bygg fler torn för då kanske vi kan klättra upp och se längre än vad näsan räcker!

Vill avlsuta med politikern catos favorituttryck - Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Fast jag skippar kartago jag inriktar mig mot staten istället

Den söker bara sin egen överlevnad även om priset är högre än vinsten.


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av 7an:

Jag tycker dem kan komma hit och bygga mera, fan det är på tiden att någon annan tar över det här landet, för vi klarar bevisligen inte av att bo här.

Ja, för muslimska länder fungerar ju så bra på annat håll - i jämförelse har vi inget att komma med...
Jämnställhet, kvotering och annat skit, nej, jag som man skall äga rätten att gå i pyjamas aldrig raka mig samt att jag får spö min fru, folk jag inte gillar, mina barn osv - de som sedan inte tycker som vi (grovt outbildade män) de kan vi bara avrätta. Gärna på ett torg med smörkniv.

Musiken är ju också helt suvve.

+ 1 röst för att ge bort allt till muslimska fundamentaliser, låt mitt förtryck av er börja.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av 7an:

Kristendom - Korståg
katolicism - står för mer död och pina än någon annan tro
Islam - Påstått heligt krig, det gör att usa och allierade kommer jaga fundamentalister till jordens ända.
buddhism - vacker men tandlös tro om att alla är goda, vilket vi dagligen bevisas motsatsen.

Och här har jag gått omkring och trott att HollowMan och Kamp såg världen i svartvitt O_O


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Haha, Nestor!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

Kristendom - Korståg
katolicism - står för mer död och pina än någon annan tro
Islam - Påstått heligt krig, det gör att usa och allierade kommer jaga fundamentalister till jordens ända.
buddhism - vacker men tandlös tro om att alla är goda, vilket vi dagligen bevisas motsatsen.

Och här har jag gått omkring och trott att HollowMan och Kamp såg världen i svartvitt O_O

Om man är 109 år gammal kan man ha lite svårt med synen jo!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Deejays!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

Kristendom - Korståg
katolicism - står för mer död och pina än någon annan tro
Islam - Påstått heligt krig, det gör att usa och allierade kommer jaga fundamentalister till jordens ända.
buddhism - vacker men tandlös tro om att alla är goda, vilket vi dagligen bevisas motsatsen.

Och här har jag gått omkring och trott att HollowMan och Kamp såg världen i svartvitt O_O

Världen var svartvit förr. Sen kom de på färgen.

För övrigt är man väl lite kluven. Jag tycker att det är både självklart att denna omröstningen ska följas men å andra sidan så är det diskriminering av deras religion (vilket är odemokratiskt då demokrati står för religionsfrihet).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av 7an:

Kristendom - Korståg
katolicism - står för mer död och pina än någon annan tro
Islam - Påstått heligt krig, det gör att usa och allierade kommer jaga fundamentalister till jordens ända.
buddhism - vacker men tandlös tro om att alla är goda, vilket vi dagligen bevisas motsatsen.

Och här har jag gått omkring och trott att HollowMan och Kamp såg världen i svartvitt O_O

*fniss* Tack för den Nestor!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ariath:

På sätt och vis kan jag tycka att det är en bra början för ett avvecklande av religion. Inte bara Islam, jag slipper gärna vaknandet till kyrkklockorna kl. 10:00 på söndagsförmiddgarna.
Så vid ett förbud mot minaretbyggande ska även ett förbud mot kyrkklockor komma samtidigt.

När ska religioner ta hänsyn till oss ateister?

Du har helt rätt


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Skriv svar