Ny film från Mafia II

Robot
Medlem
Ny film från Mafia II

Ser bra ut, ser fram emot

Medlem

Ser trevligt ut. Gillar att det fortfarande finns utvecklare som satsar så mycket som möjligt på realism. Finns alldeles för mycket skitspel där ute (:

Medlem

synd att det vart försenat

Medlem

Århundradets lir


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Mafia var väldigt roligt då det kom ut, ser fram imot detta!

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Ser trevligt ut. Gillar att det fortfarande finns utvecklare som satsar så mycket som möjligt på realism. Finns alldeles för mycket skitspel där ute (:

tror du blir besviken om du nu vet vad realism är.

Medlem

Sunklart köp


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Nice ! men jag tipsade om den filmen också :´( snyft

Medlem

Ser löjligt lovande ut! Kommer garanterat köpa vid release.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Trååååkiiigt.

Medlem

AHH... bilfysiken kommer suga och svälja...

Medlem

Ser sjukt välgjort ut rent grafiskt. Särskilt bilfysiken och alla detaljerade miljöer.
Har inte spelat Mafia 1, men detta påminner om Godfather-spelet.
Ett GTA fast i 40-50-tals gangsterstuk.

Har ett coversystem också vilket är ett stort plus.
Ingen auto-aim av trailern att döma. Eller så sket de i att använda den bara.

Medlem

Var det allt? Det var allt en himla kort snutt


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Mulletmidget:

Har inte spelat Mafia 1, men detta påminner om Godfather-spelet.

Its nothing like Godfather, not even close

Är det något jag älskade i Mafia så var det fysiken, allt kändes riktigt på nåt sätt. Bilar var tunga, inte som i många andra spel där en bil kan ta en flygfärd runt stan för att man kör på en trottoarkant. Ljudeffekterna var svingrymma. Storyn ett mästerverk. Allt som saknades var bättre stöd för moddar och multiplayer. Jag tror Mafia II kommer bli ett utav de mest välgjorda spel någonsin


signatur
Medlem
Skrivet av TanNeR:
Skrivet av Mulletmidget:

Har inte spelat Mafia 1, men detta påminner om Godfather-spelet.

Its nothing like Godfather, not even close

Är det något jag älskade i Mafia så var det fysiken, allt kändes riktigt på nåt sätt. Bilar var tunga, inte som i många andra spel där en bil kan ta en flygfärd runt stan för att man kör på en trottoarkant. Ljudeffekterna var svingrymma. Storyn ett mästerverk. Allt som saknades var bättre stöd för moddar och multiplayer. Jag tror Mafia II kommer bli ett utav de mest välgjorda spel någonsin

många minnen, som det första uppdraget man gör som är utanför stan, det är nåt hus som dörren är låst man ska ta sig in där och nån gömmer sig, när man kommer till honom flyr han och tar en gul bil som man måste få av vägen eller lyckas skjuta ut honom ur bilen.

Medlem

Det är basically en trailer på snuttarna från PAX konferensen. Kika på dem istället ifall du känner suget.

Medlem
Skrivet av TruB:

många minnen, som det första uppdraget man gör som är utanför stan, det är nåt hus som dörren är låst man ska ta sig in där och nån gömmer sig, när man kommer till honom flyr han och tar en gul bil som man måste få av vägen eller lyckas skjuta ut honom ur bilen.

Ahh, ett utav de roligaste uppdragen, oh the nostalgia ^^


signatur
Medlem

blir nog bra.

Medlem
Skrivet av Mulletmidget:

Ser sjukt välgjort ut rent grafiskt. Särskilt bilfysiken och alla detaljerade miljöer.
Har inte spelat Mafia 1, men detta påminner om Godfather-spelet.
Ett GTA fast i 40-50-tals gangsterstuk.

Har ett coversystem också vilket är ett stort plus.
Ingen auto-aim av trailern att döma. Eller så sket de i att använda den bara.

Jag förstår inte varför alla säger att det är så bra med coversystem? Visst, det kanske blir lite mer realistiskt, men det sänker ju speltempot något enormt. Personligen hade jag hellre sett att fienderna hade försökt omringa en eller fly in i andra rum så det blir lite mer jakt och adrenalin. Eldstriderna i det första Mafia var ofta väldigt svåra, men bra. Ett coversystem förstör känslan från Mafia 1 helt.

Realistiskt och realistiskt förresten, coversystem idag gör bara att man hukar, hukar, hukar och tittar var motståndaren är. Sen reser man sig och siktar på den pixel där han "sträckte ut handen" sist och håller prick stilla. Så fort motståndaren sticker ut handen prickar man den varpå "kroppen vacklar till" och man kan pricka resten av kroppen utanför kanten. Hur verklighetstroget är det? Nej, hade de rört sig lite fram och tillbaka och dykt upp på lite olika ställen kanske det hade varit realistiskt. Nu sänker det bara tempot.

Inaktiv

Hoppas det kommer med en grym replay editor som i GTA IV.

Inaktiv
Skrivet av luiga:
Skrivet av Mulletmidget:

Ser sjukt välgjort ut rent grafiskt. Särskilt bilfysiken och alla detaljerade miljöer.
Har inte spelat Mafia 1, men detta påminner om Godfather-spelet.
Ett GTA fast i 40-50-tals gangsterstuk.

Har ett coversystem också vilket är ett stort plus.
Ingen auto-aim av trailern att döma. Eller så sket de i att använda den bara.

Jag förstår inte varför alla säger att det är så bra med coversystem? Visst, det kanske blir lite mer realistiskt, men det sänker ju speltempot något enormt. Personligen hade jag hellre sett att fienderna hade försökt omringa en eller fly in i andra rum så det blir lite mer jakt och adrenalin. Eldstriderna i det första Mafia var ofta väldigt svåra, men bra. Ett coversystem förstör känslan från Mafia 1 helt.

Realistiskt och realistiskt förresten, coversystem idag gör bara att man hukar, hukar, hukar och tittar var motståndaren är. Sen reser man sig och siktar på den pixel där han "sträckte ut handen" sist och håller prick stilla. Så fort motståndaren sticker ut handen prickar man den varpå "kroppen vacklar till" och man kan pricka resten av kroppen utanför kanten. Hur verklighetstroget är det? Nej, hade de rört sig lite fram och tillbaka och dykt upp på lite olika ställen kanske det hade varit realistiskt. Nu sänker det bara tempot.

Realistiskt med cover-system, my ass. Är man i skydd så ser man inte fienden längre fram... thirdperson kommer aldrig försknippas med "realistiskt". inte i min värld iaf.

1
Skriv svar