Borderlands försenas till pc

Robot
Medlem
Borderlands försenas till pc

Ja såklart, skyll på piraterna till pc när det ändå alltid kommer ut 360 spel ibland en hel vecka eller mer som man bara kan bränna ut på en dvd skiva som dom flesta har en chippad 360 ändå så..

Medlem

dator blir det nog, om jag köper vette fan. men blir det något så blir det till dator.
verkar passa bäst på dator

Medlem

Grr! Detta är mer eller mindre det enda spelet jag går och väntar på. Kunde ju varigt värre, en vecka är trots allt inte så farligt och det låter lite oroväckande om det skulle vara prestandaproblem i nuläget.

Medlem

Det här är ingen nyhet det visste man redan i förväg det är ju konstigt att det jämt är pc versionen som blir försenad det kan ju inte ha något att göra med att de vill sälja så mycket som möjligt innan det läcker ut på nätet eller?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det handlar bara om en vecka. Det borde alla ha tålamod nog till att vänta, och finns det presandaproblem nu vore det nog bäst att fixa det innan release.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det här är ingen nyhet det visste man redan i förväg det är ju konstigt att det jämt är pc versionen som blir försenad det kan ju inte ha något att göra med att de vill sälja så mycket som möjligt innan det läcker ut på nätet eller?

Menar du att Xbox versionen inte läcker ut på nätet ett par dagar innan release?

Bokade det till PC för en vecka sedan, finns ingen anledning till att spela fps på konsol.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Hardboiled15:

Det här är ingen nyhet det visste man redan i förväg det är ju konstigt att det jämt är pc versionen som blir försenad det kan ju inte ha något att göra med att de vill sälja så mycket som möjligt innan det läcker ut på nätet eller?

Menar du att Xbox versionen inte läcker ut på nätet ett par dagar innan release?

Bokade det till PC för en vecka sedan, finns ingen anledning till att spela fps på konsol.

Finns ingen anledning till att spela FPS på konsol är bara en åsikt. Jag har inga problem att spela FPS på konsol. Spelade Modern Warfare på mitt PS3 utan problem, har inga problem att styra med styrspakar över huvudtaget. Trivs t.om. bra med det, fast gillar det samtidigt på PC. Båda har sina för- och nackdelar.

Som sagt, det är en smaksak.

Medlem

Jag tror här nisse på 2k vill vara strategisk pga piratkopieringen, seriöst kan dem inte bara säga det rakt ut börjar bli lite löjligt nu samma med Dirt 2, BF1943.

Fast såklart det kan ju stämma jag påstår mig inte veta sanningen men man får ju sina funderingar liksom.

Inaktiv

Redan förbokat 360 versionen så det blir nice.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Synd, men det är tur att det bara handlar om en vecka.
Då hinner man se lite recensioner innan det släpps också, men det är nog ett garanterat köp så länge det inte floppar totalt.

Medlem

inga problem för mig spelar bara spel på ps3

Inaktiv

2K är ett företag man lärt sig gilla på sistonde, kan lugnt vänta

Medlem

Yes, finns mycket annat att spela just nu ändå, så varför inte vänta lite längre, det skadar inte.

Medlem

FPS på konsol fungerar hur bra som helst. Bara trångsynta CS/quake fanatiker som vill ha millisekund reaktioner med millimeter precision. Det finns för övrigt adaptrar som gör att man kan koppla in mus och tangentbord till konsoll.

men men, on topic: Är bra sugen att köpa spelet, men jag tror det får bli senare i år eller på mellandagsrean man köper det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

gutt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hm, om jag köper det blir det till ps3 men det lär bli om det får bra kritik och säkert om polarna rekommenderar det

Inaktiv

Tråkitg nyhet för PC spelarna. Tur att man ska köpa Borldernads till Xbox

Medlem
Skrivet av redmac:

Det finns för övrigt adaptrar som gör att man kan koppla in mus och tangentbord till konsoll.

... som i sin tur bara emulerar rörelser av styrspaken. Jag är säker på att du förstår hur dåligt det fungerar.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ja såklart, skyll på piraterna till pc när det ändå alltid kommer ut 360 spel ibland en hel vecka eller mer som man bara kan bränna ut på en dvd skiva som dom flesta har en chippad 360 ändå så..

Känner ingen med chippat Xbox 360 utom den som jag chippade åt en kompis för att se om jag klarade av det utan extra verktyg och tillbehör. Tycker synd om honom då han har 80 spel och tröttnar fort på att spela ett spel. Han lär ju aldrig få in känslan för ett spel när han, uttråkad, byter skiva 4 ggr/timme.

Chippat is the shit.

Medlem

Snyft. Det där var ju ett av få spel jag gick och längtade efter.
Ett av få spel jag drömmer om på nätterna, ett av få spel jag kollat upp varenda sida om på nätet.
Å så blir det fördröjt. Jaja, får väl vara apatisk och fördriva tiden med ms röj en vecka extra.

Medlem
Skrivet av redmac:

FPS på konsol fungerar hur bra som helst. Bara trångsynta CS/quake fanatiker som vill ha millisekund reaktioner med millimeter precision. Det finns för övrigt adaptrar som gör att man kan koppla in mus och tangentbord till konsoll.

men men, on topic: Är bra sugen att köpa spelet, men jag tror det får bli senare i år eller på mellandagsrean man köper det.

Har man spelat FPS på PC sen DOOM tiden så är det väldigt svårt att tänka sig att spela det med handkontroll när samma spel kommer till PC.

Medlem

Tycker faktiskt att det är bra att PC spel släpps senare än till konsolerna. Anledningen är att man faktiskt hinner se spelet lite innan och kan på så sätt se om det verkar värt pengarna eller inte. Detta säger jag efter att otaliga gånger ha gjort pre-orders och upptäckt att spelet är helt enkelt smörja och näst intill ospelbart. Nu kan man i alla fall se om ett par av ingredienserna - känsla, story och tankekraft finns eller inte. Sedan har ju dessa konsol/PC hybrider rätt rejäla problem med optimeringar och kontroll problem om man inte särskiljer utvecklandet på rätta stadiet. Att vänta på ett spel är sällan fel, man skall bara stå emot de riktigt rejäla upphaussningar och överinspirerande reklamkampanjerna och inte köpa grisen i säcken. Nu för tiden finns det så mycket skit med PC spelen som inte kommer fram förrän efter en till två veckor ändå. Ojdå, man måste vara inloggad på GFWL för att kunna spara sina singel player spel, du får bara aktivera spelet si och så många gånger. Du måste ha en forum login och blir du bannad blir ditt spel obrukbart... Konsumenträtt ligger ju inte högt upp på daglistan för vara sig politiker eller spelutgivare...
Rackarns pirater, dom har blivit ett nytt politiskt spöke....


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av redmac:

FPS på konsol fungerar hur bra som helst. Bara trångsynta CS/quake fanatiker som vill ha millisekund reaktioner med millimeter precision. Det finns för övrigt adaptrar som gör att man kan koppla in mus och tangentbord till konsoll.

men men, on topic: Är bra sugen att köpa spelet, men jag tror det får bli senare i år eller på mellandagsrean man köper det.

Öh, näe, det finns sådana som jag som helt enkelt inte känner mig hemma med kontroll-paddan i händerna. To each their own - jag föredrar mus och tangentbord men tycker att det är bra att man kan ha stöd för både. Det ena borde ju inte behöva utesluta det andra tycker jag. Däremot gillas inte kommentarer som: "de som föredrar si eller så är xxxx i hövudet..."


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Ok FZ, hoppas att ni hinner fixa en recension på den extraveckan.

Inaktiv

men fyfan asså..
saints row 2 pc versionen försenades och släpptes buggig som fan.
gta iv, red faction guerilla och nästan alla nya portade spel

hoppas de är inte blir samma deal me borderlands.


signatur

OG GANGSTA PARTY

1
Skriv svar