Mer gratis Batman-godis imorgon

Robot
Inaktiv
Mer gratis Batman-godis imorgon

Fan va sugen jag är på att köpa spelet nu.!

Medlem
Medlem

PC också eller?

Medlem
Skrivet av Power_Metal:

PC också eller?

Information om DLC till pc-utgåvan bifogades icke.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Konstigt att det är gratis till Batman, men när Valve vill ge sina kunder gratis DLC så tvingas dom ta ut ett pris på Live för att Microsoft ska få in sina pengar...

Medlem

Det e så jävla gött med fler challenges!! ruggit beroende framkallande o slå rekord i det :D!

Medlem

Släng med ett par nya trophies oxå gick lite väl fort o få platimun

Medlem
Skrivet av Håkan:

Konstigt att det är gratis till Batman, men när Valve vill ge sina kunder gratis DLC så tvingas dom ta ut ett pris på Live för att Microsoft ska få in sina pengar...

ja och vems fel tror du det är ? valve har sagt många gånger att det är beklagligt men inget dom kan göra, M$ bestämmer.

Avstängd

tycker man ska gräva djupare i sanningen bakom varför dlc kostar för valve's L4D och inte Batman: AA.
Jag har flera teorier. Den ena är baserad på att det är EA som utvecklar konsol för Valve.
Den andra är att spelet endast släppte till Windows och Xbox plattformen. Batman är släppt till PS3 också. Varav kanske Microsoft känt sig tvingad att släppa DLC gratis med tanke på att Sony går med på DLC gratis.

Medlem
Skrivet av jiwn:

tycker man ska gräva djupare i sanningen bakom varför dlc kostar för valve's L4D och inte Batman: AA.
Jag har flera teorier. Den ena är baserad på att det är EA som utvecklar konsol för Valve.
Den andra är att spelet endast släppte till Windows och Xbox plattformen. Batman är släppt till PS3 också. Varav kanske Microsoft känt sig tvingad att släppa DLC gratis med tanke på att Sony går med på DLC gratis.

En annan möjlighet är att storleken på paketen skiljer. Dessa DLC till Batman bygger på redan befintliga banor och modeller/texturer och borde därför komma undan med att vara rätt små (har inte laddat ner dem själv ännu så jag vet dock inte säkert) medans Valve lägger till helt nya banor med nya teman vilket kan ge nerladdningar på några hundra meg. Den aspekten av det hela skulle mycket väl kunna vara det som gör att MS vill ha betalt för att distribuera Valves alster medans andra kan slippa undan med det gratis. Kan även vara något som avtalats om innan, t.ex. att de skulle få släppa ett visst antal mindre DLC till Batman gratis för att kunna ha det som försäljningsargument för själva spelet.

/ LordDaimos

Medlem

Schysst med fler utmaningar, blev färdig med med spelet häromdagen och sånt här förlänger speltiden lite ytterliggare


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Varför måste dem fresta mig så. Blir ju bara mer intresserad utav spelet.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

trevligt trevligt


signatur

PSN:Eric_says

1
Skriv svar