Funcom säger upp personal

Medlem
Funcom säger upp personal

"Dagens Næringsliv wrote in early September that Funcom invited its 220 employees in Norway to move to Quebec in Canada. The reason is that Canada has very favorable conditions for multimedia companies. Provinsregjerinegen in Quebec gives all companies a reimbursement of 37.5 percent of salary costs and with a generally lower pay levels can Funcim cut costs by up to 50 percent by moving employees to Canada.

Funcom plans to hire 100 to 150 people in Canada over the next 18 months."

Medlem

Så dem avskedar folk i Norge, erbjuder dem att flytta till Kanada och gör dem inte det så får andra deras jobb? :S


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Spelbranschen är tuff.

Medlem

Så kan det gå när man släpper skit spel

Medlem

Ja inte skall man bli förvånad över att det gör ont när man har skjutit sig själv i foten.

Inaktiv

Kanske värt att notera att många av dem inte arbetat med conan

Aja, Fight on bro´s.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Att det inte hänt tidigare är ett mysterium. Vad tänkte dom när man kan nå lvl 80 i AoC? Att allt innehåll bara trollas ditt på en gång eller att folk förnöjt sitter och väntar i några år?

Medlem

Synd, verkligen. Jag hoppas fortfarande på att The Secret World blir bra, men med mindre folk så minskar ju tyvärr chansen för att så blir fallet.

Inaktiv

Att leva i Norge är ganska dyrt. Utvecklarna av Darkfall Online flyttade från Norge till Grekland och en av anledningarna var att det blev billigare omkostnader.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Så kan det gå när man släpper skit spel

Ja så e ju ett sett att se på det. Eller är det helt enkelt så att dom som tycker det är ett skitspel inte klarar av så avancerat combat system.
Blizzard kommer väl inte heller gå i konkurs men de är ju inte tack vare wow, snarare höjdare som starcraft och Diablo, samt alla warcraft spel i serien INNAN WoW...

Medlem

Varför måste alla online spel vara WoW dödare för?

Bt
Medlem
Skrivet av ToRcH:

Blizzard kommer väl inte heller gå i konkurs men de är ju inte tack vare wow

För 10 miljoner som betalar 100kr i månaden gör inget för Blizzards ekonomis stabilitet?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Neeej! Jag vill ha Secret World nu!

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Mesmerize:

Så kan det gå när man släpper skit spel

Ja så e ju ett sett att se på det. Eller är det helt enkelt så att dom som tycker det är ett skitspel inte klarar av så avancerat combat system.
Blizzard kommer väl inte heller gå i konkurs men de är ju inte tack vare wow, snarare höjdare som starcraft och Diablo, samt alla warcraft spel i serien INNAN WoW...

Gillade combat systemet i aoc skarpt:
det som fick mig sluta var istället alla tråkiga laddningstider, osammanhängande spelvärld,
dålig variation på items ... och blizzards mer öppna
och genomtänkta mmo med bättre crafting system,
flyingmounts osv:)


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Trist, när det är så få nordiska spelstudios som levererar bra titlar. Man borde hissa istället för att dissa så deras kommande titlar går bättre och i sin tur blir bättre. Finns snart inget kvar att vara stolt över! Aja, hoppas dom rycker upp sig och levererar TSW och att det blir asgrymt.

Gillar AoC än, till skillnad från alla andra copy/paste MMO:s..! *urk*

Skrivet av Mesmerize:

Så kan det gå när man släpper skit spel

Helt onödig kommentar!!!!!!
Du dra nåt gammalt över dig va. Gillar du inte spelen så ta och spela dina skitspel istället.:down:


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mesmerize:

Så kan det gå när man släpper skit spel

Helt onödig kommentar!!!!!!
Du dra nåt gammalt över dig va. Gillar du inte spelen så ta och spela dina skitspel istället.:down:

Det är ju just det de flesta har gjort ju, därav deras situation idag.
AoC är tyvär skräp enligt mig också. Jag har återvänt 2 ggr dessutom för att ge det en ny chans.

Vem som nu är sa att det är ett advancerat combatsystem kan ju bara gå o gömma sig.
Är väl knappast särskilt avancerat eller svårt att bemästra?

Tråkigt givetvis, men håller man inte kvalite tycker jag inte man ska få vara med att leka heller. Släpps på tok för mycket skräp idag.

1
Skriv svar