Final Fantasy XIII - TGS-trailer

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII - TGS-trailer

Vill ha. Vill ha. Vill ha. Vill ha. Vil... Ja ni förstår.
Iaf, varför har dom ändrat på turbaserat? Varför ändra på ett vinnande koncept? Tyckte inte alls att 12ans stridssystem var ens lite roligt, skulle gärna ha sett turbaserade fighter!
Dessutom så vill jag gärna slippa engelsk dub för det är oftast så otroligt kasst, ge mig hellre japanskt tal med eng subs.
Utöver det så verkar det här blir grymt, jag hoppas det. Kommer hur som helst att köpa det direkt

Medlem
Inaktiv
Skrivet av xector:

Iaf, varför har dom ändrat på turbaserat? Varför ändra på ett vinnande koncept? Tyckte inte alls att 12ans stridssystem var ens lite roligt, skulle gärna ha sett turbaserade fighter!

Striderna må vara flashiga, men de är turbaserade. Dessutom har du en timelimit på din runda.

Medlem

Så det är typ som 10an?

Medlem

Fan, känns typ som en jäviligt cheesy anime.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Visar det sig att det inte skulle vara turbaserat så hoppar jag spelet hur sugen jag än är. Datorstyrda gubbar är det värsta jag vet, då kan man ta mig fan lika gärna styra en enda gubbe.

Medlem

orgasm!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Fan, känns typ som en jäviligt cheesy anime.

Jepp och inte ens en bra sådan! Klyschorna stapplas på varandra tills man bara vill spy.. Undra när Square Enix ska våga tänka en ny tanke och utveckla spelen istället för att köra på samma gamla. Iofs så skulle de säkert bli mördade av rabiata FF-fanatiker om de inte levererade samma gamla spel i ny förpackning.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av xector:

Så det är typ som 10an?

10an är HELT turbaserat medan de flesta FF kör med en hybrid mellan turbaserat och realtime. Så även detta.

Jag tycker Divion verkar lite väl konservativ

Medlem
Medlem
Skrivet av xector:

Dessutom så vill jag gärna slippa engelsk dub för det är oftast så otroligt kasst, ge mig hellre japanskt tal med eng subs.

PS3 versionen kommer att ha både japansk och engelskt tal.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av xector:

Dessutom så vill jag gärna slippa engelsk dub för det är oftast så otroligt kasst, ge mig hellre japanskt tal med eng subs.

PS3 versionen kommer att ha både japansk och engelskt tal.

Jag har hört motsatsen, har du en källa?

Medlem

Jag vete fan, vart inte speciellt imponerad, å den galet tråkiga musiken hjälpte knappast. Mellansekvens filmerna var ju galet snygga som vanligt, och städerna var riktigt imponerande dom med.

Men vad jag stör mig på är att karaktärerna är så tråkiga, tycker dom känns väldigt opersonliga. Med tanke på FFXII, som också hade en imponerande värld, och ett helt ok strids system (ganska tråkigt om jag ska vara ärlig), men med karaktärer som var så löjligt smöriga att trotts ett flertal försök kan jag bara inte få mig att spela igenom det.

Med andra ord, jag tror det här blir ännu en besvikelse i snygg förpackning. Synd, väldigt synd.

Men det kan säkert bli något för folk som aldrig kört ett FF spel förut i alla fall.

Medlem

Håller med, det känns rätt ytligt spelet, iaf på trailern. Speciellt karaktärerna. Jag hoppas verkligen att man får mer djup då man väl sätter sig och spelar. Jag hoppashoppashoppas.

Urk. Spelet blir säkert bra... men personligen har jag alltid haft svårt för de flesta speltrailers som _bara_ kör massa mellansekvenser staplade ovanpå varandra. Jag vill se riktigt gameplay! Inte en massa mellansekvenser som, lösryckta ur sammanhanget, inte säger mig ett dyft.

Medlem

*Homer-dräggel*


signatur
Medlem

Stör mig på att det alltid ska vara så jävla töntiga röster till tjejer i japansk animé. Männens röster känns inte direkt trovärdiga dom heller. Jaja, blir skönt att man slipper det.

1
Skriv svar