Valve anställer DotA-skapare

Inaktiv
Valve anställer DotA-skapare

intressant undra vad de kan göra nu då en ny Dota kanske

Medlem

Måste ju vara riktigt kul för dessa hobbyknackare att få en anställning.
Mycket bra gjort av Blizzard tycker jag!

Medlem
Skrivet av Metal:

Måste ju vara riktigt kul för dessa hobbyknackare att få en anställning.
Mycket bra gjort av Blizzard tycker jag!

Blizzard? Det var ju Valve som anställde honom

Medlem
Skrivet av Jkkb:
Skrivet av Metal:

Måste ju vara riktigt kul för dessa hobbyknackare att få en anställning.
Mycket bra gjort av Blizzard tycker jag!

Blizzard? Det var ju Valve som anställde honom

hahaha! Oh yes, its Valve alright.

Inaktiv

Frågan är om Valve planerar på att ta betalt för modden när den nya versionen av Battle.net kommer ut :\.

Inaktiv

"IceFrog" meddelade att han numera leder ett gäng utvecklare för att underhålla och vidareutveckla modden"

Låter inte som att de ska skapa nått nytt.

DotA, HoN och LoL. Än så länge är DotA vassare men jag tror att HoN kommer bli oerhört populärt.


signatur

dare to be bold

Medlem

LoL, tjah kan inte säga så mkt om det. Men det verkar ju inte falla för min smak på utseende iaf. HoN är väldigt kul må man säga.

Medlem

Inget överaskande på sätt å vis, Valve gör ju inte mycket annat än anställer småfolk som har hittat på egna saker känns det som ibland

Var ju samma sak med Portal.

Medlem

De har ju gjort samma med Team Fortress, Garrys Mod, och även Portal med va? Rätt säker på det.

Bra initiativ av Valve.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Valve? Vilket slag mot blizzard!

<3 Valve.

Bara en sak, var det verkligen IceFrog som skapade DotA? Jag hade för mig att han tog över projektet från någon annan för väldigt länge sedan.

Det här ska bli intressant att se vad som händer med detta dock. Med tanke på Valve spels normala produktions tid, så gäller det antagligen inte att hålla utkik efter något på ett bra tag.

Medlem

Icefrog tog över, tror någon av tidigare skapare nicka guinso tex. eller något sånt något till några item namn är gammla skapare

Medlem
Skrivet av dosman:

Frågan är om Valve planerar på att ta betalt för modden när den nya versionen av Battle.net kommer ut :\.

...altså, DotA är väl en mod till warcraft 3? Den kan de väl knappast vidareutveckla och ta betalt för? Warcraft 3 tillhör ju blizzard, likaså battle net. I så fall måste valve göra en deal med blizzard.

Så man kan ju undra Varför Valve anställer en snubbe som ska utveckla något som är gratis?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Valve? Vilket slag mot blizzard!

<3 Valve.

Bara en sak, var det verkligen IceFrog som skapade DotA? Jag hade för mig att han tog över projektet från någon annan för väldigt länge sedan.

Det här ska bli intressant att se vad som händer med detta dock. Med tanke på Valve spels normala produktions tid, så gäller det antagligen inte att hålla utkik efter något på ett bra tag.

Ja, IceFrog (tror det var IceFrog, eller killen innan honom som gjorde detta) är inte den riktige skaparen. Han tog inte över utvecklingen utan snodde hela projektet rakt av & släppte det som sitt eget med mindre förändringar, men men, så går det när man jobbar med moddar.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Det finns redan ett "nytt DotA" som fortfarande är i BETA stadiet men går att spela om man fått en beta invite key.
Heroes of Newerth, ett jävligt roligt spel även om det ännu bara är en BETA. Många svenskar som spelar och tror att man kommer köpa det sen när det släpps

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Så man kan ju undra Varför Valve anställer en snubbe som ska utveckla något som är gratis?

Frågan är om de är ute efter hans kunskaper inom MMORPG? Får vi kanske se Left 4000 Dead snart? ^^

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av dosman:

Frågan är om Valve planerar på att ta betalt för modden när den nya versionen av Battle.net kommer ut :\.

...altså, DotA är väl en mod till warcraft 3? Den kan de väl knappast vidareutveckla och ta betalt för? Warcraft 3 tillhör ju blizzard, likaså battle net. I så fall måste valve göra en deal med blizzard.

Så man kan ju undra Varför Valve anställer en snubbe som ska utveckla något som är gratis?

Med den nya versionen av Battle.net så har Blizzard sagt att de ska lägga till möjligheten för skapare att ta betalt för banor och moddar som de skapar om de vill.

Medlem

Tycker det är mycket skitsnack här, en sak ska va säker. IceFrog hade all rätt att överta projektet DotA.

DotA skapades av Eul, men togs över av Guinsoo efter viss tid, Guinsoo ska sen ha lämnat över det till IceFrog. Och det var inte förens vid den här tiden DotA blev "populärt". Visst hade det spelare innan, men inte mer än någon annan map på bnet.

Han gör ett jävla bra jobb.

Och att Valve ska in o peta här förstår jag inte, hatar de jävlarna. Och om mitt minne inte sviker mig står det i avtalet i World Editorn att allt som skapas där ägs av Blizzard, ännu mer frågetecken för mig.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Br att de anställer folk som visar tåga.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1. Står ingenstans att hans anställning på Valve har något med att vidareutveckla dota att göra.
2. Även om blizzard äger modeller osv till dota så har de ingen som helst upphovsrätt till koceptet i sig.

Medlem

vilken stämningsröra det här kan bli :s

HoN finns ute och det är snarlikt dota men innan dota kom fanns det en heroes map som hete aeon of strife som jag tror var först med konceptet...

Sen L4D 2 utannonserades ser jag också lika illa på Valve som jag gör på EA... EA höjde sig lite när dom släppte Dead Space och valve sänkte sig mycket när dom utannonserade L4D2 så dom är väl nästan på samma nivå nu(överdriver lite kanske).

Medlem
Skrivet av QueloR:

Tycker det är mycket skitsnack här, en sak ska va säker. IceFrog hade all rätt att överta projektet DotA.

DotA skapades av Eul, men togs över av Guinsoo efter viss tid, Guinsoo ska sen ha lämnat över det till IceFrog. Och det var inte förens vid den här tiden DotA blev "populärt". Visst hade det spelare innan, men inte mer än någon annan map på bnet.

Han gör ett jävla bra jobb.

Och att Valve ska in o peta här förstår jag inte, hatar de jävlarna. Och om mitt minne inte sviker mig står det i avtalet i World Editorn att allt som skapas där ägs av Blizzard, ännu mer frågetecken för mig.

Vilken rätt hade IceFrog att ta över arbetet? Har pratat med insatta moddare inom WC3-världen & dom ogillar IceFrogs lilla kupp. Hade han köpt modden så hade han haft all rätt, annars inte. Stöld.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av dosman:

Frågan är om Valve planerar på att ta betalt för modden när den nya versionen av Battle.net kommer ut :\.

...altså, DotA är väl en mod till warcraft 3? Den kan de väl knappast vidareutveckla och ta betalt för? Warcraft 3 tillhör ju blizzard, likaså battle net. I så fall måste valve göra en deal med blizzard.

Så man kan ju undra Varför Valve anställer en snubbe som ska utveckla något som är gratis?

Med den nya versionen av Battle.net så har Blizzard sagt att de ska lägga till möjligheten för skapare att ta betalt för banor och moddar som de skapar om de vill.

Det låter ju generöst


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

jag tror både S2 games som utvecklar HoN och Valve har koll på vad de får och inte får göra med DotA. ska bli kul att se vad de gör på valve dock. jag har bytt till HoN nu, vore trist om HoN spelare gick över till vad de nu håller på med hos valve. men vi får väl se.

Skrivet av Herbert:

Vilken rätt hade IceFrog att ta över arbetet? Har pratat med insatta moddare inom WC3-världen & dom ogillar IceFrogs lilla kupp. Hade han köpt modden så hade han haft all rätt, annars inte. Stöld.

jag är rätt säker på att guinsoo överlämnade dota åt icefrog, har inte för mig att det var något som helst problem när det skedde.

Medlem

Fan vad folk bitchar om L4D 2. Bortskämda är vad ni är! Äcklar mig faktiskt, få är dom företag som ger så mycket spel för pengarna, och inte fan har dom lovat nånting gällande gratis tillägg till L4D. Bara för att dom har varit så schysta att dom gratis lagt till massor till t ex TF2, som var ett kul spel redan från början, ska man fan inte börja ta det för givet.

(Var fan står det gratis extra tillägg här? http://store.steampowered.com/app/500/ )

Att dom dessutom intresserar sig för sin mod community och aktivt inte bara anställer folk som visar sig uppfinningsrika, utan även upplyser folk om vad som erbjuds.

Och att dom sedan gång på gång viker sig för allt jävla gnäll, och faktiskt gör något åt saken genom att i ve försöka lägga till saker gratis till färdiga spel, utan någon tacksamhet.

Så vitt jag vet är dom det enda företag förutom blizzard som tar hand om sin community, även om intresset är kapital i slutändan. Hur fan kan ni ens jämföra dom med EA å kompani? Har ni nånsin varit med om att ha med SOE att göra?

Jag är då fan ingen fanboy, jag lirar knappt ens numera, men somliga av er är så löjligt bortskämda så ni vet fan inte vad ni snackar om längre.

I spit on you people! *PEEUUUTWEEEEEEE!*

Medlem
Skrivet av Herbert:

Vilken rätt hade IceFrog att ta över arbetet? Har pratat med insatta moddare inom WC3-världen & dom ogillar IceFrogs lilla kupp. Hade han köpt modden så hade han haft all rätt, annars inte. Stöld.

Med insatta moddare vet jag inte vad du pratar om. IceFrog och DotA har alltid varit utstötta från modding communityn då de flesta är antingen avundsjuka eller arga utan anledning.

Så vitt jag vet har de stora röjarna inget emot IceFrog utan mer DotA communityn, den som beter sig som svin (p12).

I grund o botten är DotA vilken annan Wc3 map som helst, de resurser han använt har skaparna fått credit för.

EDIT:
Det jag syftar på när jag säger att Blizzard äger DotA är själva mapen i sig, den som valve ska hjälpa till o arbeta på, inte konceptet.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

kan inte valve göra klart hl2 episode 3 release datumet så man får veta jag längtar efter den


signatur

[img]

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Herbert:

Vilken rätt hade IceFrog att ta över arbetet? Har pratat med insatta moddare inom WC3-världen & dom ogillar IceFrogs lilla kupp. Hade han köpt modden så hade han haft all rätt, annars inte. Stöld.

Med insatta moddare vet jag inte vad du pratar om. IceFrog och DotA har alltid varit utstötta från modding communityn då de flesta är antingen avundsjuka eller arga utan anledning.

Så vitt jag vet har de stora röjarna inget emot IceFrog utan mer DotA communityn, den som beter sig som svin (p12).

I grund o botten är DotA vilken annan Wc3 map som helst, de resurser han använt har skaparna fått credit för.

EDIT:
Det jag syftar på när jag säger att Blizzard äger DotA är själva mapen i sig, den som valve ska hjälpa till o arbeta på, inte konceptet.

Kan du gissa varför insatta moddare som varit med från början inte gillar DoTA & IceFrog? Modden, spellsen, texturer, massa saker stals från höger & vänster. Visst det kanske blev en lyckad mod men inte på ärliga vägar. Rotar mer lite djupare i det hela så visar det sig att Gusinoo bara var en fejkad person i hopp om att ingen skulle märka hur IceFrog stal allt. Iofs kan mina källor ha fel, men jag tror hellre på veteraner än nyinsatta.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Valve + DotA känns lite fel.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Kan du gissa varför insatta moddare som varit med från början inte gillar DoTA & IceFrog? Modden, spellsen, texturer, massa saker stals från höger & vänster. Visst det kanske blev en lyckad mod men inte på ärliga vägar. Rotar mer lite djupare i det hela så visar det sig att Gusinoo bara var en fejkad person i hopp om att ingen skulle märka hur IceFrog stal allt. Iofs kan mina källor ha fel, men jag tror hellre på veteraner än nyinsatta.

Förlåt, men du verkar vara denna nyinsatta, alla resurser som har gjorts och "stulits" av IceFrog är helt vanliga resurser som laddats upp av användare på olika sidor FÖR att ANVÄNDAS inom mapmaking, sålänge man ger credits så är det fritt fram, tro mig jag vet som själv gjort maps i 4 år nu.

Jesus christ. Guinsoo är en riktig människa, de finns till och med intervjuer med honom.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

12
Skriv svar