Nästa Metal Gear Solid till... 360

Robot
Medlem
Nästa Metal Gear Solid till... 360

Hoppas att det kommer till PS3 också annars blir det till att köpa en 360. =3


signatur

Jaha.

Medlem
Medlem

Helt rätt Hideo Sådär talar en sann Gamer! 360 is the way to go

Inaktiv

Perfekt!

Klart köp direkt!

Medlem

Blir mer och mer sne på att jag inskaffade ps3 överhuvud taget. 360n och wiin har jag aldrig haft sådana tankar om.
Förut kunde man i alla fall tänka "aja Final fantasy kommer och sen har vi ju MGS serien"..nu kommer båda till 360n med.
Största anledningen jag köpte en ps3a var faktiskt Final fantasy.

Aja kommer ju lite spel på den i alla fall typ little big planet och wipeout.

Kul ändå nu kan man spela MGS med en RIKTIG kontroll och inte samma äckliga analoga spakar utan motstånd som Sony kört med sen PSX tiden

Medlem

Kul för 360 folket med andra ord att dom får avnjuta dessa kommande spel med:)
360n är lätt den konsol som spelas mest här hemma utan tvekan.

Flakmonkey

Med tanke på att det inte sas ett ord om exklusivitet under presskonferensen så lär det komma till PS3 också. Det är ju annars det ordet som Sony, Microsoft och Nintendo gillar att slänga ur sig mest för att visa sig på styva linan så finns inte direkt någon anledning för dem att hålla tillbaka den här gången...

Intressant är det dock, känns som att MS har hotat upp sig rejält sedan förra årets konferens iaf

Medlem

360!? faaaaaaan

Medlem

Okej?? Det är första Juni inte första April heller! Vad fan är detta??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Sålänge det kommer till PS3 också så spelar det ingen roll för mig, kul att 360 lirarna får uppskatta Hideos spel också

Dock lite fult att han dissar sönder 360n i MGS4, men nu helt plötsligt verkar han vara rätt posetivt inställd.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Måste dock vänta tills imorgon när dom andra har sina visningar. Dom kan säkerligen komma med något ännu värre, förutom Nintendo.

Medlem

Måste dock vänta tills imorgon när dom andra har sina visningar. Dom kan säkerligen komma med något ännu värre, förutom Nintendo.

Medlem

Härligt för Xbox, dock är jag emot exklusiva spel..

Medlem

Mycket dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag hoppas det inte blir 360 eklusivt,

Medlem

Härligt för Xbox, dock är jag emot exklusiva spel..

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ingen Solid Snake.
Metal Gear är inte Metal Gear utan Snake.

Medlem

köper en xbox om dom inte släpper detta till ps3... svikar konami!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Detta är ju inte mgs4 utan en spin off på mgs utan snake. Skall bli kul och se hur dom löser cgi sekvenserna samt okomprimerat ljud på en 7 gigs DVD lol


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Med tanke på att det inte sas ett ord om exklusivitet under presskonferensen så lär det komma till PS3 också. Det är ju annars det ordet som Sony, Microsoft och Nintendo gillar att slänga ur sig mest för att visa sig på styva linan så finns inte direkt någon anledning för dem att hålla tillbaka den här gången...

Intressant är det dock, känns som att MS har hotat upp sig rejält sedan förra årets konferens iaf

det sades det, efter de 3 första spelen de visades, sa det med starka ord att ALLT efter detta ( aka efter FF13 visades ) är exklusivt till Xbox 360.

Dock är frågan fortfarande om detta är exklusivt, då Konami för ett tag sedan sa att exakt alla deras kommande spel kommer bli multiplatform.

KoP
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

köper en xbox om dom inte släpper detta till ps3... svikar konami!

Vadå? Dom breddar ju bara verksamheten lite. Kommer säkert till PS3 också eftersom det inte nämns något om exklusivitet.

Skrivet av Sito:

Detta är ju inte mgs4 utan en spin off på mgs utan snake. Skall bli kul och se hur dom löser cgi sekvenserna samt okomprimerat ljud på en 7 gigs DVD lol

Genom att använda ingame motorn till mellansekvenser kanske? Föredrar när spelmakare gör så istället för att använda förrenderade filmer.. känns billigt på något sätt. Sen handlar det ju inte om att dom ska konvertera MGS4 till 360'n precis.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Ingen Solid Snake.
Metal Gear är inte Metal Gear utan Snake.

"Solid Snake kanske inte kommer medverka.

Medlem

Djävulskt tråkigt att han fortsätter pumpa ut nya metal gear-spel när han hela tiden har sagt att det senaste mgs var det sista. Och det hjälper ju inte att han byter till en konsol han tidigare har ratat och dessutom exkluderar Solid Snake!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Nosnos:

Med tanke på att det inte sas ett ord om exklusivitet under presskonferensen så lär det komma till PS3 också. Det är ju annars det ordet som Sony, Microsoft och Nintendo gillar att slänga ur sig mest för att visa sig på styva linan så finns inte direkt någon anledning för dem att hålla tillbaka den här gången...

Intressant är det dock, känns som att MS har hotat upp sig rejält sedan förra årets konferens iaf

det sades det, efter de 3 första spelen de visades, sa det med starka ord att ALLT efter detta ( aka efter FF13 visades ) är exklusivt till Xbox 360.

Dock är frågan fortfarande om detta är exklusivt, då Konami för ett tag sedan sa att exakt alla deras kommande spel kommer bli multiplatform.

Nah det var ju bara det där 10 spels montaget som var exklusiva spel till 360'n. Dessutom skulle dom gjort en mycket större nyhet av det om det var exklusivt till 360'n


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv

Jävla gött, dom gjorde det rätta beslutet, blir köp for sure!

Medlem

Gud har syndat.


signatur

Rawr

KoP
Medlem
Skrivet av Crawller:

Gud har syndat.

Gud delar bara med sig till dom "mindre lottade".

Medlem

Nedräkningen på Kojima productions hemsida rullar fortfarande.

[http://www.konami.jp/kojima_pro/next/index.html]

Jag tror inte att det här är det enda vi kommer höra ifrån Metal Gear universumet. Vi vet fortfarande inte varför Big Boss visas på nedräkningen.

Tror och hoppas att MGR kommer till PS3 också. Jag köpte en PS3'a för att spela MGS4, och jag har inte råd att köpa en 360 också.

123
Skriv svar