Första dödsfallet på dreamhack. När kommer det?

Medlem
Första dödsfallet på dreamhack. När kommer det?

Tycker att detta är oacceptabelt. Vad håller ungdomar på med.
Ett helt flak(!) och energituggummin?
Folk kommer ångra det när de blir äldre, om de blir äldre...

http://www.dn.se/webbtv/kultur-noje/koffeinchock-pa-dreamhack...

När vi är unga då tänker vi sällan på konsekvenserna av våra handlingar. Nyfikenhet, impuls och omdömmeslöshet styr oss och kanske är det på sätt och vis en del av livet. Dock borde man göra något åt detta. Tillställningen låter som rysk roulette för unga och inte LAN.

Jag hade inte sagt något om de drack 6-8 burkar... Flak... FLAK!?

Medlem

Är det inte någon som påstår sig dricka två flak också?

För det första, hur fan hinner han spela med alla de toalettbesök han måste genomföra?

För det andra, är det verkligen gott? Jag kan inte komma på någonting jag skulle kunna tänka mig att dricka i de kvantiteterna. Speciellt inte varje dag i tre(?) dagar...

Medlem

usch.

Var där, delade på ett flak energidryck tillsammans med en polare och det var 4 burkar kvar när vi skulle hem sen. Det var den äckligaste smaken på dem också så man var ju inte direkt sugen på att dricka dem heller vilket är bra.

Tycker man får ut mer av dagarna om man sover lite då och då också för annars sitter man ju bara där som en zombie efter ett tag och då är det inte så värst kul.

Tragiskt...


signatur

osv.

Medlem

Drack två flak energidryck(48 st burkar?) över en helg en gång, kommer ihåg att jag mådde mindre bra på söndagen.

Kommer antagligen sluta med hjärtstillestånd för någon som är känslig för koffeinet och ansträngning att hålla sig vaken så länge. Men vad jag har fattat det som så är tjack o annat som håller en pigg väldigt vanligt på dreamhack, så någon lär ju ta livet av sig med det på dm innan energidryck gör det.

Medlem

Har bara smakat nån smutt på sånt, smakar pyton,
just såna här drycker och ungar som kör sin freestyle på tok för högt kommer göra underverk när dom blir äldre,

både halvdöva och förmodligen skador på diverse organ ?

Dessutom dessa flumpellar som är så kära i sin mobil att dom inte ens ser sig för när dom går över gatan.

Medlem

Jag såg en film på youtube där ett par grabbar deletar en höglevel wow karaktär. Killen som ägde karaktären hade somnat och blivit kickad till character select.

Om nån dör på dreamhack så lär det vara för att dom gör nåt elakt som detta. =P


signatur
Medlem

Vad är det för lättviktare som måste hälla i sig massa koffein för att vara vaken några dygn


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Är det inte någon som påstår sig dricka två flak också?

För det första, hur fan hinner han spela med alla de toalettbesök han måste genomföra?

För det andra, är det verkligen gott? Jag kan inte komma på någonting jag skulle kunna tänka mig att dricka i de kvantiteterna. Speciellt inte varje dag i tre(?) dagar...

Kolsyrade drycker skall väl vara vätskedrivande men jag är inte säker på om enegidryckerna ger samma effekt på blåsan.
Om det är gott nog att dricka i mängder? Jag älskade smaken i en del av dem så det var inga problem, och ruset gjorde inte saken sämre (j*vla junkies människor är egentligen). Men när hjärtat började slå konstigt så slutade jag direkt att dricka dem. Det är nog heller ingen hit för tänderna heller.

Gortie: haha, ja det kan säker får en att däcka det med.

Drunken_monkey_boxer: Ja, frågan är om inte tjacket är bättre
Förresten.. den killen som intervjuades hade suspekt stora pupiller för att ha en kameralampa mitt i nyllet... Hoppas verkligen att han inte blandar.

Rissan: Ja när man själv började tävla var det typ 2 liter coca-cola som var rena knarket om man nu behövde något. Sen bär det utför med "evolutionen". :crazy:
Datorfolk har ju ofta en väldigt liberal syn så det kan gå över till att testa droger, samtidigt har jag aldrig stött på en datorintresserad som blivit tung missbrukare. Det är ju åtminstone något positivt.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Kolsyrade drycker skall väl vara vätskedrivande men jag är inte säker på om enegidryckerna ger samma effekt på blåsan.

Men det är ändå ganska stora mängder han dricker. Hur stora är burkarna? 33 cl? Om så är fallet dricker han ca åtta liter - det är en del.

Citat:

samtidigt har jag aldrig stött på en datorintresserad som blivit tung missbrukare. Det är ju åtminstone något positivt.

Kanske är för att de inte har råd att betala interneträkningen;)

Medlem

Får max o mig ett flak coca cola (som faktiskt är gott efter x antal burkar) på en helg.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Hur funkar det här med missbruk egentligen,
alkisar och knarkare får ju i sig sitt via nål eller mun,

och sen, är det enbart hjärnan som kräver att man ska ta mer, eller är det även andra organ som känner ett sug efter gifter ?

Och så undrar man är det nån skillnad på en alkis/knarkare och en typ wow missbrukare som totalt går in i spelvärlden och allt annat upphör att existera mer eller mindre ?

Det man sett från dokumentärer så blir nästan spelmissbrukare tokigare än knarkare när det gäller avvänjning.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Greger:

Det stog där att kroppen ibland tål mer och mer av vissa droger. Det betyder att ett flak för en som trappat upp till flak inte bör vara så farligt som det låter.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av båtsman:

Men det är ändå ganska stora mängder han dricker. Hur stora är burkarna? 33 cl? Om så är fallet dricker han ca åtta liter - det är en del.

250 ml / 25 cl.

Däremot finns ju både 350(?) ml och 550 ml (alltså en standardburk) nu för energidrycker.

Alltid klaga och gnälla på ungdomar...
Äsch, förr i tiden lekte man med pinnar och kottar, flög säkert ut ett och annat öga lite då och då, bara det att det var sådant som hände (eller någon annan skada), men då fanns ingen massmedia och folk var inte lika villiga att hora ut sig i media för att andra ska tycka synd om dom....

och var det inte kottar och pinnar så finns det ju andra farliga saker ungdomar sysslat med; rollspel med tärningar.... serietidningar med färgtryck... musik....
själv skuttade man glädjeligen runt som 10-12-åring och gjorde lite rundsparkar och andra låtsas-karate-slag och sparkar efter att ha sett ännu en usel B-action-rulle med Van Damme eller Dolph Lundgren i

(och nu för tiden våldtar "tolv-åringar" 19-åringar.... hahaha, skratta eller gråta?)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jäkla low-lifers Trodde inte situationen var så allvarligt, hur mycket motsvarar en "normal"-mängd koffein i Kaffe?

Medlem
Skrivet av VarforInte:

Jäkla low-lifers Trodde inte situationen var så allvarligt, hur mycket motsvarar en "normal"-mängd koffein i Kaffe?

Motsvarar en halv jolt!

Vatten och vila är bättre.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag såg en film på youtube där ett par grabbar deletar en höglevel wow karaktär. Killen som ägde karaktären hade somnat och blivit kickad till character select.

Om nån dör på dreamhack så lär det vara för att dom gör nåt elakt som detta. =P

Hahah ja

Tycker själv att energi dryck smakar surt och äckligt:down:


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Nej usch, dricker jag energidryck så är det max 2st och det händer inte ofta. När jag var på DH förra vintern så drack jag inte ens ett halvt flak cola.


signatur
Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Greger:

Det stog där att kroppen ibland tål mer och mer av vissa droger. Det betyder att ett flak för en som trappat upp till flak inte bör vara så farligt som det låter.

Saken är den att personen måste ha trappat upp också,och jag har svårt att tro att människor under längre tid före Lanet druckit 15-20-24 burkar ett par gågner i veckan. Det blir ju rätt dyrt ockås att dricka så mycket. Vilka tonåringar har råd med det?
En sådan upptrappning under flera månaders tid hade nog gjort att man inte ens lyckats ta sig till Dreamhack levande. Måste vara en oerhörd påfrestning på kroppen.

Medlem

muh, Ostmjuk Hamster borttagen? Tråkigt


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det som är roligast är ju att energidrycker från början var till för dom som tränar(innehåller protein som i sin tur när det inte fyller något behov i kroppen bryts ner, lagras som fett och sen blir det mysigt kväve över som tar mer stryk på njurarna on the way out)

och när nu ungar sitter stilla och trycker i sig ex antal så gör det ju underverk för njurarna... kul att dagen de pissar blod se deras ansiktsuttryck


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Någon som är sjuk eller minre tålig, och inte har mer vett än att skopa i sig flera flak koffeindryck, kommer nog duka under vad det lider.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

muh, Ostmjuk Hamster borttagen? Tråkigt

Ser att vissa som det står ( Borttagen ) på fortfarande är online och skriver på som vanligt,
vad är det för nåt skumt ?

Medlem

DH Summer 2010, Tonvis med lådor fyllda med Amfetamin!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Fan jag som typ får hjärtklappning av 3 burkar red bull O_O.

Fast ett flak cola hade nåt gått ner

1
Skriv svar