Vem vann presskonferenskriget?

Medlem
Vem vann presskonferenskriget?

Microsoft helt klart. Ingen tvekan.

Medlem

Jämt mellan Microsoft och Sony men Microsoft höll ett jämnare tempo..

Medlem

Sony tycker jag. Även om Microsoft inte kom så långt efter.

BME
Medlem

Microsoft med en hårsmån över Sony som faktiskt inte skämde ut sig i år. Dock fattar jag inte hur efter att Microsoft börjat med att säga att de inte skulle tråka ut folk med diagram och försäljningsnummer och visa coola spel istället både Sony och Nintendo envisades med det. Men medan Sony och Microsoft försöker utveckla kontroller bättre än wiimoten så hade nintendo bara en pulsmätare att komma med, och säga att syftet var att lugna ner folk, istället för "NU JÄVLAR SKA NI FÅ UPP PULSEN!" Och deras Little Big Planet 2D med Mario var pinsamt


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

sony helt klart.

Medlem

Samma som Daerken, Microsoft. Bäst nyheter, spel m.m.
Kommer älska Den nya Project Natal när det väl kommer, då har den ett annat namn, men inget som jag vet om nu. MW2 så fin fint ut och alla ny funktioner som att vi får Netflix, FM radio m.m. är bra har väntat på det ett tag nu, plus de är fult steamade... Facebook och twitter oxå, fantastiskt! Höll på att krama sönder TV skärmen när jag såg det! Det är bara lägga till spel i önskelistan på sidan nu då:P

Kollade på SONY:s oxå, stängde ner efter ett par minuter.....
Jag tycker synd om Nintendo, de fick efter sony, och ingen av dem var en höjdare, men gissar på att Sony var bättre...

Medlem

Ingen av dem är vinnare i Mina ögon. Statistiken gör ingen man gladare förutom dem som tjänar på den (dvs bolagen själva)!

Nintendos Dress Savvy var höjdpunkten, gav mig ett gott skratt då jag satt på arbetet. Älskade sarkasmen som låg till grund i livebloggen!

Min röst läggs på alternativet att bra konferenser gör spelarna till vinnare.

Avstängd

Jag tyckte Sonys var snäppet bättre, kul att man fick höra publiken skratta och vara med efter att man såg nintendos pisskonferens.

Flakmonkey

Dött lopp mellan Sony och MS imo... Nintendo vet jag inte riktigt vad man ska säga om... det känns som om man faller allt längre bort från deras målgrupp för varje gång de öppnar munnen...

Medlem

Microsoft och Sony var båda lika bra. Båda hade sina för- och nackdelar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Det roliga är att det idag kommit ut att MGS med Raiden till xbox360 också kommer släppas till ps3 efter några månader. Det är helt enkelt en tidsexklusiv titel för Microsoft.

Och Natal är inte så revolutionerande. Det finns ju i princip redan i ps3'ans eyetoy, det de visade upp. Para ihop tekniken från deras mobiler och det är klart för Sony. Och alla sociala grepp som kommer till xbox360 är bra allihopa, det medger jag glatt. Men de finns ju redan till ps3 då man kan surfa fritt på webben på den (och på psp). Så det kändes lite njaeh.

Medlem

Sony och MS visade spel, så tie i mina ögon.

BME
Medlem

Jag säger som /v/
Konsolkriget är över, Casuals vann


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

rickzzorr: Nintendos presskonferans var innan Sonys och inte tvärtom.

Microsoft tycker jag hade bäst, men det kanske var pga att jag har en Xbox 360 själv samt att man känner igen spelserierna som presenterades. Och då att dom både hade Natal och alla nya funktioner som kommer.
Sonys var ju annars bra, fast spelserierna är lite "udda" för mig.

Nintendos var rätt sorlig. Tacka gud att vi inte fick se ännu ett Wii Music-framträdande.

Medlem

Sony's prototyp var mycket bättre än Microsofts EyeToy ripoff.

Medlem
Skrivet av Rolle:

Sony's prototyp var mycket bättre än Microsofts EyeToy ripoff.

Och med "prototyp" så menar du Wii ripoff?
Och med Mudracers så menar du väl också Mario Kart ripoff?

Medlem
Skrivet av Rolle:

Sony's prototyp var mycket bättre än Microsofts EyeToy ripoff.

Försöker du vara rolig nu eller, har du sett en Wiimote nångång?

Skrivet av BME:

Jag säger som /v/
Konsolkriget är över, Casuals vann

Vann och vann... det visades ju en massa "hardcore" spel på både Sonys och Microsofts presskonferenser. Finns nog plats till både och.

Medlem

Microsoft vann enligt mig.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Det är ingen tävling. Fast gillade nog Sonys presentation mest. Längtar starkt till Metal Gear Solid Peace Walker.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Rolle:

Sony's prototyp var mycket bättre än Microsofts EyeToy ripoff.

Att den använder kamera ja, men om du kollar lite mer på vad Microsoft pryl riktigt handlar om så fattar du att den inte änns är i närheten av vad Eye-Toy var.

Eye tog läser av var på skärmen rörelser händer, I Microsoft fall läser den av ben rörelser och översätter detta till 3D rörelser för spel.

Inte nog med det så har de lite andra saker som Voice Regocnition, vilket kommer vara ganska trevligt i vissa former av spel. Var fanns detta i EyeToy? Och till slut

Vad var Sony's svar till kontroll här? Den är snarare en TOTAL rippoff av Nintendo's Wii mote, enda skillnaden är att den oxo använder en kamera för att få bättre precision.

---

Personligen kunde jag inte välja mellan Sony & Microsoft konferans så kunde inte rösta på någon av dem. Båda var mycket bra, och i år så hade i alla fall Sony gjort en hyfsad konferens, Föra året var det ett fiasko totalt. Ska inte snacka om Nintendo här eftersom de har totalt lämnat min målgrupp.

Medlem

Sony hade en rätt så intressant konferens får jag väl säga, och skulle vilja säga de, trots att man inte bryr sig nämnvärt om det mesta (dock enstaka inlägg där som gjorde hela).
Men nu går min röst till Microsoft.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Sony helt klart, mest professionell.
MS som var tvungen att klappa åt sig själv hela tiden och Nintendo som var rena sömnpillret.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nintendo vann helt klart!

Medlem
Skrivet av Yyy:

Det roliga är att det idag kommit ut att MGS med Raiden till xbox360 också kommer släppas till ps3 efter några månader. Det är helt enkelt en tidsexklusiv titel för Microsoft.

Vart läste du att det kommer vara tidsexklusivt?

Medlem

Alltså, Sony och Microsofts var betydligt roligare att titta på än Nintendos, men det som Nintendo utannonserade var ändå betydligt bättre än de andra två(speciellt om vi räknar in Zelda Wii som iofs kom efter konferensen).


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Microsofts hade ett härligt flow med många sköna releaser och trevligt att kolla på. Gillade Sonys oxå men det var inte samma tempo och go i den, men där fann vi iaf många galna spel annonseringar och updates=) Grymt båda.

Hur vida Nintendos gick så kan ja meddela att jag somnade, alltså ett sömnpiller!

/Adde

Medlem

Microsofts.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Sony helt klart. Dom visade en hel del exklusivt material som egentligen är det enda intressanta.

Det ända jag tyckte var intressant på MS conferans var kameran men den kanske inte blir så mycket av för det behövs "riktiga" spel om jag i alla fall ska få nåt intresse för den även om tekniken/potentialet är helt klart intressant.

Tyckte t.om att Nintendos konferans nog var mer intressant än M$ med exklusiva titlar som Metroid, Mario galaxy 2 och new SMB.

Denna E3 fick mig helt klart att se en ljus framtid för Sony med mycket user created content i LBP och mario kart/Trackmania clonen. Nya "ico" verkar kunna bli riktigt grymt med och GoW 3 kändes sådär lagom brutalt som det ska vara.

Vad hade M$ som imponerade och överaskade? Det skulle väl vara kameran då...

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Dött lopp mellan Sony och MS imo... Nintendo vet jag inte riktigt vad man ska säga om... det känns som om man faller allt längre bort från deras målgrupp för varje gång de öppnar munnen...

Fel, de kommer allt närmre sin målgrupp. De har ju helt bytt målgrupp från "hardcore" till alla andra.

Skrivet av Neatherblade:

Sony helt klart, mest professionell.
MS som var tvungen att klappa åt sig själv hela tiden och Nintendo som var rena sömnpillret.

Du måste skämta? Visst, nissen som pratade för MS klappade händerna åt det som visades, kan tolkas som drygt, vad vet jag. Sony gjorde ju liknande saker "Vi säger ofta 'Only on Playstation' och med det menar vi inte bara att det bara finns till PS utan också att det inte kan -göras- på någon annan konsoll", en ungefärlig översättning av vad nissen som pratade för Sony sa under deras presskonferens.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar