Rykte: Neverwinter Nights MMO?

Robot
Medlem
Rykte: Neverwinter Nights MMO?

Jag anar en påbörjande inflation på MMORPG...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

När spricker "MMO-bubblan"?

Bara jag som tycker NWN är ruskigt segt i styrningen?

Medlem

God damn it! Sluta upp att göra mmo:s hela tiden, ingenting går upp mot singleplayer rpg:s...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Herrejävlar, då får dom fan lägga om hela spelsättet och interfacet. Kul med ett D&D mmo i Forgotten Realms kanske, intressant värld i alla fall.

Medlem

kan bli bra!, bara dem inte simplificerar det hela!, jag menar kolla bara på alla persistent Roleplaying servers det finns till NWN1, det är ju verkligen hardcore RPG och advancerat och tusen gånger bättre än ett MMO om man hittar en bra server och bra regler i den

så om dem tar inspiration från alla moduleskapare, och från alla multiplayer spelare och deras egna servers, så kan detta bli stort

men jag orkar inte se ännu ett WoW klon

Medlem

Men suck, förstör nu inte NWN med att göra det till ett förbannat mmo!

Medlem

Jo, är lite skeptisk då jag tycker NWN multiplayer fungerar mycket bra i det format som är nu; det är klart att det tyvärr blir förenklat eftersom spelbalansen inte varit det minsta balanserad i DnD-reglerna ändå då man utgår från en dungeon master som balanserar det hela. Och en aktiv DM saknas i ett MMO.. för övrigt varför Roleplay ofta inte fungerar så bra (men kan vara kul ändå) i MMO också, tycker jag.

Men som vanligt så ska jag försöka att inte döma på förhand Ärligt talat så skulle det vara småkul att spela i forgotten realms. Det finns 2353 dåliga böcker om den, men världen är småkul.

Medlem
Skrivet av toern:

man utgår från en dungeon master som balanserar det hela. Och en aktiv DM saknas i ett MMO..

Det är det jag aldrig fattat med MMO's, specielt rollspels serverna på alla stora MMO spelen, att utveklarna inte anställer ett gäng DM's som verkligen kan göra sitt jobb, inte bara GM's som tar hand om problem, utan DM's eller visst kalla det för GM om man vill,
som faktist övervakar rollspelandet, och sätter upp regler och events och styr up stories och liknande

med så mycket pengar ett stort MMO tjänar i månaden så fattar jag inte att dem inte anställer några för ett sådant här jobb, kostnaden/lönen kan ju knappast vara ett problem och det krävs inte många anställda om man endå bara har en eller två RP fokuserade servers, 5-8 DM's som turas om att övervaka och styra servern så hade ju vilket MMO som helst blivit tusen gånger bättre för alla rollspelarna, och det finns faktist en hel del av oss, bara det finns en plats där man kan vara och rollspela så flockas vi in som faen

Skrivet av toern:

Men som vanligt så ska jag försöka att inte döma på förhand Ärligt talat så skulle det vara småkul att spela i forgotten realms. Det finns 2353 dåliga böcker om den, men världen är småkul.

Forgotten realms är nog en av dem bästa rpg inställningarna(eller vad jag nu ska kalla det på svenska) någonsin, och ja , jag håller med dig, finns en hel del dåliga böcker om forgotten realms

Medlem

Anledningen till att de inte anställer DMs är för att det blir för komplicerat för nybörjaren, då man vill sträcka sig till en så bred målgrupp som möjligt. Det de kunde göra är att ha DMs för dedikerade RPG servrar.

Annars tycker jag detta kan bli underbart! Älskade NWN1, så jävla bra skriven! Lirade även en del Neversummer, som var en av de större servrarna, antar att den fortfarande finns kvar

Medlem
Skrivet av beersgarden:

God damn it! Sluta upp att göra mmo:s hela tiden, ingenting går upp mot singleplayer rpg:s...:)

Amen to that. RPG´s är bäst i singleplayer.

Jag gillade Neverwinter Nights väldigt mycket men det här dödar serien för mig.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Jac.Insane:

Anledningen till att de inte anställer DMs är för att det blir för komplicerat för nybörjaren, då man vill sträcka sig till en så bred målgrupp som möjligt.

jo det förstår jag, har ju blivit en trend bland MMO'n att dem vill ha en sån bred målgrupp som helst att alla andra hardcore spelarna, eller ännu värre vi rollspelare förlorar en massa på det

Skrivet av Jac.Insane:

Det de kunde göra är att ha DMs för dedikerade RPG servrar.

jo det jag menar, skulle vara riktigt grymt då, oavsett vilket MMO det var, istället för spelar community's försöker sätta upp egna regler vilket oftast brukar vara ganska hyffsat men problemet är ju att folk kanske inte följer det, bättre om det är en officiel person som övervakar och och styr up

och då NWN är känt för att vara väldigt DM vänligt, så kan man ju bara hoppas att denna egenskapen hänger med i MMO:t

Medlem

Neverwinter nights mmo är ju som att göra diablo mmo.

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av toern:

man utgår från en dungeon master som balanserar det hela. Och en aktiv DM saknas i ett MMO..

Det är det jag aldrig fattat med MMO's, specielt rollspels serverna på alla stora MMO spelen, att utveklarna inte anställer ett gäng DM's som verkligen kan göra sitt jobb, inte bara GM's som tar hand om problem, utan DM's eller visst kalla det för GM om man vill,
som faktist övervakar rollspelandet, och sätter upp regler och events och styr up stories och liknande

med så mycket pengar ett stort MMO tjänar i månaden så fattar jag inte att dem inte anställer några för ett sådant här jobb, kostnaden/lönen kan ju knappast vara ett problem och det krävs inte många anställda om man endå bara har en eller två RP fokuserade servers, 5-8 DM's som turas om att övervaka och styra servern så hade ju vilket MMO som helst blivit tusen gånger bättre för alla rollspelarna, och det finns faktist en hel del av oss, bara det finns en plats där man kan vara och rollspela så flockas vi in som faen

Skrivet av toern:

Men som vanligt så ska jag försöka att inte döma på förhand Ärligt talat så skulle det vara småkul att spela i forgotten realms. Det finns 2353 dåliga böcker om den, men världen är småkul.

Forgotten realms är nog en av dem bästa rpg inställningarna(eller vad jag nu ska kalla det på svenska) någonsin, och ja , jag håller med dig, finns en hel del dåliga böcker om forgotten realms

Jag håller helt och hållet med atm kör jag på en RP server på Age of Conan och det är minst dubbelt så kul än på en vanlig pvp server. Det ska vara RP i ett mmo annars är det värdelöst att spela. Ingen direkt RPG känsla om man spelar på en vanlig server.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Homiecide:

kan bli bra!, bara dem inte simplificerar det hela!, jag menar kolla bara på alla persistent Roleplaying servers det finns till NWN1, det är ju verkligen hardcore RPG och advancerat och tusen gånger bättre än ett MMO om man hittar en bra server och bra regler i den

så om dem tar inspiration från alla moduleskapare, och från alla multiplayer spelare och deras egna servers, så kan detta bli stort

men jag orkar inte se ännu ett WoW klon

Äntligen en som fattar vad det handlar om.

Så fort någon skriver "MMO" ser alla rött...för dom ser WoW framför sig.

Det gäller att se vad MMO verkligen står får eller snarare vad det borde stå för.

Persistent World servers is the way to go! Det är multiplayer vi pratar om....NWN1 style.


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

1
Skriv svar