Portal 2 försenas

Robot
Medlem
Portal 2 försenas

Usch vad jag gillar Valve och deras sätt att meddela "dåliga" nyheter på

Inaktiv

Oväntat? Nej.

Finns ju folk som kan göra Portal 2 i Portal 1 med SDK fortfarande. Segt.

:\

Medlem

Utannonserades inte detta spelet nyligen? Lite sent att komma på att det nog blir försenat. "Okej grabbar, nu har vi ett/en releasedatum/-månad. Slappna av."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ovanstående pressmeddelande fastslår också att företagets omtalade E3-överraskning är "Portal 2-THEMED-FOR-GOD'S-SAKE", så vi kan antagligen stryka att den skulle ha något att göra med det Duke Nukem Forever-rykte som satt er läsare i brand.)

Douk Noukem med portalgevär?
http://img684.imageshack.us/img684/174/trollface.png


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är ju tur att de inte river sönder rymdtiden genom att släppa ett spel i tid

Medlem

Hoppas det blir ännu bättre nu!

Medlem

Då får vi väl vänta ytterligare tre år för att spela Portal 2 i en då 9 år gammal spelmotor. Vad det är som tar sådan tid kan inte förklaras på annat sätt än att utvecklarna är inkompetenta.

Medlem

suck vad mer kan man vänta av valve älskar dom men ibland grinar man ju för inkompetens
snälla säg inte att dom tar duke före portal och hf

Medlem

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Ja, men med den overkligt perfekta attityden kan vi ju vänta 20 år på t.ex. hl2 ep3 - för hellre ett "färdigt" spel (lol, sen när var ett spel felfritt vid release?) än något halvdant, eller hur? Så jo, om valve hela tiden försenar sina releaser som vanligt så är de inkompetenta på något sätt. Kanske e de sämst på att planera eller har sämst självbild över företaget som hela tiden säger saker de i slutändan ändå inte kan hålla? Det är inkompetens imo.

Medlem

Spela roll om det är dålig motor när spelet innehåller såväl känsla som humor. Allt är inte guld som glimmar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

noooooo


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag fattar inte duke nukem hypen, allt jag mins är ett FPS spel utan mouse look, oh shit nu nämnde jag skiten själv, helvete!

...

Apropå hype, portal var intressant, och höll i ca 4 timmar, jag har då kört många andra spel i mitt liv som har hållit betydligt längre. Förundrar mig över hur enkelt dom kunde göra tårta och en stylad kub till gimmickar av något slag, var det verkligen så j*vla roligt?

OMG CAKEZ A LIE ROFLBACONSAMMICH.

Så, tack för mig. Behövde bara få ut det.

Inaktiv

Mitt intresse för Vavle och deras spel minskas drastiskt för varje dag, HL var kanon och så även uppföljaren men sedan skulle det bli episoder som visserligen skullle bli mindre men släppas snabbare... yeah right. Episode 3 börjar likna DNF, waporware. Vad är ursäkten denna gången, har någon fått tag på deras källkod igen? Pinsamma orsaker, den ena förseningen efter den andra. Kan bara hoppas när väl dessa spelen kommer att de blir värda väntan.

Medlem
Skrivet av Desmin:

Mitt intresse för Vavle och deras spel minskas drastiskt för varje dag, HL var kanon och så även uppföljaren men sedan skulle det bli episoder som visserligen skullle bli mindre men släppas snabbare... yeah right. Episode 3 börjar likna DNF, waporware. Vad är ursäkten denna gången, har någon fått tag på deras källkod igen? Pinsamma orsaker, den ena förseningen efter den andra. Kan bara hoppas när väl dessa spelen kommer att de blir värda väntan.

Känns som att orsaken till stor del är andra spel. De har lagt mycket energi på Portal/Portal 2, Left 4 Dead/Left 4 Dead 2, Team Fortress 2, m.fl. vilket nog gör att det är svårt att hinna med att dessutom göra Episod 3 (och eventuellt andra projekt).

Skrivet av Desmin:

"Also, the game will be even better," they added, missing an historic opportunity to create the first product delay press release to mention that a product is being delayed to make it worse.

Bara jag som fick Liftarens Guide till Galaxen-vibbar av den formuleringen?

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Då får vi väl vänta ytterligare tre år för att spela Portal 2 i en då 9 år gammal spelmotor. Vad det är som tar sådan tid kan inte förklaras på annat sätt än att utvecklarna är inkompetenta.

Med tanke på att source2 är typ utannonserat känns det som att de håller på med portal2 till source2. Men vi får väl vänta till e3 och se.

Inaktiv

Blir säkert vintern 2011. Sen blir det sommaren 2012. Sedan släpps det våren 2013, om vi har tur.

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Morganrone93:

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Ja, men med den overkligt perfekta attityden kan vi ju vänta 20 år på t.ex. hl2 ep3 - för hellre ett "färdigt" spel (lol, sen när var ett spel felfritt vid release?) än något halvdant, eller hur? Så jo, om valve hela tiden försenar sina releaser som vanligt så är de inkompetenta på något sätt. Kanske e de sämst på att planera eller har sämst självbild över företaget som hela tiden säger saker de i slutändan ändå inte kan hålla? Det är inkompetens imo.

Så, Blizzard är alltså ännu inkompetentare?
Ingen har någon jävla aning om vad Valve sysslar med, så varför fan börjar ni snacka om inkompetens?

Ni bara slänger ut er massa skit bara för att ni är missnöjda för att det dröjer så lång tid, Valve, är heller inte lika stora som Blizzard, när det gäller utvecklings team, + Valve har mer projekt på gång än ett hela tiden, medans Blizzard fokuserar oftast på en titel åt gången.

AW8
Medlem

Det här var synd.
Hoppas att de polerat det ordentligt när det släpps nästa år!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Morganrone93:

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Ja, men med den overkligt perfekta attityden kan vi ju vänta 20 år på t.ex. hl2 ep3 - för hellre ett "färdigt" spel (lol, sen när var ett spel felfritt vid release?) än något halvdant, eller hur? Så jo, om valve hela tiden försenar sina releaser som vanligt så är de inkompetenta på något sätt. Kanske e de sämst på att planera eller har sämst självbild över företaget som hela tiden säger saker de i slutändan ändå inte kan hålla? Det är inkompetens imo.

Så, Blizzard är alltså ännu inkompetentare?
Ingen har någon jävla aning om vad Valve sysslar med, så varför fan börjar ni snacka om inkompetens?

Ni bara slänger ut er massa skit bara för att ni är missnöjda för att det dröjer så lång tid, Valve, är heller inte lika stora som Blizzard, när det gäller utvecklings team, + Valve har mer projekt på gång än ett hela tiden, medans Blizzard fokuserar oftast på en titel åt gången.

Du läste inte vad jag skrev.

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av kebbe:

Då får vi väl vänta ytterligare tre år för att spela Portal 2 i en då 9 år gammal spelmotor. Vad det är som tar sådan tid kan inte förklaras på annat sätt än att utvecklarna är inkompetenta.

Med tanke på att source2 är typ utannonserat känns det som att de håller på med portal2 till source2. Men vi får väl vänta till e3 och se.

Källa på det, tack. En hemsida vars äkthet ifrågasatts sedan dag ett duger inte.

Skrivet av Morganrone93:

Så, Blizzard är alltså ännu inkompetentare?
Ingen har någon jävla aning om vad Valve sysslar med, så varför fan börjar ni snacka om inkompetens?

Att Blizzard inte släppt någonting bra sedan det godkända Starcraft är ett bra tecken på inkompetens, ja.

Medlem

ni är inkompetenta


signatur

Godspeed

Man skulle kunna säga att det är lätt att vara inkompetent när man hänger uppochner!

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Morganrone93:

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Ja, men med den overkligt perfekta attityden kan vi ju vänta 20 år på t.ex. hl2 ep3 - för hellre ett "färdigt" spel (lol, sen när var ett spel felfritt vid release?) än något halvdant, eller hur? Så jo, om valve hela tiden försenar sina releaser som vanligt så är de inkompetenta på något sätt. Kanske e de sämst på att planera eller har sämst självbild över företaget som hela tiden säger saker de i slutändan ändå inte kan hålla? Det är inkompetens imo.

I så fall får du nog inkompetensförklara hela världen. I verkligheten är det ytterst få projekt som någonsin blir färdiga på den planerade tiden, enligt den planerade budgeten. Ju större och mer komplicerade projekt, desto större förseningar, t.o.m när man planerar för oförutsedda händelser.
I dem fallen man klarar av att leverera enligt tidsplan så har det oundvikligen skett på bekostnad av något annat (features, levels, testning).

Valve är inte inkompetenta. De bara prioriterar kvalité före releasedatum.

Medlem

Vad har ni för definition av "Inkompetent" egentligen? Valve har hysteriskt populära spel i sin portfölj som folk varit villiga att betala för, det åstadkommer man inte genom att vara oduglig, okunnig och genom att sakna tillräcklig utbildning som svenska ordlistan definierar Inkompetent som.

Att spika ett felaktigt releasdatum är inte ett tecken på att man suger, helt enkelt en dålig uppskattning av projektets tid. Dom är bara mänskliga precis som oss, helt vanliga människor som sitter o knackar koden, även dom kan göra uppskattningsfel utan att för den delen vara "inkompetenta" kring området dom jobbar, även om nu Valve brukar ha en förmåga att skjuta på saker, men vilket företag gör inte det i denna branchen? Sker så ofta att det nästan hör till spelbranchen numera!

Att dom inte färdigställt EP3 lär inte heller bero på inkompetens, snarare att dom som tidigare nämnt dom har prioriterat andra projekt före, vilket har varit både på gott och ont. EP3 borde ha varit här nu, men å andra sidan hade vi förmodligen då inte haft dessa gigantiska uppdateringar till TF2 eller Left 4 Dead 2 överhuvudtaget. Huruvida dom prioriterad rätt är upp till var o en att tycka.

Man kan inte få allt, får dra ut o lira lite fotboll me kompisarna under tiden, så jäkla viktigt kan de inte vara o vänta på ett spel!

haah trodde först det stog "postal 2":P

Medlem

De har ju dock gjort andra spel sämre än de var innan, CS var roligare som en liten mod där i slutet på 90-talet.

Day of Defeat köpte de ju upp med, förändrade mkt och lämnade det sedan för att dö med dess Source-version.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Morganrone93:

Så ni säger att Valve är inkompetenta?

Pff, Jag säger då att dom ska ta den tid dom behöver, spelar ingen roll om dom jobbar segt, om det är det ni tycker.

Tycker ni hellre att man ska göra som EA och släppa halvfärdiga spel?

Kvalitet före kvantitet.

Ja, men med den overkligt perfekta attityden kan vi ju vänta 20 år på t.ex. hl2 ep3 - för hellre ett "färdigt" spel (lol, sen när var ett spel felfritt vid release?) än något halvdant, eller hur? Så jo, om valve hela tiden försenar sina releaser som vanligt så är de inkompetenta på något sätt. Kanske e de sämst på att planera eller har sämst självbild över företaget som hela tiden säger saker de i slutändan ändå inte kan hålla? Det är inkompetens imo.

Ja för alla vet ju att du har världens insyn i hur saker och ting fungerar hos Valve, är det något som är vitalt för att spelföretag ens ska gå runt så är det planering och versionshantering.

Tror nog dem har sina anledningar till förseningarna snarare än dålig planering.

1
Skriv svar