En miljon Battlefield Heroes-spelare

Robot
Medlem
En miljon Battlefield Heroes-spelare

Registrerade är väl inte så mycket att hurra för. Där ligger ju jag med som bara testade det en gång och aldrig har återvänt.

Inaktiv

Gött att dom har fixat många spelare på så kort tid, riktigt roligt spel med tanke på att det är gratis.

Medlem
Skrivet av qayotee:

Registrerade är väl inte så mycket att hurra för. Där ligger ju jag med som bara testade det en gång och aldrig har återvänt.

Kunde inte sagt det bättre själv. Kanske 10 000 spelar detta och inte en miljon. Spelet är en riktig flopp och något DICE aldrig borde ha satsat på.

Inaktiv

spelet är kul fram till lvl 10 ungefär sen tar det för lång tid att lvl:a + att det blir för enformigt

Medlem
Skrivet av Doxx:
Skrivet av qayotee:

Registrerade är väl inte så mycket att hurra för. Där ligger ju jag med som bara testade det en gång och aldrig har återvänt.

Kunde inte sagt det bättre själv. Kanske 10 000 spelar detta och inte en miljon. Spelet är en riktig flopp och något DICE aldrig borde ha satsat på.

Flopp? Visst, jag vet inte hur många av den där miljonen som aktivt spelar, men poängen är ju att det vet inte du heller. Såpass många spelar på så kort tid ( varav många även har varit med på de stängda testerna och därmed borde ha hunnit tröttna vid det här laget, om det nu är så enformigt) är knappast en flopp. Det har potential och har alla möjligheter i världen att växa. Vidare är det ju bra att de vågar prova något annat än bara större projekt. När jag säger "bra", så är det ju huvudsakligen för oss spelare som jag menar, men också för branschen i stort.

Det betyder inte att jag inte vill ha Battlefield 3, men är det gratis och bra så duger det åt mig så länge.

Medlem

Aye, håller med, har bara kommit till level 5 iofs, men det är inte kul alls :/
Körde sniper-nisse och fick mata in 3-4 headshots för att nån skulle dö, bara det är juh galet! ;o

Medlem

Håller med alla, jag reggade mig, spelade en gång, sen har jag inte spelat mer, riktigt dåligt spel

Medlem

Synd bara att det kostar mer än ett vanligt spel om du vill ha tillräckligt med klädesplagg för att det ska vara roligt. Är något fruktansvärt förbannad på deras girighet!

Medlem
Skrivet av xyanide:

Synd bara att det kostar mer än ett vanligt spel om du vill ha tillräckligt med klädesplagg för att det ska vara roligt. Är något fruktansvärt förbannad på deras girighet!

Eeeeeh, skål!
Nu tänker du ju helt tvärtom. Det är ett gratisspel, sen kostar de ju inge extra om man inte vill ha extra.

Du gnäller över att få gratis strips men blir tvungen att betala för ketchup eller dip i passande smak.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Dom borde räkna aktiva spelare istället. Finns många som bara har testat och sen aldrig kört det igen som jag själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillade inte spelet alls. Spelade en gång och loggade aldrig in igen!

Inaktiv

Shit, känns som större delen av folket som kommenterar här på fz klagar på allting, varenda nyhet man läser.

Gott folk gratis är gott, om du vill spendera summor på kläder i spelet så ok, men kom inte och säg att dom är giriga

Medlem

Kul för dom.
Jag själv gillar inte alls riktningen man gick med TF2 och battlefield heroes grafikmässigt och att man implementerade HUMORsegmentet.

Men men det är bara vad jag tycker, folk uppskattar tydligen spelet:)
Håller dock inte med om att man inte kan klaga och peka ut brister bara för att det råkar vara gratis.
Min tid är inte gratis, och jag spenderar den in på skräp bara för att just det råkar vara gratis.

Säger dock inte att detta är skräp, bara inte i min smak:)

Medlem

Kanonspel, har lirat i en två månader ca och jag tycker fortfarande det är kanon, det har dock fortfarande lite problem med punkbuster (verkar som att man blir kickad när man är för bra :>) men det mesta flyter på fint. Klädesplaggen man kan köpa för in-game pengarna VP blir coolare ju mer du levlar, så det är inte bara det bästa för de betalande!

Köper ju iåförsig för riktiga pengar också, men det är för att jag gillar en välklädd nazist. Dessutom måste man ju ha ögonlapp.

Ja, det måste man.


signatur
Medlem

ingen höjdare detta spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av dafuu:

Shit, känns som större delen av folket som kommenterar här på fz klagar på allting, varenda nyhet man läser.

Gott folk gratis är gott, om du vill spendera summor på kläder i spelet så ok, men kom inte och säg att dom är giriga

Sant som du säger, men så är också 90% av alla spel som släpps ren skit som företagen släpper ofärdiga, buggiga och en upprepning på 100 andra spel (läs ea games )

Medlem

Provat men nej tack.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Smart kille som inte lyckas med headshots, får in dem hela tiden. Jag gillar spelet skarpt, ska lätt sponsra dem med lite pengar för att de lyckats göra ett så bra spel. Och 1 million registrerade är imponerande, de lyckats skapa precis den hype de hoppats på med andra ord.

Medlem
Skrivet av dafuu:

gratis är gott

GJ Dice säger jag, kanske inte e världens drömspel för mig men det är bra gratis underhållning då jag är i ett sånt skede i livet att jag bara har tid att lira typ 30 minuter om dagen. Då passar BF Heroes in perfekt

Medlem

Jag blev inte heller särskilt imponerad av Heroes, men till dess försvar så måste jag säga att konceptet och affärsmodellen är väldigt intressant.

Lättare att få med ett par kompisar och lira ihop när de inte behöver betala flera hundra kr för nåt de kanske är ljummet intresserade av, iaf till att börja med.

Också kul med ett FPS som funkar även en kortare stund på t.ex. håltimmen eller lunchrasten på jobbet. Mer sånt här.

Medlem

blev med i closed beta och det va ganska kul typ i 2-3 dar men sen så blev det mycket tråkigt.

var så jävla säker att det skulle vara kul först jag såg det men nu e det bara tråkigt

Medlem

Jag kan inte ens spela det. Blir disconnectad direkt när jag försöker ansluta till en server. Försöker jag sedan ansluta igen så står den bara och söker efter en server men hittar aldrig nåt... det enda som funkade var tutorialen

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av xyanide:

Synd bara att det kostar mer än ett vanligt spel om du vill ha tillräckligt med klädesplagg för att det ska vara roligt. Är något fruktansvärt förbannad på deras girighet!

Eeeeeh, skål!
Nu tänker du ju helt tvärtom. Det är ett gratisspel, sen kostar de ju inge extra om man inte vill ha extra.

Du gnäller över att få gratis strips men blir tvungen att betala för ketchup eller dip i passande smak.

Jag har absolut inget emot att betala för det lilla extra. Men med dom priserna så tänker jag inte ens fundera på att köpa något.

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:

Jag kan inte ens spela det. Blir disconnectad direkt när jag försöker ansluta till en server. Försöker jag sedan ansluta igen så står den bara och söker efter en server men hittar aldrig nåt... det enda som funkade var tutorialen

Det är ett känt problem som bör gå att åtgärda med lite sökningar i deras forum. Men i kort kan man sammanfatta med följande lösning (fungerade för mig, men behöver ju inte göra det för alla):

* Starta spelet och logga in.
* Gå till Options.
* Ändra Map Type några gånger och ställ sedan tillbaka det som du själv föredrar det.
* Om du inte kan ansluta efter en disconnect, välj Switch Character och logga in igen.

Som sagt, inga garantier för att det kommer att fungera, men det är värt ett försök.

Medlem
Skrivet av dafuu:

Shit, känns som större delen av folket som kommenterar här på fz klagar på allting, varenda nyhet man läser.

Gott folk gratis är gott, om du vill spendera summor på kläder i spelet så ok, men kom inte och säg att dom är giriga

Det är en person som har sagt att dom är giriga, och det är klart vi får klaga på ett spel när vi inte tycker det är kul, såvida inte vi kör på "öh, blä bajs!", då kanske man lika gärna kan hålla sig från att skriva, mjo.

Och du som nämnde nått om brist på intelligens för att jag inte sätter headshots är juh bra dum i huvudet själv, tror inte jag är den enda som tror att "Headshot!" betyder att jag satt ett headshot? Det gör juh tops 40-50 skada eller nått, visst kan man uppgradera skada med kryppskytte geväret och köpa nya gevär och shit, men det gör inte klassen roligare i början, då är det juh bara att nöta upp sig tills man fått bra skit och äga allting, och det förstör juh spelglädjen imo..

.. och ja, visst, det är gratis, det är helt sjukt att jag kan klaga på något då, dålig människa etc.

Medlem

Vapensystemet fungerar INTE på det sättet som du antyder, Mykee. Man kan i princip köpa de vapen man vill ha direkt när man kommit igång och börjat spela.

När det gäller de vapen som finns handlar inte dessa inte om att man skaffar bättre och bättre vapen för att på så sätt vinna, utan är helt enkelt en fråga om HUR man vill spela: Hög skada, få skott, långsam eldgivningshastighet, bonus för headshot). Eller låg skada, många skott, snabb eldgivingshastighet (ingen headshotbonus). Etc...

1
Skriv svar