Se första filmen från NHL 2K10

Robot
Medlem
Se första filmen från NHL 2K10

Ganska dålig animation på Ovechkin, han ser ut som en japanare. NHL kommer väl piska 2K som vanligt


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Ser fortfarande stelt och lite 2006.
Som sagt 2010 snart!


signatur

Haj haj

Medlem

har aldrig spelat ett 2k hockey spel, hur är dom jämmfört med EA ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har bara provat på 2K som hastigast, och det var runt '05 om jag inte minns helt fel. Men jag tror allvarligt inte att de har någon chans att rubba EA från tronen som hockeykung.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Molotov:

har aldrig spelat ett 2k hockey spel, hur är dom jämmfört med EA ?

JAg körde 2k9, och det var väldigt arkadigt, och inte på ett bra sätt heller.

En sak som var välgjort däremot är tekningszonen, då ser man verkligen hur dom kämpar för att få pucken, precis som i verkligheten

Men ja, EA är fortfarande kungarna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

har testat en årgång av 2ks hockey, 2k7 eller 2k8. Och det är krånligt som faan. Sjukt många knappar och knappkombinationer, och olika knappar i försvar o anfall o.s.v...
Dessutom en hel arsenal av inställningar för svårighetsgrader och ai m.m.

Men rätt inställt så utspelar sig spelet mycket MYCKET mer som en riktig hockeymatch än något av EAs spel någonsin gjort.

Om dom bara rensade upp de ohyggliga kontrollerna till något enklare, i still med EAs spel, så skulle det enligt mig vara det klart bättre hockeyspelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm, bara jag som tycker att 2K alltid har haft överlägsna animationer gentemot EA då. Det har alltid "flytt på" så att säga. 2K9 var dock sämst rent gameplay-mässigt men EA:s version hade sämre animationer (som vanligt). Visserligen var det nya utvecklare på förra årets upplaga men det var definitivt sämre på 9 plan av 10 jämfört med NHL 09.

Själv är man ett stort fan av 2K7 så det är bara synd att 2K-serien har gått ner sig så mycket som det har gjort. Hoppas dock att årets upplaga kan ta sig upp på tronen igen, även om det känns osannolikt.

Flakmonkey

Tyckte att NHL 2K-serien var bättre än NHL 200* under rätt många år där ett tag... först när EA Sports kom med skillstick som de sprang om och nu är det i min mening inte så mycket snack om saken...

Medlem

Kul med målgester, om de nu är så i spelet med...
Tro dock inte att dom har en chans mot NHL 10..


signatur

PSN: Draobs

Medlem

målgester är gammalt fanns i ett eller flera tidigare nhl 200* spel till PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EA NHL 10 vinner ändå...bra att det finns konkurrens iallafall annars skulle EA kunna göra halv taskiga spel istället...

Medlem

Trailern var inte så bra imo, dock nice med skott/mål liggandes, men det har ju NHL10 också. NHL10 är det givna köpet.

1
Skriv svar