Bethesda släpper Wii-racer

Robot
Medlem
Bethesda släpper Wii-racer

Med tanke på hur set ser ut rent grafiskt så hopaps jag att spelet ursprungligen utvecklades till N64, det ser ju dessvärre sämre ut än exempelvis Mario Kart Double Dash till GameCube.

Får hoppas att de lagt allt krut på fartkänsla och underhållning framför grafik.

Medlem

En nyversion av Stunt Car Racer skulle annars passa Wii som hand i handske. Annars känns det som att det är dags för ett riktigt racingspel till Wii, plus att det kommer ratt och pedaler.

Medlem
Skrivet av nagrazol:

Med tanke på hur set ser ut rent grafiskt så hopaps jag att spelet ursprungligen utvecklades till N64, det ser ju dessvärre sämre ut än exempelvis Mario Kart Double Dash till GameCube.

Får hoppas att de lagt allt krut på fartkänsla och underhållning framför grafik.

Håller med, det där håller inte ens på en Gamecube, enbart på en N64 med Expansion Pack typ..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av nagrazol:

Med tanke på hur set ser ut rent grafiskt så hopaps jag att spelet ursprungligen utvecklades till N64, det ser ju dessvärre sämre ut än exempelvis Mario Kart Double Dash till GameCube.

Får hoppas att de lagt allt krut på fartkänsla och underhållning framför grafik.

Du fångade min första tanke på pricken. Fult som stryk och grafiskt jämförbart med #Big Red Racing från 1996. Å andra sidan är det allmänt känt att Wii-folket köper vad som helst så länge "spelkänslan finns där". I viss mån har de rätt, men det här går för långt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Asså jag tycker inte om spel med dålig grafik, tycker inte om wii över huvud taget.. men det där ser fan kul ut trots den kassa grafiken

Medlem

fan vad bethesda börjat pimpa som utgivare, inte säker om jag gillar.

P.S. Big Red Racing var AWESOME.. minnen


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Tycker det ser ut som vilket wii spel somhelst, ingen n64 grafik direkt.

1
Skriv svar