Bethesda och Splash Damage samarbetar

Medlem
Bethesda och Splash Damage samarbetar

Quablivionout !

Medlem

Det kunde man nästan förstå.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ett ElderScrolls Online om man har tur.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Ett ElderScrolls Online om man har tur.

AGREE!

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Ett ElderScrolls Online om man har tur.

Det är nog vad Zenimax Online redan jobbar med.

Inaktiv

Elderscrolls Online vore inte fel

Medlem

Bethesda är mer etablerade, så jag skulle väl nästan gissa på om det blev en uppföljare så är det nån av Splash Damage titlar.
men ärligt talat tror jag nästan det blir nåt nytt helt fast med samma spel mekanik som quakewars. time will tell-

Medlem

wtfbbq! detta kan bli vad fan som helst =D


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Ett ElderScrolls Online om man har otur.

Fixat!

Vill verkligen inte se den underbara världen förstöras av p12:or som springer runt och skriker sig hesa i Tamriel.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

haha coolt!:D ska bli kul se vad dom får fram:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hoppas ElderScrolls Online!

Medlem

Så det är inte Bethesda Softworks?

Betalade nämligen 400kr för Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow till PC som var rent ut sagt, skit.
Sämsta köp någonsin.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag hoppas det blir Enemy Territory: Oblivion.

Medlem
Medlem

nice! 2X bra spelföretag

Medlem

Så länge det blir nått med Coop är jag nöjd :]

BeW
Medlem

Jaha, ska bli kull att se vad set blir:)

Hade varit kul med ett Elder Scrolls Online, men samtidigt vill ja nt att man ska förstöra serien. TES spelen är några av d mysigaste spelen jag kört. Man kan verkligen leva sig in i d spelen:)

Medlem
Skrivet av Katana:

Quablivionout !

lol

Inaktiv

Oj då, vilken blandning. De har lika olika stil och sätt att arbeta på, men jag tror nog att det kan bli något riktigt bra av det här. Bethesda litar jag alltid på, även denna gång!

Medlem

det här kan nog ge några riktigt bra spel

Medlem

INGET ELDERSCROLLS ONLINE PLZZZZZZZZ! Förstöra en av de bästa spelserier någonsin och göra det online? Nej tack! Älskar att det ibland kommer bra singelplayer spel som man bara kan släcka lampan i taket, ladda kaffebryggaren och sen aldrig mera sova!

Medlem

Elder Scrolls Online.

Medlem
Medlem

Det här kan bli intressant. Kan bli lite oldschool bethesda som futureshock spelen.. dom va sjukt bra fps på sin tid.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Ska bli intressant och se vad de kokar ihop

hmmmm elderscroll förvisso men bethesda har även förstört för många fans på flera fronter (fallout tre har inte kommit ut ännu men fänsen verkar ganska upprörda). Vad ni inte tänkt på är att båda spelföretagen pysslar med huvudsakligen fps (rollspel? elderscroll? hahahhahaa det är mer fps action än rollspel, i alla fall i mina ögon). Det blir troligen någon form av fpx, alltså inte enormt intressant. Ge mig fallout 3 så jag kan göra ett finit bedömande och sluta slösa resureser på andra spel! säger jag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Vincent: Du verkar inte ha så mycket koll. Visst, Oblivion var lite mer action-inriktat, men Elderscrolls-serien har genom tiderna varit rena och skära RPG. Annars är det bara inbitna konservatiser, som tycker att allt som är en förändring är dåligt när det gäller Fallout 3. Och blir det ingen förändring kallar de företag för oinnovativt.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Vincent: Du verkar inte ha så mycket koll. Visst, Oblivion var lite mer action-inriktat, men Elderscrolls-serien har genom tiderna varit rena och skära RPG. Annars är det bara inbitna konservatiser, som tycker att allt som är en förändring är dåligt när det gäller Fallout 3. Och blir det ingen förändring kallar de företag för oinnovativt.

Instämmer. Oblivion ser kanske ut som ett actionspel på screenshots och videos, men tonvikten är fortfarande helt klart på RPG-delarna.

Angående Fallout 3 så tycker iaf jag att det ser ut att bli ett riktigt lyft för serien att gå över i 3D och i det material jag sett hittills från det så ser det ut att vara atmosfären och stilen trogen. Så låt fanboysen gnälla, jag kommer troligtvis att dra ut i the wasteland med dogmeat och en hagelbrakare för att söka lyckan.

Tonvikt på RPG-delar i Oblivion? Ha. Haha.

Men jag vill inte gå off topic (Rollspelforumet finns för sånt och jag diskuterar som folk säkert märkt gärna både Oblivion och F3) så skjuter in att jag tycker att Splash Damage har kunskapen att skapa bra spel så hoppas på ett bra sådant i och med det här. Som troligen inte kommer ha något med TES-serien att göra och baseras på idtech 5, vilket jag tror genom att studera vad deras lediga jobb skvallrar om: krav är kännedom om Radiant-baserade eller liknande verktyg, meriter är erfarenhet av idtech 4 och projektet är multiplattform.

Kör hårt, Wedgewood. Låt inte ET:QW-spektaklet (att det inte blev så populärt vissa av oss hoppades på) oroa er alltför mycket.

12
Skriv svar