Warhammer Online i september?

Robot
Medlem
Warhammer Online i september?

Oj, det var lite snabbare än vad jag hade förväntat mig. Trodde inte de skulle släppa spelet innan Wotlk.

Inaktiv

Dock ska nämnas att vissa av de kasser som utvecklats under betan inte kommer att vara med i releasen.

Men ja, det ska bli skönt att få lägga WoW bakom sig och få ett nytt PvP spel. RvR:en i DAoC var ju underbar och nu gör dom ett liknande system för WAR.

Medlem

Ryktet om att den 23 september ska vara releasedatum har florerat en längre tid nu, och det är bara att hoppas att det stämmer.

Det är att nosa bra mycket i utkanten av NDA:n, men jag har testat många MMO:s och inget (inklusive WoW) har varit lika välfungerande och polerat som Warhammer är. Heh, det finns många MMO:s ute på marknaden i dag som fortfarande inte är lika välmående som WAR är... men jag nämner inga namn här.

vvv Själv tycker jag att det är ett fantastiskt roligt spel, men smaken är som baken.

Medlem

Jag hoppas verkligen att Mythic jobbar på lite snabbare för att Warhammer i dess nuvarande beta-skick är inte ens skoj.

Inaktiv

Tycker att HoloDuke och Puffin kan förklara lite mer vad dom gillar och inte gillar med betan. * intresserad *

Medlem

Tyvärr så kan vi inte det, pga. NDA

Jag vill att spelet ska vara bra, jag hoppas verkligen att det kommer bli bättre men som det ser ut nu så kommer jag iaf. stå över att köpa spelet ifall dom inte gör något drastiskt dom närmaste månaderna.

Tyvärr verkar dom ta samma väg som Age of Conan tog, rusha ut spelet och fixa allt eftersom, vilket endast bidrar till att folk får ett negativt intryck av spelet.

Kanske är det bara jag som inte gillar WAR dock, jag spelade DAoC i över 3 år och hoppades verkligen att WAR skulle återuppliva det som gjorde DAoC bra, men i dess nuvarande läge är det inte ens i närheten.

Sadly, så ser det ut som enda MMO valet för mig i år kommer bli WotLK, när det kommer till Blizzard så vet man iallafall att man kommer få några veckors skoj, garanterat.

Medlem

Det kommer nog gå dåligt för det här spelet. :/

Hade till och med glömt bort det.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Ryktet om att den 23 september ska vara releasedatum har florerat en längre tid nu, och det är bara att hoppas att det stämmer.

Det är att nosa bra mycket i utkanten av NDA:n, men jag har testat många MMO:s och inget (inklusive WoW) har varit lika välfungerande och polerat som Warhammer är. Heh, det finns många MMO:s ute på marknaden i dag som fortfarande inte är lika välmående som WAR är... men jag nämner inga namn här.

vvv Själv tycker jag att det är ett fantastiskt roligt spel, men smaken är som baken.

Jag ska rapportera dig till Mythic för ditt nosande av utkanter av NDA's
Dessutom tycker jag du ska jobba istället för att använda mina skattepengar till att posta på forum! Myndighetsanställda nuförtiden... *skakar på huvudet*

För att hålla sig on-topic, tycker väl jag att september känns lite väl snart. Jag vill ju hinna köra betan som man gafflat ut en hundring för att vara garanterad till (collectors edition). Annars lär man ju känna sig aningen blåst.


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Jag vill ha min beta innan spelet släpps, annars köpte jag förhands bokningspaketet i onödan.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Gissar på att de kommer att sätta release för både open beta och vanliga i nästa newsletter, ska ju komma nu snart

Medlem
Skrivet av Puffin:

En massa ord.

Jag spelade också DAoC i över tre år, och jag tycker att Mythic har överträffat sina tidigare bedrifter med råge. Nu kan vi ju dessvärre inte riktigt diskutera vad som vi tycker är bra respektive dåligt, men så snart NDA:n inte längre gäller (snart) kan jag svara på vilka frågor som helst.

Skrivet av Zechnubis:

Jag ska rapportera dig till Mythic för ditt nosande av utkanter av NDA's
Dessutom tycker jag du ska jobba istället för att använda mina skattepengar till att posta på forum! Myndighetsanställda nuförtiden... *skakar på huvudet*

Jag hade... eh, lunch! Eller fika? Frukost? Second breakfast? Afternoon tea?

Vad gäller betan, hundringar och förbokningar så kommer det bli ett par veckor (minst) med öppen beta. Längre än så var väl inte direkt någon som hade väntat sig, eller? När guildbetan är över blir det öppen dito, sedan tas allt ner och vi som får tjuvstarta får tre dagars försprång. (Det här är offentliggjort information, så det går inte att hänga mig för just det här i varje fall)

Medlem

Arg! Jag spelar både LotRO och AoC av och till, klarar inte av ännu ett MMORPG. Men det verkar så kul...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som vet hur PvE-delen i det här spelet är? En guldgruva för mig är ett spel där man både har helt okej PvE med lång livslängd och kickass-PvP att variera med, och showa sina skills. Är detta spelet för mig?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja om man cuttar 4 klasser.. 4 huvudstäder... ush ännu ett skräp mmo i mängden som kommer vara fullt spelbart om 1 år när ingen orkar bry sig.

Stridsystemet är allt för långsamt också och involverar inte spelaren markant för att vara intressant

Medlem

kerrai vinner dagens troll pris.

Fördomar at it's best!

Har du spelat deras release version av spelet då? smartass.

Medlem
Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

kerrai vinner dagens troll pris.

Fördomar at it's best!

Har du spelat deras release version av spelet då? smartass.

Fördomar, spelade spelet för så sent som någon dag sedan.. Tar man bort stora delar av det som skulle sälja spelet är det inte bra. Precis som AoC gjorde, se hur det går för dem? dalande utan fallskärm, ser inte hur detta skall bli annorlunda.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Tyvärr verkar dom ta samma väg som Age of Conan tog, rusha ut spelet och fixa allt eftersom, vilket endast bidrar till att folk får ett negativt intryck av spelet.

Nej de tar inte samma väg som Age of Conan. Tack vare EA så har de haft mer tid på sig än om de stått ensamma. AOC idag är betydligt sämre än vad Warhammer-beta är i dagsläget. För er som gillar DAOC kan jag meddela att ni inte kommer att bli besvikna på WAR. Grundläggande gamemechanics är lika och RVR står ännu en gång i centrum. Stor skillnad är att RVR inte är exklusivt för en zon utan förekommer i så gott som samtliga regioner (Bryter ej NDA här då angett detta i en pressintervju).
Ett stort plus är att Mythic inte stickar information under stolen. De gick tidigt ut med att content kommer att saknas nu när det släpps, Funcom la locket på och släppte en halvfärdig produkt.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

AOC idag är betydligt sämre än vad Warhammer-beta är i dagsläget.

Det är betyder inte på något sätt att WAR är ett bra spel. Som det ser ut idag är striderna allt för långsamma allt för repetitiva och tråkiga.

Strider är av stor vikt i ett MMO då det är det du gör mest.

Som jag ser det kommer WAR tyvärr gå samma väg till mötes som AoC, alla Fanboys kommer stenhårt hålla i att spelet rockar som bara den (precis som AoC) men den stora massan kommer se exact hur spelet är, och tappa intresset efter ett kort tag.

Medlem
Skrivet av Puffin:

Tyvärr verkar dom ta samma väg som Age of Conan tog, rusha ut spelet och fixa allt eftersom, vilket endast bidrar till att folk får ett negativt intryck av spelet.

Jag hoppas du i smyg inte försöker påstå att WOW var färdigt när det släpptes. Det fattades content o därav var inte alla dungeons öppna, massa obalancerade klasser, grafikbuggar, quest buggar, huvudstäder som lagga apa, m.m m.m

Inget MMO jag spelat har varit "färdiga" vid release.

Medlem

AoC dalande utan fallsärm?? Jag tycker faktisk spelet är riktigt kul är lvl 65 och det är lika kul som när jag spelade det första gången. Visst det har en massa buggar å så men inget man inte kan leva med


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Tråkigt att ni whinar om NDA, det är ju inte direkt så att ni kmr bli smekta och Mythics FRA spårar upp er ><

Medlem

Det kan inte vara så att det releasedatumet just är för Singapore? Nu menar jag inte själva spelet, men kanske förhandsbokningen, precis som det gick till i EU och US för ett tag sedan. Ingen mer än jag som fick den tanken?

Tycker själv inte att spelet är redo för release som det är nu, dessutom har ju Mythic själva sagt att de hellre låter fansen vänta än att släppa ett ofärdigt spel.

Nu kan det ju också vara så att skit-EA har lagt sig i och tycker att det är dags att tjäna lite pengar, så det är ju inte omöjligt med September som release.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

what can i say, Kniven i ryggen från EA som pressar fram spelet tidigare än det blir klart (4 städer dumpade samt 4 klasser t.ex)

Skrivet av Kerrai:

Det är betyder inte på något sätt att WAR är ett bra spel. Som det ser ut idag är striderna allt för långsamma allt för repetitiva och tråkiga.

Mjo seg combat tyvärr så att ingrid 95 samt pelle 9 bast kan klara av spelet (dumbed down)

Inaktiv

varför är alla så negativa bara för att AoC har failat? War har dom ju lagt ner grymt mycke mer tid och resurser på. oj dom har plockat bort saker men vafan de ska ju finnas nått att släppa senare oxå? kul med ett spel som har allt ifrån början? ett lyckat mmo är när dom kan släppa nytt material som håller spelarna kvar. sluta gnäll och se fram mot ett riktigt bra spel era gnällspikar


signatur

keep retro gaming alive

Medlem

Jag gnäller inte för att dom tagit bort saker från releasen, jag gnäller för att min beta upplevelse helt enkelt vart rätt skit, och spelet inte ens är i närheten av vad jag förväntade mig(och nej, "det är beta" ursäkten fungerar inte om nu releasen är så nära som september).

En av dom värsta sakerna med MMO genren just nu är att det är fullt acceptabelt att skicka ut en ofullständig version, ja - uppdatering är nice och ska komma men man ska fan inte sitta och patha in det man lovade 2 år tidigare skulle komma med från början, eller i Age of Conans fall - ingen PvP, ingen DX10, och ingen content alls för höglevel spelare - även fast allt var lovat.

Medlem

Har det funnits något MMO som har släppts fullständig?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

NU får ni då fan ta och ge er alla gnällspikar ta spela för hur det är eller så låt bli att spela det så enkelt är det. det är ju så klart att det kommer bli bättre hur närmare vi kommer till realse och nu har vi ett datum var glada för det och en sak till ni som var på dreamhack i sommar såg hur snyggt det var ingame.

Medlem

jag tänker då köpa och testa WAR då jag uppenbarligen inte lär få någon beta-key

Detta är för Mythic gjort DAOC vars pvp var klockren och jag kan ju även förstå om spelare från WOW som är baserat på PVE inte gillar WAR. Då de fokuserar sig på 2 olika saker.

12
Skriv svar