Bungie: vi har mycket att lära av Call of Duty 4

Robot
Medlem
Bungie: vi har mycket att lära av Call of Duty 4

Herregud, framförallt borde halo lära av multiplayerdelen som var ljusår bättre än Halo.

Jag pallade kanske 5h Halo, medans Cod fått veckor av online tid.

Medlem

bungie har mycket att lära av alla andra bra speltillverkare,Halo 3 var en fruktansvärt stor besvikelse för mig,spelet var bara inte roligt ngnstans,hade det släppts som första spel till xbox360 då kanske man tyckt annorlunda,,nu hade man ju fått spela ett spel som gears of war innan och hade iom det bra högre krav på spelen som kom efteråt.
cod4 är grymt bra tycker jag iaf,tog inte lång tid innan man kastade iväg halo3 skivan och började lira cod4 istället

Medlem

Simulationistiskt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

CoD4 hade väl ingen speciell AI? Konstant spawnande talibaner som bara köttade rakt fram tills du gick över en viss osynlig gräns. Scriptade sekvenser har väl däremot alltid varit grejen med CoD-spel, men det, tillsammans med spawnandet, börjar dock kännas ganska gammalt. Hoppas dom har lite mer fantasi i uppföljarna.

Medlem

Skönt att det finns några ödmjuka spelutvecklare kvar.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

CoD4 hade väl ingen speciell AI? Konstant spawnande talibaner som bara köttade rakt fram tills du gick över en viss osynlig gräns. Scriptade sekvenser har väl däremot alltid varit grejen med CoD-spel, men det, tillsammans med spawnandet, börjar dock kännas ganska gammalt. Hoppas dom har lite mer fantasi i uppföljarna.

Håller med dig, den biten tycker inte jag är så jäkla bra. kommer hur mkt som helst tills man tar ett kliv framåt. Men sp-delen är ju ändå en infinitesmal del av hela speltiden på sådana här spel där mp dominerar fullständigt. SP är ju ändå snabbt avklarad.

Om man inte kör Veteran iofs på COD, där var det ett antal timmars nötande. Tror jag la över 2h på bara mile high

Medlem

call of duty smiskar halo

Medlem

kan inte förstå populäriteten i Halo.
SP är inte speciellt kul och inte MP heller, det är deras matchmaking system osv som är bra men allat annat är inte nått speciellt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det jag stör mig mest på som gammal PC-spelare av mohaa, cod , cod2 inkl expansioner osv... så är det när man går in i en match, att det jämt skall ta så förbenat långt tid att komma igång.. 10% av tiden sitter man och väntar på att få börja spela... det borde de kunna göra bättre.

Medlem

Tycker båda spelen hade svaga SP delar

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

CoD4 hade väl ingen speciell AI? Konstant spawnande talibaner som bara köttade rakt fram tills du gick över en viss osynlig gräns. Scriptade sekvenser har väl däremot alltid varit grejen med CoD-spel, men det, tillsammans med spawnandet, börjar dock kännas ganska gammalt. Hoppas dom har lite mer fantasi i uppföljarna.

Sant. Med tanke på att AI:n aldrig slutar spawna förän man når en viss punkt så tvingas man att göra självmords-rusher, vilket suger. Sen regnar det granater hela tiden, som heller aldrig tar slut då det kommer nya fiender med granater non-stop.

Inaktiv

Halo är blaj.
CoD 2 är bästa shootern <.<


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker inte dem är värda att jämnföra.

Ändå så är Cod ett spel som skall vara scriptat dock, folk behöver inte whina på att de gör scriptade events & scener för det är hela poängen med cod hittills. De försöker inte med något sandbox lir och de skulle heller inte passa cod.

Men som sagt lite irriterande är de konstant spawnande fienderna och så har det varit sedan vCod 2003, man måste röra sig frammåt för att triggers skall aktiveras och sluta spawna bottar... grymt irriterande.

Hur som helst Call of Duty's guld korn ligger inte i SP utan i det enormt bra Multiplayer som de haft ända sedan cod1.

Infinity Ward , Id Software , Maddox Games måste vara de bästa spelföretagen inom branschen. Jag har stor respekt för dem alla, de levererar alltid.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

CoD4 hade väl ingen speciell AI? Konstant spawnande talibaner som bara köttade rakt fram tills du gick över en viss osynlig gräns. Scriptade sekvenser har väl däremot alltid varit grejen med CoD-spel, men det, tillsammans med spawnandet, börjar dock kännas ganska gammalt. Hoppas dom har lite mer fantasi i uppföljarna.

Håller med. Hela inlevelsen försvinner när man lägger märke till det. Halo 3 har bättre AI tycker jag, även om den inte har utvecklats sedan första Halo.

Halo 3 som spel tycker jag alldeles för många pissar på. Ingen har väl sagt att Halo 3 är världens bästa spel, men det är fan inte dåligt. SP var rätt trist det håller jag med om men MP, forge, theater och co-op är skitkul.

Personligen tycker jag Halo 3 är oftast roligare och mer varierat i MP än CoD 4. CoD 4 är dock skitkul det också.

Medlem

Jo Singelplayer delen på Veteran får man nöta lite. Speciellt i Chernobyl. Då kommer det en del fiender. Damnz.

1
Skriv svar