Green Day: Rock Band

Robot
Green Day: Rock Band

Ännu ett känt band får ett eget datorspel. Denna gång är det punkrockarna Green Day som kan tv-spela sig själva.

#green-day-rock-band, #harmonix


Medlem
Green Day: Rock Band

De som tyckte om Green Day när de var Green Day får alltså Dookie samt köpa resten? Låter som en dålig deal. Avenyn-/Stureplans-fansen lär väl vara nöjda med de senare skitskivorna iaf.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

Alltså, kan dom lägga ner detta någon gång?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Låtlistan hade varit nog med motivering till 1/5 i betyg. Tycker dessutom att det börjar bli dags att uppdatera grafiken en aning i såväl Rock Band som Guitar Hero, det skiljer liksom inte speciellt mycket från GH2 till 360.

Medlem

Två låtar från Warning? Lätt bästa skivan efter Dookie.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

De som tyckte om Green Day när de var Green Day får alltså Dookie samt köpa resten? Låter som en dålig deal. Avenyn-/Stureplans-fansen lär väl vara nöjda med de senare skitskivorna iaf.

Det var det dummaste jag hört nån gång, både american idiot och 21st century breakdown är två superbra skivor, så sluta gnäll bara för att verka tuff.

Skrivet av MFC:

Alltså, kan dom lägga ner detta någon gång?

Rock band serien eller bandet?

Det första kan jag hålla med om, verkligen inte det andra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

MFC
Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av MFC:

Alltså, kan dom lägga ner detta någon gång?

Rock band serien eller bandet?

Det första kan jag hålla med om, verkligen inte det andra.

Jag menar Rock Band... sicken skit på ren skånska


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

En recension i kortaste laget. Men å andra sidan kanske det inte finns så mycket mer att säga när alla förmodligen är bekanta med konceptet.

Det verkar iaf vara rätt snålt med låtar. Skippar nog detta. Gillar när det är lite variation också.

Medlem

Tycker det är ren jävla skam, att hålla på att trycka ut så många rockband å gh som möjjligt. Bara hålla på å mjölka ur varenda krona ur ungarna. Det kommer fan en ny version varenda vecka verkar det som. vad kommer härnäst, Billy Idol Rockband, Roy Orbison Rockband

Fucking Dileva Rockband med hur du ska tro på skiten. Det är inte klokt. ist för att köpa skiten skaffa Frets on fire och lägg in egen musik eller gör egen. Så kan dom ta sina äckel rockband och köra upp någon stans

Medlem
Skrivet av V1per:

Det var det dummaste jag hört nån gång, både american idiot och 21st century breakdown är två superbra skivor, så sluta gnäll bara för att verka tuff.

Oj, trampat någon på tån?
Att gå från göra nåt eget till nåt helt i stil med alla andra MTV-kommersiell musik?

Skrivet av Spectral:

En recension i kortaste laget. Men å andra sidan kanske det inte finns så mycket mer att säga när alla förmodligen är bekanta med konceptet.

Där slog du huvudet på spiken, skulle jag tro.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Håller med V1per! Sluta gnäll!

Green day ftw!!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av V1per:

Det var det dummaste jag hört nån gång, både american idiot och 21st century breakdown är två superbra skivor, så sluta gnäll bara för att verka tuff.

Oj, trampat någon på tån?
Att gå från göra nåt eget till nåt helt i stil med alla andra MTV-kommersiell musik?

Det är precis det dem inte gör, lyssnar dagligen på diverse musikkanaler och hör aldrig någon som kommer i närheten av dem, varken musikaliskt eller i att göra bra videor.

Men på senare år har det på något sätt blivit en grej att kasta skit på GD och folk verkar bara göra det för sakens skull.

Tycker ni inte om dem, fine... Men säg inte att dem bara är ett mainstream-band, för det är dem verkligen inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Green day var ett fjortisband när jag var i fjortisåldern.
Green day är fortfarande ett fjortisband fast det låter mycket sämre nu och dom bör väll vara rätt gamla bandmedlemarna tycker man.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Uff, finns många band som är musikaliskt bättre än tre ackordsbandet Green Day. Med det sagt så har dom ändå gjort ett par svängiga låtar det kan jag hålla med om. Sen att de har gått över till emo/goth stil (utseendemässigt) känns lite lamt bara för att skaffa nya fans..

Ot: Slutet på recensionen säger allt. Gillar man bandet och att spela rockband, köp det. Jag låter det ligga kvar i spelbutiken iallafall..

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av V1per:

Det var det dummaste jag hört nån gång, både american idiot och 21st century breakdown är två superbra skivor, så sluta gnäll bara för att verka tuff.

Oj, trampat någon på tån?
Att gå från göra nåt eget till nåt helt i stil med alla andra MTV-kommersiell musik?

Det är precis det dem inte gör, lyssnar dagligen på diverse musikkanaler och hör aldrig någon som kommer i närheten av dem, varken musikaliskt eller i att göra bra videor.

Men på senare år har det på något sätt blivit en grej att kasta skit på GD och folk verkar bara göra det för sakens skull.

Tycker ni inte om dem, fine... Men säg inte att dem bara är ett mainstream-band, för det är dem verkligen inte.

Hahhaa

Medlem
Skrivet av snusprillan:

Tycker det är ren jävla skam, att hålla på att trycka ut så många rockband å gh som möjjligt. Bara hålla på å mjölka ur varenda krona ur ungarna. Det kommer fan en ny version varenda vecka verkar det som. vad kommer härnäst, Billy Idol Rockband, Roy Orbison Rockband

Fucking Dileva Rockband med hur du ska tro på skiten. Det är inte klokt. ist för att köpa skiten skaffa Frets on fire och lägg in egen musik eller gör egen. Så kan dom ta sina äckel rockband och köra upp någon stans

Rock Band (kommande inom parantes): Rock Band, Rock Band 2, Rock Band Unplugged, Rock Band iPhone/iPod touch, Rock Band: The Beatles, Rock Band: Green Day (Lego Rock Band, Rock Band 3)

Guitar Hero: Guitar Hero, Guitar Hero II, Guitar Hero Encore: Rocks the 80s, Guitar Hero III, Guitar Hero III Mobile, Guitar Hero: Aerosmith, Guitar Hero World Tour, Guitar Hero: Metallica, Guitar Hero 5, Guitar Hero Greatest Hits, Guitar Hero: Van Halen, Guitar Hero On Tour, Band Hero, Guitar Hero On Tour: Decades, DJ Hero (DJ Hero 2, Guitar Hero: Warriors of Rock)

Jag har säkert missat ett par Guitar Hero-spel. DJ Hero fick naturligtvis vara med för vissa låtar kan spelas med GH-gitarr och i framtidens Guitar Hero-spel ska man kunna använda turntablen från DJ. Är du helt säker på att du gnäller på rätt serie här?

Medlem

Vill ha vill ha vill ha Men inte köpa

Medlem

jaha, o green day e ju bra


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Ish
Medlem

Haha, va gnäller folk för.. Hade inte det funnit folk som velat ha skiten så Hade dem nog lagt ner konceptet för länge sedan. Sen att ni har något personligt med dessa typer av spel är ju en annan femma. Jag är absolut inget fan, men det betyder inte att många andra inte är det.. Herregud..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av zlad:

jaha, o green day e ju bra

Tack och lov finns det tillräckligt många som tycker det för att dem ska kunna fortsätta ge oss suverän musik.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jaja, smart drag av Harmonix att göra ett spel baserat på ett gäng sellouts som pumpas i massmedia, så hjärndöda tards som inte vet vad musik är köper det!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av bellyman:

Jaja, smart drag av Harmonix att göra ett spel baserat på ett gäng sellouts som pumpas i massmedia, så hjärndöda tards som inte vet vad musik är köper det!

Du är lite lätt korkad va?

Medlem

Lär bli skit tråkigt för det e inte precis några avancerade låtar de har att komma mer.

Medlem

Kan låtarna tankas över till HD och spelas i vanliga Rock Band 2? I så fall är det ett självklart köp bara för att kunna slänga in Basket Case i playlisten.

Skrivet av snusprillan:

vad kommer härnäst, Billy Idol Rockband, Roy Orbison Rockband

Jag skulle köpt båda...

1
Skriv svar