Pro Evolution Soccer 2009 filmat och fotat

Robot
Medlem
Pro Evolution Soccer 2009 filmat och fotat

Såg inge vidare ut, verkar som att detta kommer bli totalt överkörd av FIFA 09

Medlem

Vad är så svårt med att låta en trailer visa själva spelet, dvs en 10-15 sekunder riktigt spel? Vem bryr sig om en fint när man vill se flöden och löpvägar? Tyvärr tyvärr verkar inte det lilla man ser av spelet så imponerande. Jag som verkligen hade hoppats på lite vettig markering av försvarsspelare..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Fifa 09 för min del.

Medlem

tkr det värkar väldigt stelt :/, dock så gillar jag fifa spelen mkt mer pga managerläget är imponerande. Tråkigt nog så lyckas dom inte med att spelarna gör bra löpningar osv i fifa 08. Det känns nästan som alla står still, dom möter inte bollen osv. Håller med SlokMustasch med att markeringarna är väldigt dåliga i dom flesta fotbollsspelen.

Medlem
Medlem

Kan verkligen rekommendera denna film som visar gameplay i FIFA 09, riktigt imponerande enligt mig, speciellt animationerna
http://www.gametrailers.com/player/38556.html?type=

Inaktiv

Har spelat fotboll i 10 år, började när jag var 6. Och tycker det är mer känsla och själ i PES.. Sen finns det saker som man stör sig hyffsat på. men men.

Medlem

Filmen på FIFA09 visar iaf en möjlighet till hyfsat varierat anfallsspel. Sen visserligen väldigt bra spelare där men känns fortfarande som FIFA har lite problem med att bollen ligger klistrad vid fötterna. Försvarsspelet tja.. tjuvrusningar som inte är av denna världen men man kan väl inte få allt..


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Var länge ett FIFA-fan men ändrade mig när PES 3 kom till PC. Får se om jag byter tillbaka i år.

Här är i alla fall ett gäng videos med PES2009 gameplay:

[http://www.winningelevenblog.com/news/more-pes-2009-videos/]

Medlem

Kollade precis på ett klipp från GameSpots rapportering in Leipzig och om jag får säga det så tycker jag faktiskt att PES ser mycket mer underhållande ut, i alla fall om man jämför med FIFA-klippet som det har länkats till här ovanför. PES-klippet kan hittas här.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Har kollat och funderat på att skaffa detta då en polare från frankrike är held såld på pes så tänkte köra över live mot han men neh han får banne mig ta och köpa fifa istället för Pes får nog ta ett kliv ner från förstapallen

Pansarknekt

Det är mer själ o känsla i PES .slut Men förra spelet 08 hade väldigt många brister. Som ordentlig statistik över gångna säsonger och hur en spelare skött sig.
Dessutom kunde man inte välja dräkt i Master Leauge så ibland var det omöjligt o spela när båda lagen var vita osv.
Plus att det är förmånga lag som inte är officiella. Blir alltid ett jävla moddande.
MEn som sagt gameplay är kung så jag kör PES.
Plus att konsolmenyerna i FIFA får mig och få utslag på insidan av skallbenet. Men det kan ske blir en annan femma om dom släpper skiten till PC i den fina motorn istället för PS2 crap. Lata giriga jävla mongon på EA :evil:


signatur

Ooooh the drama!

FiFA har ju copy och pastat år efter år ifrån PES serien och PES08 blundern gjorde att dom kom ikapp..

Tittat på det som finns att tillgå ifrån FIFA & PES09 och PES ser ju ritkigt bra ut, mina aber med PES08 var frame dropp.. fixar dom det så ser det ut som PES är på väg tillbaka.

Skrivet av mr.bear:

PES-klippet kan hittas här.

Intervjuv med Seabass: här


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Tycker Pes ser ut som förra årets variant, och den var verkligen värdelös. Så det får nog bli Fifa i år.

Medlem

PES 08 till 360 var katastrof. Det fanns många dåliga saker med spelet. PES 09 ser rätt så lik 08 ut men samtidigt så mycket annorlunda. PES är till för att spelas, inte tittas på. Massa CAM videos gör inte spelet rättvis.
Läs på http://www.winningelevenblog.com/ så ser ni att de hela tiden på pekar att när man väl spelat spelet så märker man hur mycket bättre det är än 08. WENB har spelat en nyare kod än den i Leipzig och de säger att de nyare koden är mycket bättre (bäst för Konami säger jag).

Det jag är besviken på är att spanska ligan försvunnit men det verkar som att "a major European competition will be officially licensed in the finished game" - Champions League någon?

KÄLLA: http://www.winningelevenblog.com/news/gamespot-confirm-cl-lic...


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Man blir inte ett dugg imponerad av det nya pes 2009, men däremot fifa 09 verkar vara ett riktigt bra spel:P


signatur

Niiille

1
Skriv svar