Över 400 000 anställda guldfarmare, hävdar forskningsrapport

Robot
Över 400 000 anställda guldfarmare, hävdar forskningsrapport
Medlem
Över 400 000 anställda guldfarmare, hävdar forskningsrapport

Borde de inte kunnas bearbetas genom att spelutvecklarna själva säljer guld till spelare. För att göra det rättvist mot de som inte har råd eller av andra skäl inte vill/kan köpa, så kan man ha olika servers - ett par där det är möjligt att köpa guld på och ett par där spelarna inte kan köpa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

Detta påminner om "målvakter" som tar på sig en uppgift för att gangna andra och där vet vi ju hur effektiv lagstiftningen är.... hur ska man då rå på detta?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kan väl alltid börja med att spärra IP nummer ifrån kina? >.>
Skitsamma om det kan drappa oskyldiga. Kineserna kan spela på deras egna servrar (om de har? Om inte, då är det dags att fixa det!)

Medlem

Hade det inte gott att köpa guld i WoW hade jag plus många andra inte orkat spela det idag. Vi som inte har tid att nöta 24/7 och samla pengar själva ser detta som en enorm tillgång.

Det har dock blivit lite dyrt på senaste,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Hade det inte gott att köpa guld i WoW hade jag plus många andra inte orkat spela det idag.

Spela inte det då? Det är meningen att man ska ha kul, inte se det som ett jäkla jobb.

Levlade upp sista gubben i WoW, stod på ett ställe och tänkte be om hjälp med ett quest, när jag plötsligt insåg att alla 10 medspelare runtomkring mig var botar som rörde sig mekaniskt i samma slingor. Så jävla tragiskt.

Medlem

Orka betala för virtuella stålar du inte kan använda i verkligheten på nått annat sätt än att sälja det vidare till nån dumskalle.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Petah:

Kan väl alltid börja med att spärra IP nummer ifrån kina? >.>
Skitsamma om det kan drappa oskyldiga. Kineserna kan spela på deras egna servrar (om de har? Om inte, då är det dags att fixa det!)

vissa spel gör nog det .. men dom ansluter genom olika servrar som då finns USA eller liknande.

det ända jag stör mig på är när dom ska spamma sina sidor


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av b0ne:

Hade det inte gott att köpa guld i WoW hade jag plus många andra inte orkat spela det idag.

Spela inte det då? Det är meningen att man ska ha kul, inte se det som ett jäkla jobb.

Fast det är ju just så spelare som köper guld ser det. De har hellre kul än ser det som ett jobb - därför köper de pengar och har roligt för dem istället för att hålla på att grinda ihop pengar. ^^

Medlem

Det finns ett addon i world of warcraft som heter spammenot. Den tar bort all reklam.

Medlem
Medlem

Köpte själv guld innan TBC då de va ett helvete att få ihop guld till alla raids, iaf om man hade arbete! Nu i TBC är guld lätt att dra in bara man vet vad eller hur man gör så nu slipper jag köpa mer!

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Frux:
Skrivet av b0ne:

Hade det inte gott att köpa guld i WoW hade jag plus många andra inte orkat spela det idag.

Spela inte det då? Det är meningen att man ska ha kul, inte se det som ett jäkla jobb.

Fast det är ju just så spelare som köper guld ser det. De har hellre kul än ser det som ett jobb - därför köper de pengar och har roligt för dem istället för att hålla på att grinda ihop pengar. ^^

Nej när man läser kommentarer med ord som "orka" och "tvungen" så är det ju rätt uppenbart att personerna inte tycker spelet är roligt egentligen. Verkar mest som de har spelat WoW ett tag och sedan klamrar sig fast för att de inte vet vad de ska hitta på istället.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Hade det inte gott att köpa guld i WoW hade jag plus många andra inte orkat spela det idag. Vi som inte har tid att nöta 24/7 och samla pengar själva ser detta som en enorm tillgång.

Det har dock blivit lite dyrt på senaste,

Du kan ju inte påstå att det varken är svårt eller tidskrävande att dra in så det räcker och blir över numera?

Medlem
Skrivet av Frux:

Nej när man läser kommentarer med ord som "orka" och "tvungen" så är det ju rätt uppenbart att personerna inte tycker spelet är roligt egentligen. Verkar mest som de har spelat WoW ett tag och sedan klamrar sig fast för att de inte vet vad de ska hitta på istället.

Spelet är ju gjort för att du ska ha en viss mängd kosing och utrustning för att det ska vara kul - så visst är du "tvungen" att fixa pengar.
Det är upp till var och en hur man fixar det.
Om du ser en bot så rapportera den - de brukar försvinna rätt snabbt då.
Annars har det inte förstört för mig att folk köper pengar iaf - jag har lika kul ändå.

Avstängd

Det bästa är att helt enkelt lägga av med skiten. WoW blir lätt ett beroende. Spel ska vara KUL och endast kul. Om man börjar känna sig pressad att man måste spela för att hinna levla eller skrapa ihop tillräckligt mycket pengar eller nåt, så är det bäst att lägga av.

Nu när jag går på högskolan så är nästan inget obligatoriskt. Programkoordinatorn sa igår att för några år sedan, när WoW släpptes, så blev en massa bänkar tomma, för folk var hemma och spelade det. Sedan sa han: "Hur tror ni det gick för dem efter julledigheten, när det var dags för tentor?" Inte så bra.

Jag spelade WoW ett tag men jag la av. Det känns helt enkelt inte värt att spela ett spel där man "måste" spela så mycket. Om det ska vara värt så måste man spela minst 2-3 timmar per dag - vilket jag tycker är alldeles för mycket tid att lägga på bara ett spel. WoW gör att du knappast kan spela så mycket annat.

Personligen anser jag WoW är farligt för folks psyken. Har en kompis som knappt kan fungera längre tack vare WoW.


signatur
Medlem

Vet att guldfarmare förstörde ekonomin i början av lotro iaf..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hört att World of Warcraft konton har sålts för tusentals kronor. Helt sjukt, tur att man inte spelat det själv.

Inaktiv

Guild Wars spärrade Taiwan eller något land där nere för att en ag förbjöd dem från att göra ngt speciellt med farmers.

b0ne. Köper du guld bör du nog inte spela spel. Addict newb tard.


signatur

a"C"RED -

Gen
Medlem

Samtidigt är det ju bra att detta sysselsätter folk, på ett sätt iaf :s

Medlem

hehe, dumt att kalla det jobb.

Medlem

Bättre artikel vore:
"WoW räddar 400 000 kineser från fattigdom"

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Personligen anser jag WoW är farligt för folks psyken. Har en kompis som knappt kan fungera längre tack vare WoW.

Samma här...en polare är helt förstörd.....hoppade av skolan, umgås jävligt sällan med oss...enda gångerna är när man träffar han är när man själv hälsar på honom, men då sitter han och spelar wow......är nog inte wow det är fel på...är nog individens själv disciplin.

Skrivet av DrAbraham:

Bättre artikel vore:
"WoW räddar 400 000 kineser från fattigdom"

lol...word


signatur
Medlem
Skrivet av darknshy:

Guild Wars spärrade Taiwan eller något land där nere för att en ag förbjöd dem från att göra ngt speciellt med farmers.

b0ne. Köper du guld bör du nog inte spela spel. Addict newb tard.

?, Så skönt att slippa grinda cash för pots och dylikt inför raids jue. Vet inte hur du kan associera detta med newb dock, då jag verkligen inte är en.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Bara jag som tycker det låter helt sjukt att betala för låtsas pengar i ett spel som man har betalat för redan?! .. förstår inte .. sen att köpa ett WoW acc måste ju verkligen förstöra det roliga, för det roliga är ju att Lvla upp gubben själv.. eller har jag helt missförstått idéen med dessa lir

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av darknshy:

Guild Wars spärrade Taiwan eller något land där nere för att en ag förbjöd dem från att göra ngt speciellt med farmers.

b0ne. Köper du guld bör du nog inte spela spel. Addict newb tard.

?, Så skönt att slippa grinda cash för pots och dylikt inför raids jue. Vet inte hur du kan associera detta med newb dock, då jag verkligen inte är en.

Han kanske menade att om man inte är newb så vet man hur man får chash snabbt ändå, utan att prösja med IRL-stålars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av DrAbraham:

Bättre artikel vore:
"WoW räddar 400 000 kineser från fattigdom"

Precis!

Medlem

I FFXI så förstörde gilsellers (samma sak som gold farmers) ekonomin. Det vart hyperinflation, och allt kostade miljoner. Visst, alla saker man farmade gick upp i pris också så man tjänade mer, men de saker man ville åt, som rustningar och shit, ökade mer. Var riktigt jobbigt.

Nu är det tvärtom. De kickar helatiden en massa gilsellers, vilket är nice, men tyvärr har det påverkat ekonomin negativt. Antar att de lät dem sälja gil för länge, så att de blev en för stor del av ekonomin, vilket gjorde att den krashade när de började ta itag med problemet ordentligt.

Aja, de har fortfarande gjort ett bra jobb med att jaga bort gilsellers. Hoppas bara att det inte kommer för många gold farmers i WAR.

12
Skriv svar