Se rymd och bondande i Spore

Robot
Medlem
Se rymd och bondande i Spore

Kan knappt vänta tills de släpps nästa vecka

zsm
Medlem

Ser ju helt klart kul ut. Blir nog kanske ett köp.

Medlem

detta lär bli så jävla kul

ser framemot detta mycket nu


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag har varit fan ända sedan de släppte de första bilderna och infon får något år sedan. Kommer bli underbart att äntligen få lägga vantarna på Spore.

Medlem

Space såg ju inte särskilt roligt ut, man lär ju stanna i Civilizaton-fasen så länge man kan

/ LordDaimos

Medlem

Läste "rymd och bondage i Spore". Kaffebristen gör sig påmind...

Redaktör

En freudiansk felläsning?


signatur
Medlem

Men... musiken i slutet av den första filmen är ju ifrån Sim City 4. Och jag måste säga att dom här filmerna gjorde mig lite besviken, det såg ut att vara väldigt trist och stelt.

Blir säkert ett köp i alla fall, för Creature Creator var så grymt kul.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Har inte riktigt fattat om man själv kan välja när man vill gå vidare till de olika faserna? Låt säga att jag trivs med att vara i creature-fasen och vill fortsätta spela det ett tag till, då ska jag väl inte tvingas gå vidare till tribe-fasen? (Eller vad den kan heta)

Medlem
Medlem

Har en stark känsla av att det kommer bli ganska långtråkigt efter ett tag.

Medlem

Det kanske rent av är FÖR stort? Med min extremt korta attentionspan så bör jag kanske tänka igenom mitt köp... tusan

Medlem

Hoppas det går att justera svårighetsgraden. Det hela verkar på tok för lätt. Visst, det är en sandbox, men det skulle vara kul med lite utmanande challanges. Kanske uppdrag som går på tid, typ få upp 300 population på den här planeten inom 10 dygn eller något.

Medlem

Vad betyder bondande? Läste oxå bondage först Men blev inte klokare efter förklaringen om vad det stod ändå


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Måste erkänna att jag också läste "Se rymd och bondage i Spore!". Är man pigg så är man.

För övrigt verkar spelet rätt nytänkande, och det är ju alltid roligt. Men inget i min smak... Inget köp.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Tompa:

En freudiansk felläsning?

ey! jag läste också bondage... va fasiken?

kaaanske stod det bondage men någon ändrade snabbt nog? sanningen lär vi aldrig få veta...

Inaktiv

Jag gillar hur introt är att EA förvandlas till ett svart hål som suger i sig Maxis och allt annat i universum.

Coincidence?

Medlem

ah, ser typ ut som Red Alert 3


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Bazil:

Jag gillar hur introt är att EA förvandlas till ett svart hål som suger i sig Maxis och allt annat i universum.

Coincidence?

Haha, nice one

Medlem

Har bokat galactic edition men spelet set lite stelt ut, har det ens online mode?

Inaktiv

med bondande menas väl bonding (stavning?), dvs hur dom små djuren blir förälskade i varandra och skapar familjeband osv..

eller så är det James

jkw
Medlem

"Spelet släpps till pc och Mac i början av september."

Det heter väl ändå "Spelet släpps för Windows och Mac i början av september."
Så svårt kan det inte vara att förstå innebörden av förkortningen PC.

Redaktör

Jkw, dåligt formulerat av mig, jag ändrar. Men, de allra flesta sätter likhetstecken mellan "personal computer" och Windows. Mac ses av många som en annan typ av dator som används till annat än spel. Jag tror risken för missförstånd är begränsad.


signatur
Medlem
Skrivet av Bazil:

Jag gillar hur introt är att EA förvandlas till ett svart hål som suger i sig Maxis och allt annat i universum.

Coincidence?

Hehe, rätt kul, men... det är iofs väldigt vitt i mitten. Ett vitt, svart hål?

Medlem

Antar jag är ensam om att tycka det ser ganska tråkigt ut. Pew Pew eller Bla Bla sen är det ganska slut på valmöjligheten. Blir civilization stadiet som ger en mest saker att göra. Väl i rymden är det rinse and repeat med kolonisering. Mest är jag grinig över saknaden av en bra stjärnhimmel när man utforskar en planet (se närmsta grannen på avstånd etc). Undrar också om det är möjligt att förlora, eller om man bara åker tillbaka ett stadie vid förlust, dvs finns det en riktigt utmaning eller är det total sandbox som bara tar tid?

Medlem

Detta påminner mig otroligt mycket om Populos, jag får ta och spela det snart igen.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Antar jag är ensam om att tycka det ser ganska tråkigt ut. Pew Pew eller Bla Bla sen är det ganska slut på valmöjligheten. Blir civilization stadiet som ger en mest saker att göra. Väl i rymden är det rinse and repeat med kolonisering. Mest är jag grinig över saknaden av en bra stjärnhimmel när man utforskar en planet (se närmsta grannen på avstånd etc). Undrar också om det är möjligt att förlora, eller om man bara åker tillbaka ett stadie vid förlust, dvs finns det en riktigt utmaning eller är det total sandbox som bara tar tid?

Total Sandbox, om du skulle dö laddas ditt medvetande ner i en klon och dom bygger ett nytt UF åt dig och om jag fattat de så de också gratis. De är iaf vad Maxis har sagt om att dö i rymdfasen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Längtar rätt mycket tills detta spel kommer!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

MFC
Medlem

Plattformar: PC, Mac, Wii

Rätt Rätt Fel

Det ska väl vara Nintendo DS .. inte Wii ?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

12
Skriv svar