Sierra stänger 21 spelservrar

Medlem
Sierra stänger 21 spelservrar

Caesar IV redan? Släpptes inte det ganska nyligen? För typ nåt år sen eller två?

Medlem
Medlem

Enda som jag kan se lite tvivel i varför de stänger servrarna är till AvP2.

Gammalt spel, visst, men så länge det inte kommer en uppföljare(värdig sådan) till detta underbara spel ser jag ingen anledning till detta.

Medlem

Ground Control 2 är inte heller sååå gammalt.

Medlem
Inaktiv

Kan det vara ekonomin som är orsaken? Det ser ju onekligen mörkt ut på vissa områden...

Medlem

crazy!!! sååå dyrt kan det väl inte vara att ha dem öppna.

Inaktiv

Sierra ingår i Activision Blizzard, och med tanke på deras uttalanden om streamlining av produkter antar jag att de kommer avveckla Sierra så småningom.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Enda som jag kan se lite tvivel i varför de stänger servrarna är till AvP2.

Gammalt spel, visst, men så länge det inte kommer en uppföljare(värdig sådan) till detta underbara spel ser jag ingen anledning till detta.

Agree, och det spelad ju friskt än. Jag spelar det själv ibland online, gammal goding som man aldrig tröttnar på helt enkelt.

Sen är ju SP delen bland dem bästa SP upplevelserna ever då man spelar alla delar ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Sorgligt :'( rip

Medlem

what? de kan ju inte stänga ner Tribes 2-servrarna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

AVP2 NOOOOOOO! gör inte såhär :´(


signatur

OORRYYEE!!

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Tribes 2.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

R.I.P tribes 2, lätt roligaste online liret ever

Medlem

Men nej. Inte AvP2. Hemska Sierra. D:

Medlem

Nej inte mitt Empire Earth Art of Conquest! Ett av de bästa onlinespelet.. Får passa på att lira det nu.

Medlem

Tribes 2? NOOOOOOOOOOOO!

Medlem

AVP2 NOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag hoppas fortfarande på ett home world 3


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Noooooooooooooo! eller berör detta mig mmm nä. ok sorry NEXT !

Medlem

Tribes 2 är ju ett av de bästa online-spel som finns. Why? Why?! WHYYYYYYYYYYY?!?


signatur

Korvspad.

Medlem

:\

Hur dyrt kan det vara att ha uppe ett par servrar? -_-

Medlem

Går det inte att köra genom andra program? Typ gamespy arcade eller nåt?

Medlem
Skrivet av Moon:

Sorgligt :'( rip


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

:\

Hur dyrt kan det vara att ha uppe ett par servrar? -_-

Att ha en server hemma i garderoben är ju inga direkta kostnader men ska man hyra i sig i ett datacenter och ha övervakning och redundans så blir det genast nån till några tusenlappar i månaden per server även på de billigaste hostingbolagen. Om vi säger att vi har 20 servrar av olika varianter samt en failover för varje (ifall den ena kraschar fullständigt och man vill undvika avbrott) och man betalar säg tre tusen per server och månad i snitt så hamnar vi på 120 000 i månaden vilket blir ungefär en och en halv miljon om året. Sen finns det ju ingenting som säger att de inte klumpat ihop flera på en jätteserver men då har också priset för den maskinen stigit rätt bra eller om de har en hel bunt servrar för att stödja något av de nyare spelen. Trist att de stänger ner säger jag men vissa spel (typ Empire Earth) har ju funnits i väldigt många år så en del var nog ändå på tiden.

/ LordDaimos

Medlem

Det är nog pågrund av förbannade Activision Blizzard. Sen dem har gått ihop har mängder av saker gått åt helvete, som att Sierra hotas att läggas ner, produktionsstöd för spel som World in Conflict och Brütal Legend las ner för att stödja istället spel som Spyra (en serie vars senaste 15 titlar har varit extremt mediokra), Activision Blizzard tänker tredubbla antalet Guitar Hero spel fram till 2010. Kort sagt, dem håller på att utvecklas till vad EA var förrut.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

oj trodde att dom flesta av dessa spelen inte hade några officiella servrar utan levde på communityt om ens det

Medlem
Skrivet av Keasar:

Det är nog pågrund av förbannade Activision Blizzard. Sen dem har gått ihop har mängder av saker gått åt helvete, som att Sierra hotas att läggas ner, produktionsstöd för spel som World in Conflict och Brütal Legend las ner för att stödja istället spel som Spyra (en serie vars senaste 15 titlar har varit extremt mediokra), Activision Blizzard tänker tredubbla antalet Guitar Hero spel fram till 2010. Kort sagt, dem håller på att utvecklas till vad EA var förrut.

Brutal legend... vem fan bryr sig? World in Conflic, händer det saker med hela tiden så jag fattar inte vad du yrar om? Sluta röka gräs istället o vakna.

För övrigt, kollar man igenom listan på spel som berörs kan man väl inte annat än säga "det var på tiden". Kan tänka mig att max en halv promille av spelarna runt om på jorden bryr sig.

Medlem

Inte oväntat sen Activision Blizzard beslutat att lägga ner Sierra Online. Känns lite surt efter som Sirrea Onlines varumärke har varit med sen börja av PC spelens era. Så snart lär de väl licensiera ut namnet och tjäna pengar på det precis som Infogrames gör med Atari...

12
Skriv svar