Tekken 6 även till 360, meddelar Microsoft

Robot
Medlem
Tekken 6 även till 360, meddelar Microsoft

Woho, tekken är kult =P

Medlem

Kan inte tänka mig att det blir bättre än Tekken 2. Kul för 360-ägare däremot!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tekken va som bäst när de va en trilogi, efter trean gick de bara utför.

Inaktiv

Varför kan inte Nintendo, Sony, Microsoft samarbeta och försöka göran en gemensam konsol "The WiiBoxStation" eller nått


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Vila i frid

Vill ha detta till PSP. Tekken:DR är fortfarande enligt min åsikt det bästa PSP-spelet.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

*suck*
Och detta som skulle släppts i Mars 2008...
Bra försening där.
Får väl hålla sig till Soul Calibur och Tekken DR tills vidare

Medlem

wiiboxstation ftw


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Tekken till 360 är som Halo till Playstation.

Medlem

Asså att det orkar med dem här spelen... gör dem lite mer nextgen det känns fortfarande som för 10 årsedan kan lika gärna köra tekken 1.

How about lite uppdaterad fysik och kamera vinklar iaf åtminstone

Medlem

Har inte spelat Tekken riktigt sen trean men serien verkar ju inte utvecklas så mycket mer än att den byt till HD kostym? Men rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Vill ha detta till PSP. Tekken:DR är fortfarande enligt min åsikt det bästa PSP-spelet.

Detta är första gången jag ser en smiley från din sida


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

wut, har inte spelat tekken sedan 3an, men det här ska jag lugnt köpa

Inaktiv

Varför vill man spela ett fighting spel med ett icke fungerande styrkors.

Jag e inte sur för att 360 får spelat, alla spel borde vara till alla konsoller så skulle jag bara behöva en men jag tycker det är synd att de som köper det på 360n inte kommer att ha lika kul om de inte köper enarcade stick eller liknande.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

P.S

Tekken Tag va sista riktigt bra. Japp det är mer eller mindre en upphottad tekken 3 så jag håller med den som sa att tekken 3 va bäst.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Medlem

Nice att vi vet mer nu om då det kommer osv... dock tycker jag inte om att det inte är ps3 exklusivt....

Hoppas att ps3an dock kan få exklusivt material eller något... hade varit nice


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

Nice att vi vet mer nu om då det kommer osv... dock tycker jag inte om att det inte är ps3 exklusivt....

Hoppas att ps3an dock kan få exklusivt material eller något... hade varit nice

Varför tycker du att det är dåligt att fler människor får njuta av spelet?

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:
Skrivet av rolle90:

Nice att vi vet mer nu om då det kommer osv... dock tycker jag inte om att det inte är ps3 exklusivt....

Hoppas att ps3an dock kan få exklusivt material eller något... hade varit nice

Varför tycker du att det är dåligt att fler människor får njuta av spelet?

Därför att PS3 förlorar en till exklusiv titel som all fanbois kan tjafsa om. Själv skiter jag i att det kommer till 360, däremot misstänker jag att ps3 ägarna får vänta längre på att spelet ska komma pga 360 release.

Mer spel åt folket!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Carolus Rex:
Skrivet av rolle90:

Nice att vi vet mer nu om då det kommer osv... dock tycker jag inte om att det inte är ps3 exklusivt....

Hoppas att ps3an dock kan få exklusivt material eller något... hade varit nice

Varför tycker du att det är dåligt att fler människor får njuta av spelet?

För att själva grund anledningen till att ha olika spelmaskiner på marknaden försvinner om alla spel ska finnas till alla konsoller.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Carolus Rex:
Skrivet av rolle90:

Nice att vi vet mer nu om då det kommer osv... dock tycker jag inte om att det inte är ps3 exklusivt....

Hoppas att ps3an dock kan få exklusivt material eller något... hade varit nice

Varför tycker du att det är dåligt att fler människor får njuta av spelet?

För att själva grund anledningen till att ha olika spelmaskiner på marknaden försvinner om alla spel ska finnas till alla konsoller.

Tja, som konsument så är det ju bara bra ^_^ Okej att konkurrens bara är bra, men låt isåfall konkurrensen finnas emellan spelbolagen så fokusen ligger kvalitetsspel och inte emellan dem som gör hårdvaran.


signatur

Videomupp

Medlem

Hoppas inte den sena releasedatumet beror på att de skjuter upp spelet för att releaset till båda ska vara samtidigt... jag menar, arkadspelen som finns ute nu byggdes på PS3-motorn, så att det ska ta en sådan ruskig tid är lite skumt.

Sen att 360-kontrollern kan lätt ifrågasättas som en bra kontroll att spela fighters med (fast med SC så löste dom det rätt bra).

Medlem

Jag skulle då aldrig klara av att spela Tekken på en xbox i alla fall. Kanske bara är jag, men jag tycker inte kontrollen passar för det alls. Knapparna är liksom inte lika mjuka och lätta att masha som de på ps3-kontrollen. Det mesta kan nog lösas med smarta "binds" dock, men Tekken kommer alltid höra hemma på PS3an om ni frågar mig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

tekken 6 är riktigt ballt att köra på arkad i japan. men då får man ju alltid lira på stora fina hd-skärmar som gör sig så mycket bättre för det här liret. när street fighter 4 kom ut så var det ju inte ens i närheten lika snyggt som tekken 6.

det nya tycker jag som 6:an införde är väll bounce-fysiken. rage-systemet är ju bara för att det ser coolt ut typ, väldigt sällan som det spelar roll i matcherna. men bounce-grejjerna är väldigt annorlunda från tidigare spel tycker jag. gäller att få luftkombinationer och hålla den andra i luften så länge som möjligt. man kan definitvt se skillnad på en tekken 5 och en tekken 6-spelare...

nån som lirat i japan? jag har en Asuka, ska precis börja på andra kortet.:heart:

1
Skriv svar