Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer

Robot
Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer
Medlem
Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer

Har förbokat! Får den imorgon! Jippii!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Fick det idag. Första intrycket är bra. Men inte grymt bra.

Medlem

Ser snyggt ut som vanligt och det är hypat som vanligt, jag tror dock gameplay:et inte håller (som vanligt!).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Fick det idag. Första intrycket är bra. Men inte grymt bra.

Aha... varför inte grymt bra? Berätta.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tycker att det är ganska trist det jag spelat hittills. Konsolligt, som alla andra spel är unförtiden...

Medlem

Helt värdelöst spel. 94% av PCgamer UK säger hur värdelösa de är. Detta HADE kunnat bli bra. Men det är som i princip alla spel de senaste åren, det är fan inte klart.

Medlem

Men shit... ska nog aldrig förboka ett spel igen. Det är nog bäst att invänta reaktionerna.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

vet inte vad han tycker
jag tycket att spelet är riktigt bra och snygt

Medlem

Första timmen av det imponerade inte får jag säga hoppas det blir bättre...

Medlem

Jag har kört spelet till 360 nån timme eller två, ibland blir man väldigt imponerad av grafiken. Framförallt skuggor och ljus-effekter hjälper till att skapa en schysst stämning. Däremot så är kontrollen lite seg, det tar säkert 0.5 sekund från att man styr till att karaktären panorerar. Märkligt?

Det är lite jobbigt att fienden överlever den strängaste bestraffning, t.ex. en överraskning i ländryggen - avsändare lortig hagelbrakare. Hoppas de uppgraderade vapnen gör lite mer ont. Men ballt spel verkar det vara hittills iallafall.


signatur

http://open.spotify.com/track/7qbGBzILcodQUth8tqZkLj - norra Europas bästa rock 'n roll!

Medlem

Jo men du kan ju inte går på hur andra tycker? Smaken är som baken... Delad!

Skrivet av Deathwisher:

Men shit... ska nog aldrig förboka ett spel igen. Det är nog bäst att invänta reaktionerna.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Det är väldigt kul! Känns som GTA IV med uppdragen och allt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Daven:

Tycker att det är ganska trist det jag spelat hittills. Konsolligt, som alla andra spel är unförtiden...

Lika "konsoligt" som COD4?
Givet köp isåfall.8)

Medlem

Underbart spel!

Medlem

Fick det i brevlådan idag!
Har spelet till ps3 då jag inte har en superdator och inte kommit så långt pga prov imorn men hitills så verkar det riktigt kul som någon sa så känns det ungefär som GTA 4 fast annat perspektiv etc.
Inte hunnit testa Map Editor än dock mer än att göra lite berg men den verkar vara hel grym den med!

Medlem

Synd bara att det strula lite vid installationen på Vista x64


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

Inaktiv
Skrivet av Mikzarn:

Helt värdelöst spel. 94% av PCgamer UK säger hur värdelösa de är. Detta HADE kunnat bli bra. Men det är som i princip alla spel de senaste åren, det är fan inte klart.

Någonsin tänkt på att recensioner är ganska så subjektiva? Bara för att en person tycker om ett spel så kanske det inte betyder att man själv gör det. ;P

Medlem

Fin grafik i all äro men fortf har de missat spelkänslan imo!
På de flesta filmerna snackar dem om "ja aldrig en scen utan att du spelar och varje scen är inget filmklipp utan man är med i spelet för att få känslan "jag är den här karaktären" hela spelet floppar på det.

Grymt tråkiga animationer in/ut i bilen och alltid samma.
Gubbarna tål cirka 10-20 ak skott i buken, sen lägger de sig ner - kvider - drar upp en pistol och börjar skjuta.
Allting i längden blir tråkigt p.g.a förstörelsen kommer bara tillbaka, gubbarna man dödar vid vissa typ "tullar eller outpost" kommer tillbaka och de jagar en alltid med 2 bilar som skjuter itu bilen så blir det gå ut och laga bilen skjuta ihjäl dem köra vidare cirka hela tiden.

Medlem

Spelet är grymt snyggt och animationerna står över alla andra spel helt klart då de adderar till spelupplevelsen. Men tyvärr det just det, Farcry 2 är snyggt men gameplayet är sugigt.

Väldigt repetivit , samma sak om och om och om igen och AIn är hur dum som helst, tyvärr slår Crysis detta spel utan problem.

Medlem

Det är roligt hittils, känns öppet och man kan göra uppdragen i sin egen takt och på sitt eget vis. Trodde inte jag skulle kunna köra det i någon bra grafik heller men tji fick jag :). Riktigt fint lir!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av knusseljohan:

Fin grafik i all äro men fortf har de missat spelkänslan imo!
På de flesta filmerna snackar dem om "ja aldrig en scen utan att du spelar och varje scen är inget filmklipp utan man är med i spelet för att få känslan "jag är den här karaktären" hela spelet floppar på det.

Det tycker jag verkligen inte, snarare så floppar ju spel som GoW och COD osv pg.a att du har typ noll kontroll över vart du vill gå, det känns mer som ett demo.. I GoW har man inte ens speciellt mycket kontroll över sin karaktär (kan inte ens hoppa).

Jag tycker det sköna med spelet är ju att det INTE känns som en halvdan CGI-film där spelutvecklaren håller dig hårt i handen genom hela upplevelsen. Här har man valet att gå precis vart man vill, finns inga laddningszoner heller vilket verkligen adderar till atmosfär och inlevelse.

9/10 imo. AI'n är lite halvkonstig ibland.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Det tycker jag verkligen inte, snarare så floppar ju spel som GoW och COD osv pg.a att du har typ noll kontroll över vart du vill gå, det känns mer som ett demo.. I GoW har man inte ens speciellt mycket kontroll över sin karaktär (kan inte ens hoppa).

.

Men GoW och CoD vet man är uppbyggda på det settet och inte så fri världs upplevelse men levererar väldigt mycket mer action och inlevelse än vad Far Cry 2 gör
Men visst det är väldigt fritt men det blir lite fail ändå som stalker och inga laddnings zoner är skönt!

Medlem

Crysis suger åsna, fc2 gör inte det. Men o andra sidan gillar jag öppna miljöer och inte bli ledd genom en korridor av utvecklarna. Och att gå från djungelskjutare till alienskjutare börjar bli lite långtråkigt. Speciellt när man märker att vissa utvecklare *HOST*crytek*HOST* börjar få kort med fantasi och släpper samma spel om igen..


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av knusseljohan:

Men GoW och CoD vet man är uppbyggda på det settet och inte så fri världs upplevelse men levererar väldigt mycket mer action och inlevelse än vad Far Cry 2 gör
Men visst det är väldigt fritt men det blir lite fail ändå som stalker och inga laddnings zoner är skönt!

STALKER är bland det bästa som gjorts på PC imo.

Jag tycker känslan går bort helt om man vet att varenda person som spelar te.x GoW får till (nästan) 100% samma upplevelse som man själv hade, visst de kanske dog på något ställe som man själv klarade av, men det är typ allt. Att allting redan innan är förbestämt i stort sett.

Då är ju film ett betydligt bättre format för denna typ av linjära upplevelse som dessutom bjuder både på bättre skådespel, snyggare miljöer, bättre story och inte är begränsat av någon grafikmotor på något sätt.


signatur
Medlem

Stalker vart ingen hit men far cry 2 är betydligt bättre, men även det här saken med öppen spelvärld gör spelet roligare! det håller jag med om, men även om de har pratat så mycket att man ska få den här stämningen "jag är karaktären" det fångar dem inte riktigt, fast vem tycker inte om när man är uppe på ett högt berg med mossin nagat sniper och skade skjuter folk

Pansarknekt

Men nu till det viktigaste, är det bättre än Boiling Point?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Vansinnigt tråkigt spel. Ser väl okej ut men sen slutar det positiva där tycker jag.

Karaktärerna som är med i spelet är helt ointressanta, storyn är lika engagerande som typ scary movie #94.
Dina buddies verkade fett ända tills man insåg att de fyllde lika mycket funktion som vilken förscriptad npc som helst i valfritt spel. O den ena buddyn... verkligen helt meningslös, vadå han bara ploppar upp o räddar dig var du än må vara när han känner för det...

Fordonen i spelet har fullständigt värdelös fysik. Känns som att köra runt i en legokloss.
Blodet sprutar som en lös vattenslang när man skjuter på nån. Lite småhärligt med blood decals för en gångsskull men synd att det bara blir 1 st kulhål och att det försvinner efter ca 1 sekund.

I övrigt är det ett rince and repeat spel. Gå dit förstör lastbilen få lite diamanter köp lite skitvapen som är värdelösa (slutar med att bilarnas kulsprutor är det ända man använder typ).

Eldkastaren verkade ju fränt. Sätta eld på lite gräs o titta på när det brinner. Verka vara taktiskt häftigt, men så blev det givevis inte. Elden sprider sig bara några meter o slutar sedan brinna. Yaaay... kör bort 1-2 min och det har vuxit ut igen. Samma sak med fiender, ploppar upp igen efter 1-2 min. Alla du möter vill döda dig på vägarna typ.
Inga som bor på kartan, helt tomt förutom lite milis. Känns helt stendött. Djur som dör om du kör på dem i 1 km/h.
Fiender som tål vansinnigt mycket stryk.
Spelet förklarar även väldigt dåligt vad man gör o varför, vilka är faktionerna man slåss för, varför ska man göra det? Varför skjuter alla på dig osv osv.

Fruktansvärt tråkigt. Rätt fult ibland också, texturer är under all kritik på många håll och nej behöver inte glasögon eller linser eller synundersökning. Allt maxxat i 1920x1200.

3,5/10... hög zzzz faktor efter 1 timme

Nån som fått Collectors edition än ... skickades från komplett i tisdags o går inte o spåra på posten... hoppas på i möra=)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Mikaelh:

Fick det idag. Första intrycket är bra. Men inte grymt bra.

Aha... varför inte grymt bra? Berätta.

Väldigt hypat, som sagt.

Inte dåligt spel, dock. Och jag är väldigt nöjd med min Collector's Edition. Nog den bästa CE-lådan jag köpt. ^^

Skriv svar