Endwar-demo till PS3 släppt

Robot
Medlem
Endwar-demo till PS3 släppt

ska bli skoj att testa då man har tillgång till Headset igen


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

>>>>Förlåt för wall of text om du inte vill läsa detta använd scroll :P<<<<

Jag tanka ner demot för en dag sen till PS3 och jag blev mäkta imponerad när jag hade lärt mig Voice Command, alla commands funkar fin fint för mig förutom unit 6&7 som jag av nån konstig anledning inte får till 90% av gångerna beror säkert på mitt värdelösa headset. Det får nog bli att springa till spelaffären imorgon och förhands boka Endwar limited bundle med det officiella PS3 headset'et för ett köp är solklart för mig P.G.A flera anledningar :P.

jag menar hur coolt är det inte med voice command och sen är det ju dubbelt så praktiskt och först och främst det funkar bra fruktansvärt bra.

Sen så är det det första ps3 spelet där gränssnittet inte hindrar min förmåga som gamer, jag har aldrig gillat konsol pga att jag inte är så jädra duktig med konsol kontroller speciellt i FPS men i EndWar så är det rösten som är det grova verktyget och jag kan verkligen använda all min skill som RTS gamer utan att bli begränsad av min oskillade konsol hand :P.

Sen så är det ju ett RTS till konsol som faktiskt funkar riktigt bra jag skulle nästan säga att det funkar bättre än traditionella PC RTS spel med sitt voice command.

Och så är ju "Theater of war" online läget bara pricken över i'et bestående arme´er som du kan uppgradera och fixa erfarenhet till(levla) som när dom dör är borta, och 3 factions som strider om global domination är ju bara grädde på moset.

Sen så är ju så mycket anat så fruktansvärt bra till exempel det A.I styrda ljudet/music som alltid är olika beroende på en massa olika faktorer i spelet till exempel om dina enheter inte gör något så blir de viss musik och om en enhet är under attack så blir det en annan och en massa såna saker.

Sist men inte minst så är det tre små detaljer som jag rent av älskar först så är det att om du sänder gröna trupper fräsa från rekrytering så hör man på dom när man ger dom order att dom tvekar lite ibland beroende på vad dom ska göra, till skillnad om man låter sina veteran enheter göra samma sak då får man ett klart ?Roger that attacking hostile 5? eller ?Yes sir Firewall moving to attack hostile 5? eller nåt liknade.

En annan sak är att dina enheter dör bara inte när dom blir besegrade dom blir ?Downed? och då kommer det räddnings helikoptrar/VTOL plan och plockar upp dom och dom kan ?live to fight another day? fast dom är utslagna för den striden du för tillfället är i, sen så kan ju fienden bestämma nää Sonkos trupper ska dööö och döda trupperna/evac transporten men då blir jag sad Sonko .

sen sist men inte minst och det här förtjänar en rejel trumvirvel och trumpeter för ÄNTLIGEN är fog of war borta och är ersatt med line of sight och det är lite lätt förklarat som det är på riktigt altså om dina truper inte ser fienden eller din UAV whatever inte ser dom så kan inte du se dom häller står du bakom ett berg så kan inte fienden se dig men om du står på bärget så ser du han men han ser inte dig

med det sagt så tror jag att EndWar blir med 100% Stratergy game of the year till konsol och har en rejält står chans att bli Stratergy game of the year overall om inte wharhammer 40k 2 kommer ut inan året är slut vilket jag ser som mindre troligt.

Säkert köp och om jag skulle recensera så skulle jag ge den 5/5 baserat på demot fast om det är fulländat beror ju på hur online läget blir men spelet är så pass bra så jag tror nog att ubisoft shanghai kommer att leverera oss en RTS spel som är Fantastisk't vare sig du sitter på en Xbox360 PSP Nitendo DS eller en traditionell PC fast alla som har en next gen konsol borde skaffa det till den om ni frågar mig

Shit vad jag skrev förlåt men det var längesen jag fått spela ett så här innovativt spel och et RTS som är Innovativt =roligt etc etc. Sorry ;P

1
Skriv svar