Storförluster för Midway

Robot
Medlem
Storförluster för Midway

Alltid tråkigt när det går dåligt för utvecklare och utgivare.
Spel kommer i kläm och under åren har man sett en och annan titel man hoppats på antingen läggas ner eller "som tur var" byta utgivare.

Medlem

Spelet verkar ju iaf som en schysst titel. Rätt tråkigt dock att det inte är lika mycket gore i detta MK... Men det ska nog kunna slå igenom ändå? :>

Hoppas i vilket fall som helst att de slipper lägga ner mer.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

kanske på tiden att folk börjar utveckla bra spel..

Finns alldeles för lite bra spel på marknaden.

Men synd ändå, MK blir nog något man kommer ha i alla fall

Medlem
Skrivet av smuts:

Spelet verkar ju iaf som en schysst titel. Rätt tråkigt dock att det inte är lika mycket gore i detta MK... Men det ska nog kunna slå igenom ändå? :>

Hoppas i vilket fall som helst att de slipper lägga ner mer.

Ja det känns ju som poängen lite med MC varit dess brutalitet, nu med DC universe inkluderat är det tydligt att marknaden även riktar sig till yngre åldrar.

Lätt irriterande, kommer alltid att gilla gamla goa Fatalitiys där man drar ur någons nacke eller dylikt

Medlem

Hm,, jag har knappt hört talas om det företaget.
Är det ett litet företag eller vad?

Medlem

Hahaha..
De "hoppas" på att MK lyckas.. Man ska väl ändå "tro" på sitt spel.
Men jag tror inte på ett spel som kan jämföras med att Motorsågsmassakern möter Teletubbies. Det kanske är detta dom har insett?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Hm,, jag har knappt hört talas om det företaget.
Är det ett litet företag eller vad?

Nej det är en gammal amerikansk ikon.

Inaktiv

Ett under att de fortfarande håller sig kvar, de har inte gått bra på länge.

Medlem

Där har du en del av Midways skapelser:
http://www.webhallen.com/sok.php?avd=&konsol=&genre=&tabort=1...

Cartoon Network-licenser, några sportspel och Mortal Kombat-serien. Det jag funderar över är om inte MK har förlorat fotfäste.
Nu ser det ju bara ganska larvigt ut, sedan när man slänger in DC-karaktärer så kommer ju nördstämpeln på ännu mer?

Jag förutspår flopp.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Undra om tjänstemännen fick bonusar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

De var väl mest kända på c64- och Amigatiden, nu, inte så mycket.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

De borde se över sitt utbud av spel...

Medlem

Haha, tror dom själva att MK kommer sälja bra? Det är ju en av tidernas erkänt sämsta spelserier

Medlem

Trist att det inte går bra för dem, men å andra sidan så släpper de ju inte riktigt bra spel. Alla deras spel är i stort sett medelmåttiga och det var länge sedan jag köpte ett nytt midwayspel, utan det blir först när de blivit billiga och reas ut.

Medlem

Midway's Hydro Thunder ägde iallafall!

Medlem

Midway började som arkadspelstillverkare en gång i tiden och har stått bakom klassiker som Defender, Spy Hunter, Galaxian, Gauntlet, Joust, Rampage m.fl.

Men efter Mortal Kombat så har dem inte direkt haft några större hits vad jag kan komma på. Och om man bortser från klassikerna så tycker jag överlag att dem spel som jag kommer att tänka på har varit ganska mediokra.

Så även om jag iofs tycker att det är lite synd att ännu en spelutvecklare får bita gräset, så behövs det lite gallring då och då. Det är ju värre om en bra utvecklingsstudio får lägga ned.

1
Skriv svar