Flagship-medgrundare bildar ny studio

Medlem
Flagship-medgrundare bildar ny studio

Då får vi väl se om tre år om deras spel kommer att floppa igen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finns ju redan utvecklare som heter Gravity (Ragnarok Online).

Det är ju lite konstigt, om någon t ex hade skapat Blizzard Bear. What? xD

Skrivet av Tybalt:

Då får vi väl se om tre år om deras spel kommer att floppa igen?

Det är så många faktorer som styr om spelen blir bra eller inte, så det finns inga garantier för bra eller dåliga spel överhuvudtaget.

Att förutsätta att deras spel ska floppa är lika fel som att tro att flagship skulle haft omänskligt goda förutsätningar bara för att de varit med i diablo2-teamet.

Tror snarare att en sådan merit som att ha jobbat på Blizzard kan vara till det sämre...jag menar, hur ska man kunna göra bra spel med en vanlig budget när man vant sig vid att ha hur mycket pengar och tid som helst?
Blizzards utvecklingsmodell går inte ut på att de bara gör bra saker. Den går ut på att de bara släpper bra saker.

Inaktiv

Lite OT...nån som har koll på vad som händer med Mythos? Var det nån studio som plockade upp det efter Flagship?

Inaktiv

Slartibartfast slår ju huvudet på spiken och det är väl bara att hoppas att detta är något de tagit lärdom av, nu känns det här rent spontant inte som något jag kommer följa så nära. Men visst, om några år får vi väl se vart det barkar hän.


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Lite OT, men...

Är det någon som vet vad som hände med Castaway Entertainment?

Var inte de också Blizzard anställda som sa upp sig och bildade en egen studio?

Har inte hört något om dem på ett par år nu dock, därav frågan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar