Eftersnack om Mega Man 9

Robot
Medlem
Eftersnack om Mega Man 9

Varför har inte FZ recenserat Megaman 9 ?

Nåväl, själv tyckte jag det var halvmediokert megaman spel.

Plus
Vapnen var faktiskt användbara för en gångs skull

Onlinetjänsten - Timeattack delen var bra

LevelDesignen. Några riktigt kluriga banor.

Minus
Musiken var jobbig

Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart

Grafiken - Trots fler färger än vad Nesen klarar av så blir grafiken trots det underkänd. Fulaste Megaman spelet nånsin.

Summasumarum. Ett godkänt spel som man gäspar sig igenom.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Varför har inte FZ recenserat Megaman 9 ?

Nåväl, själv tyckte jag det var halvmediokert megaman spel.

Plus
Vapnen var faktiskt användbara för en gångs skull

Onlinetjänsten - Timeattack delen var bra

LevelDesignen. Några riktigt kluriga banor.

Minus
Musiken var jobbig

Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart

Grafiken - Trots fler färger än vad Nesen klarar av så blir grafiken trots det underkänd. Fulaste Megaman spelet nånsin.

Summasumarum. Ett godkänt spel som man gäspar sig igenom.

Det där är en fråga om smak skulle jag vilja säga. Jag tycker grafiken är skit skön och musiken as bra och stör mig inte alls på att man rör sig snabbare. Extremt svårt dock men det var man varnad om i alla recensioner man läst innan man köpte det så.

Jag skulle lätt köpa Mega Man 10 eller Mega Man X9 om det kom. Så ja, en smak sak ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Mega Man är en spelserie jag aldrig har spelat någon so kan berätta för mig vilka Mega Man spel som är bra?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Mega Man 9 är hur bra som helst. Bra musik och snygg grafik.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Mega Man är en spelserie jag aldrig har spelat någon so kan berätta för mig vilka Mega Man spel som är bra?

Mega Man 2 är väl mest klassisk av dem alla. Allt är på topp i det spelet, verkligen allt.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Fy fan hade de gjort en NES kasett hade jag köpt det direkt! Helt underbart att spela med de doserna!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart.

Hehe.. Intressant. Du vet, det är snarare så att vi här i Europa suttit och spelat Mega Man (well, alla NES-spel) i slowmotion då våra spel går i 50hz och på NTSC går de i 60hz, det resulterar väl i att NTSC är 20% snabbare än PAL? Hmm..

Nåja, jag märkte ingen skillnad (på hastigheten) när jag testade demot på MM9, men har ju kört en hel del på emulator också och då har det väl blivit NTSC mest.

Men sen var det ju för det första helt fel att köra med 360-kontroll. Och sen vart ju Mega Man helt handikappad! Att de tagit bort slide-funktionen kändes helt korkat... Att de tagit bort charge-funktionen kunde jag väl kaaanske levat med. Men men. Var väl gjort för alla insnöade MM2-fans som tycks vara i majoritet.

Medlem

Provade bara demot. Otroligt svårt, men charmigt, musiken ägde.

Medlem

det var ett tjat om detta spel. Vad är det egentligen, jag menar... megaman??


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Skitbra spel. Gör ett till.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

det var ett tjat om detta spel. Vad är det egentligen, jag menar... megaman??

Gissar på att du inte växte upp med NES ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

megaman 2 och 3 är throneholders. defenetivt!

Medlem

Jag som också gärna spelar de senare megaman-spelen som t.ex 14 som jag tyckte var riktigt bra.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av mosoloa1:

det var ett tjat om detta spel. Vad är det egentligen, jag menar... megaman??

Gissar på att du inte växte upp med NES ?

Jo, det är faktiskt synd om "barnen" som växte upp med Halo, isstället för megaman

1
Skriv svar