Xbox 360-uppgradering inom kort

Robot
Inaktiv
Xbox 360-uppgradering inom kort

"Major Nelson just informed us that a mandatory 360 dashboard update will be released this Tuesday morning at 2:00AM pacific and will fix the HDMI audio problems some have been experiencing. As always, dashboard updates will only begin rolling out at 2:00AM pacific, so it may take a while before actually being prompted to download."

Medlem

hmm.. Mandatory men fixar bara ett hdmi-problem som vissa kunder fått (jag har inte det). nu blir man väl bannad.. *foliehatt av*

Medlem

Äntligen, nu kan jag börja spela igen. Lirade problemfritt med en Benq G2400W innan NXE. Sen försvann ljudet.

Medlem

Det här är inte det enda ljudproblem Xbox360 har...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

dvdn kan låta ,nxe fixar det om man inte snålat till det.

installerar själv spel på hdn ,fixar problemet samt bättre laddningstider.

Medlem
Skrivet av Sito:

Det här är inte det enda ljudproblem Xbox360 har...

Nu ska vi inte vara såna,
kör man som jag spelen genom hdn istället så är det inga problem med oljud.

Fast visst så undrar man hur det gick till egentligen när MS testkörde sina 360s innan dom gick till försäljning, dom måste vart medvetna från dag 1 att dvd spelarn och fläktarna brummar på en del och borde kunnat få 360m tystare.

Sen beror det ju också på hur man kör hemma, kör man genom stereoanläggning så märks inte nåt oväsen,
då är det värre för typ mig som kör ljudet genom min tv enbart. Så uppdateringen som gjorde att man kan instalera på hdn var verkligen en Välsignelse.

Inaktiv

Uppdatering inte uppgradering.

språkpolisen.com

Uppgradering betyder att vi får en ny funktion eller något bättre än vad som utlåvas. ex: man kan bli uppgraderad till förstaklass biljett på flyget om det har varit ngt trassel eller så.

Om man lagar något mjukvarumässigt eller förbättrar efektiviteten av något så är det en uppdatering.

Detta är dock bara så jag lärt mig inte 100% säker men uppgradering låter riktigt fel.


signatur

//Matelm
PIRAT - www.piratpartiet.se

Inaktiv

Sito klagar på 360 i varenda tråd, vet inte riktigt vad han får ut av det men.

Skönt att det fixas iaf.

Medlem

updateringen har anlänt iaf...

Inaktiv

Hm, lider inte av problemet men bra att det fixas för de som lider. Undrar vad som orsakar, säkert HDCP. =P


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Någon som vet om uppdateringen funkar?

Skrivet av Matelm:

Uppdatering inte uppgradering.

språkpolisen.com

Uppgradering betyder att vi får en ny funktion eller något bättre än vad som utlåvas. ex: man kan bli uppgraderad till förstaklass biljett på flyget om det har varit ngt trassel eller så.

Om man lagar något mjukvarumässigt eller förbättrar efektiviteten av något så är det en uppdatering.

Detta är dock bara så jag lärt mig inte 100% säker men uppgradering låter riktigt fel.

Om du nu ska leka besserwisser så kan du lära dig att utlova stavas med o inte å.:P


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av Sito:

Det här är inte det enda ljudproblem Xbox360 har...

nej precis... du är det största problemet


signatur

i want you

Inaktiv

När det står "Xbox 360-uppgradering" så tolkar jag det som en uppgradering och inte en uppdatering. Kanske bara är jag.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Urkalak:

När det står "Xbox 360-uppgradering" så tolkar jag det som en uppgradering och inte en uppdatering. Kanske bara är jag.

Och varför ska ni lacka över för det? Jag har sett flera stavfel på Fz och det är mänskligt att skriva fel.

Uppgradering och Uppdatering, whatever.

1
Skriv svar